Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveysongelmaisten hoito ja kohtelu on pöyristyttävää

Vierailija
26.06.2023 |

Aiemmin jo kirjoitin tänne, miten poika ei saanut psykiatrian päivystyksestä apua ja koko ketju poistettiin, joten kirjoitan sen uudelleen. Pojalla oli sydänsuruja, koska ihastuksensa kohde valitsi toisen miehen ja poika jäi ilman vastakaikua. Lisäksi hän jäi kaveripiirin ulkopuolelle. Pyysin tällöin, että psyk,hoitaja olisi soittanut päivystystilanteessa tälle tytölle ja kavereille tilanteen selventämiseksi ja kertoakseen, miten paha olo toisella on, muttä tämä kieltäytyi. Tein valituksen, mutta sille lähinnä vain ylilääkäri nauroi.

Nyt poika oli saanut terveysasemalta jonkun keskusteluajan, peruutusajan, mutta ei mitään konkreettista apua saanut ja mieliala on edelleen alhainen, koska ongelmat ei ratkenneet. Kaverit huitelee kesäriennoilla ja poikaa ei ole kutsuttu mukaan ja samaten tämä tyttö jatkaa elämää onnellisena, vaikka toisen sydän on särkynyt. Olisin vain toivonut jonkun ammattilaisen kertovan heille, mitä he ovat saaneet aikaan, kun poika ei itse kykene ja halua heille soittaa.
Onko nykyään mt-ongelmaiset vain jokin kuluerä, joista halutaa eroon, koska sitä apua ei tarjota, joka oikeasti auttaisi.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennetään vielä näin, että kun potilas itse antaa luvan soittamiseen ja tietojensa antamiseen, että on sen vuoksi masennuksen ja ahdistuksen vuoksi psykiatrian päivystyksessä, että nämä henkilöt ovat sen toiminnallaan aiheuttaneet, niin eihän silloin tapahtu tietosuojarikosta. potilas itse antaa luvan sen kertomiseen. 

Ajattelin sen vakavissani näin, että he hyväksyisivät pojan mukaansa ja tyttökin ajattelisi ehkä asiaa uudelleen, kun tämä tulisi terveydenhuollon ammattilaisen kertomana

ap

Vierailija
42/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennetään vielä näin, että kun potilas itse antaa luvan soittamiseen ja tietojensa antamiseen, että on sen vuoksi masennuksen ja ahdistuksen vuoksi psykiatrian päivystyksessä, että nämä henkilöt ovat sen toiminnallaan aiheuttaneet, niin eihän silloin tapahtu tietosuojarikosta. potilas itse antaa luvan sen kertomiseen. 

Ajattelin sen vakavissani näin, että he hyväksyisivät pojan mukaansa ja tyttökin ajattelisi ehkä asiaa uudelleen, kun tämä tulisi terveydenhuollon ammattilaisen kertomana

ap

Toivon ihan sydämestäni ettet ole tosissasi. Luulet siis että ratkaisu poikasi sydänsuruihin on painostaa hänen ihastuksensa seurustelemaan hänen kanssaan, jotta poika ei olisi harmissaan?

Ja poikasi ei päätä muiden ihmisten tietojen antamisesta eteenpäin. Tyttö ei ole potilas vaan sinun poikasi.

Olet sairas, hanki apua. Oli trolli tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Jesse Petterin sydän on särkynyt. Ei ole todellista että väität pojan tarvitsevan psykiatrista apua? Tämä juuri selittää miksei hoitoa saa ne jotka sitä tarvitsee!

Vierailija
44/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja vielä kerran Ei. Ei tämmöiseen ole aikaa terveydenhuollossa, nyt järki käteen

Vierailija
45/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Jesse Petterin sydän on särkynyt. Ei ole todellista että väität pojan tarvitsevan psykiatrista apua? Tämä juuri selittää miksei hoitoa saa ne jotka sitä tarvitsee!

Tämä. Aapeen kaltaisilta muusinuijilta pitäisi blokata kaikki päivystysnumerot lopullisesti. Ajattele millaisista asioista hän soittelee häkeen ja muihin kiirenumeroihin.

