Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halveksin vanhempia, jotka vievät lomallaan lapset päiväkotiin

Vierailija
26.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a75bd561-65ea-4b90-8013-958eb565a13d

Uusi hallitus, olkaa hyvä ja leikatkaa ensimmäisenä tästä. Miksi pienet lapset ovat pitkiä päiviä hoidossa vanhempien loma-aikaan samalla kun koululaiset lomalla?!

Kommentit (374)

Vierailija
21/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on  varmaan mukava leikkiä kavereiden kanssa. 

Minä olin katkera, kun en päässyt päiväkotiin vaan piti olla vaan kotona äidin kanssa ennen kuin menin kouluun. 

En usko sekuntiakaan, jos hyvät vanhemmat, niin lapsi todellakin haluaisi olla kotona, ja oman äidin ja isän kanssa! Niin itsepetosta tuollainen!

Vierailija
22/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on  varmaan mukava leikkiä kavereiden kanssa. 

Minä olin katkera, kun en päässyt päiväkotiin vaan piti olla vaan kotona äidin kanssa ennen kuin menin kouluun. 

Mutta kun ne tutut kaveritkin ovat kaikki lomalla. Lapset laitetaan johonkin päivystysryhmään sekaisin.

Miten niin kaikki kaverit ovat lomalla? Ihan yhtä hyvin he ovat siellä päiväkodissa ja ovat olleet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin ottaa sellainen käytäntö että kesäkuukausien hoidosta menee lisämaksu, ellei ole näyttää todisteita siitä että vanhemmilla on töitä. Esimerkiksi tuollainen 1000€/kk olisi kannustava.

Vierailija
24/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rajoitus päiväkotiin viemisille. Esim. hoito-oikeus 11kk/vuosi. Aika harvassa on totaaliyksinhuoltajat, joilla vuosi toisen jälkeen ei olisi yhtään lomaa. Että siihen on turha vedota.

Vierailija
25/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin ottaa sellainen käytäntö että kesäkuukausien hoidosta menee lisämaksu, ellei ole näyttää todisteita siitä että vanhemmilla on töitä. Esimerkiksi tuollainen 1000€/kk olisi kannustava.

Miksi haluat pahentaa lasten asemaa? Mukavampaa lapsilla on päiväkodissa kavereiden kesken kuin tylsien vanhempien kesken? 

Vierailija
26/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat ikäistään seuraa. Vanhemmat eivät voi kaikkea korvata.

Vierailija
27/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksi ihan rauhassa. Ei se ketään haittaa ja jos siitä on sinulle vielä iloa ja tyydytystä, sen parempi.

Meillä ihmisillä on tapana olla besservissereitä muitten asioissa, se on ihan ok. Ei muut siitä piittaa tai loukkaannu.

Vierailija
28/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa tätä lasten kannalta eikä rahojen kannalta. Monet lapset mielellään viettävät päivän toisten lasten kanssa. Riittää, kun ilta ollaan vanhempien kanssa. 

Vierailija
29/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi toimittaa omat loma aikansa päivähoitoon että tietää laskuttaa kaikkineen kustannuksineen mikä siitä yhteiskunnalle aiheutuu kun vanhemmat ei viitsi hoitaa itse lapsiaan vaan vie yhteiskunnan maksamaan päivähoitoon

Vierailija
30/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti rajoitus päiväkotiin viemisille. Esim. hoito-oikeus 11kk/vuosi. Aika harvassa on totaaliyksinhuoltajat, joilla vuosi toisen jälkeen ei olisi yhtään lomaa. Että siihen on turha vedota.

Totaaliyksinhuoltaja on hirveä sana. Ei sellaisia oikeasti ole kovin paljoa, koska sellaisen

Vanhemmat ovat kuolleet

Lapsen isä on kuollut

Hänenkin vanhempansa ovat kuolleet

Kummallakaan ei sisaruksia.

Tällaiselle tapaukselle lastensuojelu järjestää kyllä tukiperheen, ei tarvetta päiväkodille kokoajan.

Vierailija
31/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimman luokan pummeja kun vie yhteiskunnan laskulle lapsensa päiväksi vaikka itse on kotona eikä ole mitään estettä ettei voisi itse hoitaa lastaan. Ennen kun vetoatte vanhempien oikeuteen lomaan ilman lapsia niin olisitte miettinyt sitä loma hommaa ennen kun päätitte tehtailla niitä lapsia.

Ei ole yhteiskunnan vastuulla elättää yksin äidin päätöksellä tehtyä lasta ja ei ole todellakaan yhteiskunnan vastuulla järjestää äidille lomaa lapsistaan kun yksin äiti päätti tehdä ne lapset.

Päivähoito muutenkin pitäisi järjestää ainoastaan työläisille ja opiskelijoille että he pääsevät olemaan yhteiskunnalle tuottava ja hyödyllinen. Muille se syy on lähes pelkästään itsekkyys ja oma etu ja siittä ei yhteiskunta hyödy mitenkään vaan se on pelkkä menoerä.

Et oo tosissas? Ite olin kokoajan päivähoidossa ja itse olen vahvasti päivähoidon puolella. Päivähoito on lapsen sosiaalinen verkosto ja jos köyhiltä työttömiltä kielletään päivähoidon mahdollisuus, lapsi jää ilman sosiaalisia virikkeitä, koska köyhällä työttömällä ei ole varaa viedä lapsiaan harrastusten pariin kuten työelämässä olevilla vanhemmilla

Ei lapselle tarvita mitään ohjelmatoimistoja ja pellehermanneja jatkuviin virikkeisiin. Välillä voi ihan olla vaan. Ja virikettä voi olla että menee pihalle, lähipuistoon, metsään, ihan minne vaan tutkimaan ympäristöä. Tai kotona tehdään vaikka ruokaa yhdessä tai leivotaan. Kai köyhissäkin perheissä nyt jotain syödään, näin karrikoiden sanoen.

