Pihit ihmiset on rasittavia
Jos kuitenkin suht hyvätuloisesta ihmisestä kyse.
Kaikessa pitää tinkiä, säästää tai ostaa käytettynä.
Miten joillekin raha on niin tärkeää?
Kommentit (37)
Mulle on aivan sama mihin kukin rahansa käyttää tai on käyttämättä, mutta mökkireissuilla, polttareissa yms. rahaa vaativissa yhteistapahtumissa saidat ihmiset ovat yksi syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama mihin kukin rahansa käyttää tai on käyttämättä, mutta mökkireissuilla, polttareissa yms. rahaa vaativissa yhteistapahtumissa saidat ihmiset ovat yksi syöpä.
Huomaatteko että saidat ihmiset on aika yksinäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko että saidat ihmiset on aika yksinäisiä?
Liekö ihme. Oman kokemukseni mukaan suurin osa on hyväksikäyttäjiä. Tärkeintä on ettei omaa massia kulu pennin pyörylää, mutta muiden massit (ja ruoat ja juomat) käytetään surutta loppuun jos siihen on mahdollisuus.
Pidä lokki huoli vaan omista rahoistas.
Pihiys ehtii usein ihmissuhteissa yllättää rennomman rahankäyttäjän. Vaikka ikää jo onkin, ei millään meinaa muistaa, että toisen hyvätuloisen kanssa ongelma tulee ennemmin tai myöhemmin ja ehkä ikävällä tavalla vastaan.
Itselläni ei ole rahaa kuin ruokaan ja asuinkuluihin. Olenko pihi?
Siis miksi sinulle on niin tärkeää, mitä joku toinen ostaa tai jättää ostamatta itselleen omilla rahoillaan?
Pihit yleensä kuitenkin huolehtii itsestään ja maksaa omat laskunsa. Paljon rasittavampia ovat tuhlurit jotka kokevat oikeudekseen vaatia muilta palveluksia ja lainaavat rahaa maksamatta takaisin. Ulkoistavat vastuun omasta elämästään muille.
Kokevat että muiden oma on myös heidän, odottavat että heidät kutsutaan kylään, mökille yms. koska tarvitsevat tukea kun ovat tuhlanneet rahansa. Ja odottavat täyttä ylläpitoa ja palvelua suurelle persoonalleen.
miksi muiden rahankäyttö on sinulle pakkomielle? vai oletko sellainen lokki? ei se raha tuhlaamalla säästy, eikä penniäkään arkuntaskuun mukaansa saa.
Jokainen maksakoon omat menonsa.
Joskus impulssien mukaan eläviä suututtaa kun eivät saa rahojaan riittämään. Vakavarainen saa saman summan riittämään pidemmäksi aikaa. Voi esim säästää arkimenoissa, ulkona syömisen sijaan tehdä ruokaa itse.
Jos noin säästää kauan että saa sitten ostettua jotain kalliimpaa, impulssihäiriöisellä ei pitäisi olla mitään valittamista.
Vierailija kirjoitti:
miksi muiden rahankäyttö on sinulle pakkomielle? vai oletko sellainen lokki? ei se raha tuhlaamalla säästy, eikä penniäkään arkuntaskuun mukaansa saa.
Käärinliinoissa ei nimenomaan ole taskuja eikä penniäkään arkkuun mukaansa saa, joten eikö elämästä kannata nauttia nyt sen sijaan, että pihtaa rahojaan tulevaisuuteen? Sen verran pitää tietysti olla puskuria, että selviää vaikka tulisi yllätyksiä (jäisi työttömäksi tms), mutta muuten en ymmärrä, miten elämäni paranisi siitä, että minulla makaisi joissain osakkeissa satoja tuhansia.
eri
Vaikka rahankäyttöasiat kuten pihiys tietenkin ovat yksityisasioita, ne eivät rajaudu yksilön ja pankkitilin väliseen suhteeseen, vaan kyllä kuuluvat puheissa ja näkyvät valinnoissa. Pihiys siis kyllä vaikuttaa ihmissuhteisiin.
Pihit ihmiset rasittavia kun et saa ilmaiseksi rahaa ja tavaraa itsellesi?
