Kyökkipsykologit, kertokaa miks mua hävettää exän käytös!
Erosta aikaa kohta 10 vuotta eikä mulla oo sen kummemmin mitään negafiiliksiä tai muitakaan tunteita eksän suuntaan eikä olla juurikaan tekemisissä. Nuorinkin yhteinen lapsi on hänkin jo 18, joten ei ole arjessa tarvetta pitää yhteyttä.
Mut nyt exälle on tullut joku ihme viidenkympin villitys ja lapset ja muut yhteiset tuttavat raportoi mulle koko ajan jotain sen tempauksia. En seuraa häntä somessa mut jopa mun oma äiti (siis oma äiti joka on 75 v!!!) tykittää mulle kuvia exästä rokkifestareilla joku hyvin nuori nainen kainalossa.
Exän elämä ei oo kuulunu mulle vuosiin eikä kuulu joten miks hemmetissä mua hävettää sen puolesta? Miks esim jotenkin ihmeellisesti annoin oman äitini ryöpyttää itseäni exän toiminnasta? Ja miks kavereilla on tarve tiedottaa mulle jos ex lähtee suppailureissulle tai ostaa motskarin kun eivät ole ennenkään asiaan puuttuneet?
Ymmärrän että plus 50 ikäisten käytösnormit voi ylittyä ja sit niille setämiesjutuille naureskellaan, mut eihän mun kuulu hävetä sellaisen toimintaa joka ei mun omaan elämään enää kuulu.