Toki sosiaaliset suhteet ja kaveritkin on tärkeitä, mutta ei niitä tarvita joka päivä ja joka hetki.

Vierailija
32/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimman luokan pummeja kun vie yhteiskunnan laskulle lapsensa päiväksi vaikka itse on kotona eikä ole mitään estettä ettei voisi itse hoitaa lastaan. Ennen kun vetoatte vanhempien oikeuteen lomaan ilman lapsia niin olisitte miettinyt sitä loma hommaa ennen kun päätitte tehtailla niitä lapsia.

Ei ole yhteiskunnan vastuulla elättää yksin äidin päätöksellä tehtyä lasta ja ei ole todellakaan yhteiskunnan vastuulla järjestää äidille lomaa lapsistaan kun yksin äiti päätti tehdä ne lapset.

Päivähoito muutenkin pitäisi järjestää ainoastaan työläisille ja opiskelijoille että he pääsevät olemaan yhteiskunnalle tuottava ja hyödyllinen. Muille se syy on lähes pelkästään itsekkyys ja oma etu ja siittä ei yhteiskunta hyödy mitenkään vaan se on pelkkä menoerä.

Et oo tosissas? Ite olin kokoajan päivähoidossa ja itse olen vahvasti päivähoidon puolella. Päivähoito on lapsen sosiaalinen verkosto ja jos köyhiltä työttömiltä kielletään päivähoidon mahdollisuus, lapsi jää ilman sosiaalisia virikkeitä, koska köyhällä työttömällä ei ole varaa viedä lapsiaan harrastusten pariin kuten työelämässä olevilla vanhemmilla

Se on kyllä ihan vamhempien vastuulla järjestää niitä sosiaalisia tilanteita että niitä verkostoja syntyy eikä yhteiskunnan. Eikä kaikki sosiaaliset tilanteet vaadi rahaa että köyhäkin voi osallistua. Ja jos on niin köyhä että ei omalle lapselle pysty mitään itse järjestämään niin mikä ihme saa naisen tekemään lapsen tuommoisiin olosuhteisiin että yhteiskunnan on järjestettävä sille lapselle aivan kaikki elätyksestä lähtien.

Kasvatuskin pitäisi jonkun muun hoitaa että ei kasva tuommoisen roolimallin kanssa joka hoitaa kaiken pummimalla yhteiskunnalta.

Koulutuksen onneksi yhteiskunta järjestää kaikille eikä luota sitä vanhempien vastuulle

Vierailija
33/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä kaikenlaisia kerhojakin, ei sitä kokopäivähoitoon tarvitse viedä jotta lapsi saa virikkeitä.

Ei kele sentään. Minkälaisia nykyvanhemmat on. Ei osata olla lapsen kanssa edes lomilla. Mun lapset ovat jo aikuisia. Kun olivat pieniä kävimme leikkipuistoissa, siellä oli myös ruoka kesäisin. Uimastadikalla, pyöräilemässä, retkeilemässä tai ihan vaan kotipihalla hyvällä säällä. Kyllä siinä virikettä oli ihan tarpeeksi! Aina löytyi myös leikkikavereita.

Vierailija
34/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa tätä lasten kannalta eikä rahojen kannalta. Monet lapset mielellään viettävät päivän toisten lasten kanssa. Riittää, kun ilta ollaan vanhempien kanssa. 

Kun siellä päivähoidossa ollaan 11 kuukautta 5 pvää viikossa 7.15 - 16.45, niin voi sitä joskus viettää vanhempienkin kanssa pitempää päivää yhdessä.

Vierailija
35/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se estä lapsia lomailemasta välillä kuitenkaan.

Vierailija
36/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä aiheesta ole jo riittävästi ketjuja???

Vierailija
37/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siellä päivähoidossa ollaan 11 kuukautta 5 pvää viikossa 7.15 - 16.45, niin voi sitä joskus viettää vanhempienkin kanssa pitempää päivää yhdessä.

Johan niiden kanssa viettää viikonloput yhdessä. 

Vierailija
38/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaan hyvä, että lapset voivat viettää aikaa toisten lasten kanssa. Illat ja viikonloput riittää vanhempien kanssa, jotka ovat muutenkin aina niin kiireisiä eikä ole aikaa keskittyä lapsiin. 

Vierailija
39/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten vanhemmat jaksaa lomallaankin herätä viemään lapset päiväkotiin. Ja sitten pitää vielä hakeakin tietysti. Paljon helpompaa olla vaan koko perheen kotona ilman mitään aikatauluja.

Tätä mäkin ihmettelen! Mutta ilmeisesti se on vähemmän vastenmielistä kuin päivän viettäminen sen oman lapsen kanssa. Samalla lailla ihmettelen näitä äitejä jotka vauvan kanssa raahaavat esikoista hoitoon jo heti aamupalalle.

Kun se on ihan niiden hoitajien toiveesta tuotava sinne aamupalalle: että voidaan sitten ryhmääntyä siitä päivän touhuihin

Vierailija
40/374 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se estä lapsia lomailemasta välillä kuitenkaan.

Ja kuunnella vanhempien lomatappaelua. Se ei todellakaan ollut mitään lomaa. Palveluksen tekevät lapsille, jos vievät hoitoon kuitenkin.