Törkeää kuormittaa terveydenhuoltoa tuollaisella potaskalla, jos juttu on tosi. En jaksa uskoa että on.

Vierailija
46/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keississä poika ei ole sairas vaan äiti! Nuoren mielessä erot  on kamalia , varsinkin jos on herkkä luonne. Puhun kokemuksesta, ja sanon että poika baanalle ja uutta etsimään. Auttoi kummasti minuakin.

Vierailija
47/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Et taida elää ihan realiteeteissa, toivottavasti poikasi ei omaksu samaa tyyliä. Että ihan ulkopuolisen ammattilaisen tulisi painostaa tyttöä tekemään sinun mielen mukaisia ratkaisuja?! Jos tyttönä saisin tuollaisen puhelun, tekisin valituksen.

Vierailija
49/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia pyyntöjä

Vierailija
50/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkilöstö rupea soittamaan mitään yksityispuheluita tietenkään:)Provoile paremmin:)

Vierailija
51/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa

Vierailija
52/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Meinaatko siis, että ammattilaiset pakottaa tytön ottamaan poikasi takaisin?

Missä se pojan isä on? Olis terveellistä pitää juttutuokio miesten kesken, iskä voi sanoa että naisia nyt tulee ja menee eikä niistä kannata stressata.

Hyvä toki, jos tiedostaa mistä masennus johtuu niin sen saa käsiteltyä paremmin pois alta. Ei se tytön syyllistäminen tee muuta kuin että tyttökin ahdistuu ja pysyy entistä kauempana.

Uutta mimmiä kehiin nyt.

Vierailija
53/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Psykiatrinen sairaanhoitaja sejase soittaa. Onko sejase puhelimessa?

Soitan potilaan sejase pyynnöstä, koskä hänellä on nyt ahdistunut olotila, koska ette saaneet parisuhdetta rakennettua. Voisitko vielä harkita asiaa?

Ja kavereille sama jaaritus, että hän on täällä teidän vuoksenne, koska ette ottaneet häntä mukaan jnejne...

Näinkö se puleu olisi pitänyt hoitaa?

Vierailija
54/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi, miten pojan sydänsurut liittyvät mielenterveysongelmiin? 

Tunteiden heittely, ihastukset ja sydänsurut on teini-ikäiselle täysin normaalia settiä.

Vierailija
55/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa, että hortsu tuolla tavalla aiheuttaa toiselle terveyshaittaa ailahtelevaisuudellaan.

Vierailija
56/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et taida elää ihan realiteeteissa, toivottavasti poikasi ei omaksu samaa tyyliä. Että ihan ulkopuolisen ammattilaisen tulisi painostaa tyttöä tekemään sinun mielen mukaisia ratkaisuja?! Jos tyttönä saisin tuollaisen puhelun, tekisin valituksen.

Olisi kohtuullista, että antaisi edes mahdollisuuden. Onko jo ollut seksiä? Sitä kannattaisi ainakin kokeilla. Ehkä tykkäisivät, tai ehkä nainen olisi huono ja poika ymmärtäisi, että hänet kannattaa unohtaa.

Vierailija
57/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tulisikin kiinnittää huomiota syyllisten löytämiseen, olipa pahantekijänä sitten äiti tai tyttis. Jos itse olisin ollut tuossa tilanteessa, olisin soittanut ja antanut pikkusiiman kuulla kunniansa!

Vierailija
58/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys potilasasiamieheen ja ehkä aviin ja Valviraan.

Vierailija
59/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Psykiatrinen sairaanhoitaja sejase soittaa. Onko sejase puhelimessa?

Soitan potilaan sejase pyynnöstä, koskä hänellä on nyt ahdistunut olotila, koska ette saaneet parisuhdetta rakennettua. Voisitko vielä harkita asiaa?

Ja kavereille sama jaaritus, että hän on täällä teidän vuoksenne, koska ette ottaneet häntä mukaan jnejne...

Näinkö se puleu olisi pitänyt hoitaa?

Vähän päättäväisemmin mutta joo suurinpiirtein noin.

Vierailija
60/68 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina ollut.

t. Muinainen skitso