Tuhlaajat jotka valittaa kun ei oo fyrkkaa on vielä moninverroin rasittavampia
Vierailija kirjoitti:
Pihit yleensä kuitenkin huolehtii itsestään ja maksaa omat laskunsa. Paljon rasittavampia ovat tuhlurit jotka kokevat oikeudekseen vaatia muilta palveluksia ja lainaavat rahaa maksamatta takaisin. Ulkoistavat vastuun omasta elämästään muille.
Kokevat että muiden oma on myös heidän, odottavat että heidät kutsutaan kylään, mökille yms. koska tarvitsevat tukea kun ovat tuhlanneet rahansa. Ja odottavat täyttä ylläpitoa ja palvelua suurelle persoonalleen.
Tämä! Erityisen kipeää on, kun sama henkilö voi esittää mukavaa, luvata, mutta puheet ja teot ei täsmää.
On taitavs valehtelija, koska uskoo valheisiinsa. Kaikki ei ole narsisteja eikä diagnoosilla olenyt väliä.
Mutta eräille ei tuota mitään ongelmaa valehdella, jos sillä saa täyden ylöspidon ja huomiota. Olkaa tosi tarkkoja tässä. Jos alkaa vetää rajoja voi valmistautua,että toinen alkaa solvaamaan pihiksi ja laihialaiseksi tmv. Mutta juuri se reaktio paljastaa henkilön vilpillisyyden.
Moni jää odottamaan kiusaajan lupaa välien katkaisuun mutta sitä ei tietenkään tule. Osaavat esittää katuvaa, esittää ihmistä mutta ovat vain loisia.
Niille ei tarvi enää vastata, ei ovea avata. Jos käy väkivaltaiseksi, soita poliisille.
Älkää kertoko menoistanne nuo voi tehdä elämästäsi kamalan.
Menetettyjä rahoja ei saa takaisin, olkoon se oppimisen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinoissa ei nimenomaan ole taskuja eikä penniäkään arkkuun mukaansa saa, joten eikö elämästä kannata nauttia nyt sen sijaan, että pihtaa rahojaan tulevaisuuteen? Sen verran pitää tietysti olla puskuria, että selviää vaikka tulisi yllätyksiä (jäisi työttömäksi tms), mutta muuten en ymmärrä, miten elämäni paranisi siitä, että minulla makaisi joissain osakkeissa satoja tuhansia.
eri
niinpä. puskuria pitää olla jo sähkö ja bensalaskun takia. puutetta ei ole mistään, ja aina saa hankinnat tehtyä. myös ne äkilliset. en ole vielä keksinyt, että miksi sitä rahaa pitää niin ylettömästi haalia. toisaalta keräähän joku käpyjäkin.
Mä en jotenkin nää ongelmaa siinä, että olen pihi eli katson tarkkaan, mitä kannattaa ostaa. Jos tarjolla on kalliimpi tai halvempi tuote, joilla ei juuri eroa ole vaikkapa teknisesti, niin miksi maksaisin kalliimmasta? Jos on asia jonka olen ajatellut hankkia ja löydän vähän käytetyn asiallisen kuntoisen, niin miksi pitäisi maksaa tuplahinta uudesta?
Se ei kuitenkaan tarkoita, että tinkisin jostain yhteisistä lahjoista, ruoista tms. jos ollaan yhdessä tekemässä jotain. Saatan jopa pitää kavereille juhlia jossa on hyvää ruokaa, mutta omissa kulutustottumukissani olen tarkka siitä, mitä hankin ja mistä olen valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jotenkin nää ongelmaa siinä, että olen pihi eli katson tarkkaan, mitä kannattaa ostaa. Jos tarjolla on kalliimpi tai halvempi tuote, joilla ei juuri eroa ole vaikkapa teknisesti, niin miksi maksaisin kalliimmasta? Jos on asia jonka olen ajatellut hankkia ja löydän vähän käytetyn asiallisen kuntoisen, niin miksi pitäisi maksaa tuplahinta uudesta?
Se ei kuitenkaan tarkoita, että tinkisin jostain yhteisistä lahjoista, ruoista tms. jos ollaan yhdessä tekemässä jotain. Saatan jopa pitää kavereille juhlia jossa on hyvää ruokaa, mutta omissa kulutustottumukissani olen tarkka siitä, mitä hankin ja mistä olen valmis maksamaan.
Et taida tietää mitä pihi tarkoittaa.
Mielenterveysongelmaisia. Erittäin ikävää jos sellainen on ystäväksi ajautunut.