Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä taitoja odotat mieheltä parisuhteessa?

Vierailija
26.06.2023 |

Eli mitä miehen pitäisi vähimmillään osata parisuhteessa?

Pitääkö olla vielä selkeästi miehen ja naisen työt vai yhdessä jaetaan kaikki työt siivoamisesta auton huoltoon ja ruuanlaitosta talon remontointiin? Entäs jos mies osaa tehdä kaikkea, onko se uhka naiselle, jos esimerkiksi mies osaa ommella tai leipoa?

Minut on miehenä kasvatettu siihen, että en tarvitse parisuhteeseen uutta äitiä vaan kaikkea pitää osata tehdä. Sen vuoksi osaan kokata, siivota, leipoa, remontoida, korjata mekaanisia laitteita, ommella, silittää, hoitaa puutarhaa sekä lapsia sekä huolehtia parisuhteesta. Vaikea olisi kuvitella, että en osaisi tehdä jotain yllämainituista vaan olisin riippuvainen toisesta osapuolesta hoitamaan näitä asioita vielä vuonna 2023. Toki parisuhteessa nämä työt jaetaan reilusti molempien kiinnostuksen ja mielenkiinnon mukaan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aika paljon ja kaikenlaista pitää miesten osata, koska tällä palstalla toistuu aina mielipide siitä, että kokemattomien miesten kanssa ei lähdetä parisuhteeseen, koska: "en halua alkaa opettaa aikuista ihmistä parisuhteessa vaadittaviin taitoihin". Harvemmin kerrotaan mitä miehille pitäisi opettaa, mutta kai se on jotain sellaista mitä mies ei voi itse ymmärtää, tajuta tai osata.

Totta, perusolettamus on että mies osaa jo kaikki perusasiat ja ymmärtää itse mitä nainen haluaa hänen tekevän. Myös osaa lukea niitä naisen sanattomia viestejä ja mielellään ajatuksia samantien ja jos ei osaa niin on avuton. 

Mites nainen? Miten hyvin naiset osaavat lukea miehen sanattomat viestit (kyllä, niitä on) ja ajatukset? Vaikka miehet usein putkiaivoiksi kuvataan, niin käsittämättömän usein tilanne on vain se että nainen ei ymmärrä miehen syvintä olemusta ja sitä, että kaikki miehet eivät osaa tai halua sanoittaa tunteitaan vaan heille on luontevampaa osoittaa ne teoillaan.

Vierailija
42/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin, että mies pystyy elämään ja on elänyt yksin eli hallitsee kaikki tavalliset taidot. Ompelutaitoa en edellyttänyt, en osaa ommella itsekään ja sitä varten on ompelijat, mutta niin vaan sekin oli miehellä hallussa. Hän oli asunut useita vuosia yksin, joten outoa olisi ollut, jos ei olisi osannut hoitaa kotia, pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt itseni usein parisuhteesta jossa mies ei käytännössä osaa mitään.

Onhan se harmittanut, mutta eihän se sinällään olisi ongelma jos nämä olisivat halukkaita oppimaan, vaikka siivoamaan ja tiskaamaan oikein, eivätkä olisi odottaneet että minä teen kaiken.

Ja jotain ruokaa nyt jokainen osaa laittaa jos vain viitsii. Kaikki eivät vain viitsi.

Suhde ei näihin ole loppunut.

Kyllähän remppataitoinen mies olisi ihan kiva, mutta itsehän se on kaikki tehtävä.

Miten joku ei muka osaa tiskata? Silloin ei varmaan osaa edes itseään pukea ja pitää myös syöttää sängyssä ruokalapun kanssa.

Tämä tiskaus-osaamattomuuskin nyt vähän kalskahtaa siltä, että mies kyllä tiskaisi mutta nää kotitalousasiat pitää hoitaa täsmälleen oikein naisen määrittämällä tavalla. Pitää olla just oikeat ranneliikkeet ja kaikki. Muuten ei osaa.

Vierailija
44/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. En vaadi mitään, mutta pidän etuna, jos mies ymmärtää jotain niistä asioista joista itse en ymmärrä kuten autoista ja tekniikasta. Sellaisen miehen kanssa en pysty näkemään itseäni, jolla on kehno yleissivistys eikä kiinnostusta esimekiksi yhteiskunnallisiin asioihin tai historiaan. Silloin olemme muissakin asioissa varmasti liian erilaisia.

Minä taas pidän etuna, jos nainen ymmärtää jotain niistä asioista joista itse en ymmärrä kuten ruoanlaitosta ja siivouksesta.

Paljastan sulle jotain. Melkoisen moni nainen käyttää kotisiivousta ja robotti-imureita. Ruokaa saa ResQ yms. ruoka-apeista. Tervetuloa nykyaikaan!

Vierailija
45/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se harmittanut, mutta eihän se sinällään olisi ongelma jos nämä olisivat halukkaita oppimaan, vaikka siivoamaan ja tiskaamaan oikein, eivätkä olisi odottaneet että minä teen kaiken.

Ja jotain ruokaa nyt jokainen osaa laittaa jos vain viitsii. Kaikki eivät vain viitsi.

Kyllähän remppataitoinen mies olisi ihan kiva, mutta itsehän se on kaikki tehtävä.

Miten joku ei muka osaa tiskata? Silloin ei varmaan osaa edes itseään pukea ja pitää myös syöttää sängyssä ruokalapun kanssa.

Tämä tiskaus-osaamattomuuskin nyt vähän kalskahtaa siltä, että mies kyllä tiskaisi mutta nää kotitalousasiat pitää hoitaa täsmälleen oikein naisen määrittämällä tavalla. Pitää olla just oikeat ranneliikkeet ja kaikki. Muuten ei osaa.

Astianpesukoneenkin voi tyhjentää väärin. Jos sattuu astiat laittamaan kaappiin väärässä järjestyksessä.

Vierailija
46/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytätiskikone. Pöytätiskikone. Ei tarvi kelata rannemooveja.

Vierailija
47/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka niin, että paistinpannusta pitää pestä myös ulkopuoli ja pohja. Muuten rasva palaa pohjaan kiinni. Muoviastiatkin pitää osata pestä niin, että niihin ei jää inhottavaa rasvakerrosta.

Joku aika sitten telkkarissa pyöri mainos äänikirjoista. Ensin mies arpoi naisen kanssa, kumman vuoro on tiskata. Mies hävisi, oli kuitenkin tyytyväinen, kun pääsi kuuntelemaan äänikirjaa. Mutta se tiskiallas yökätti, siinä tiskivedessä lillui vaikka mitä ruokajätettä. Ruuanjämät pitää osata poistaa lautasilta ennen kuin ne laittaa pesuun.

Vierailija
48/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka niin, että paistinpannusta pitää pestä myös ulkopuoli ja pohja. Muuten rasva palaa pohjaan kiinni. Muoviastiatkin pitää osata pestä niin, että niihin ei jää inhottavaa rasvakerrosta.

Joku aika sitten telkkarissa pyöri mainos äänikirjoista. Ensin mies arpoi naisen kanssa, kumman vuoro on tiskata. Mies hävisi, oli kuitenkin tyytyväinen, kun pääsi kuuntelemaan äänikirjaa. Mutta se tiskiallas yökätti, siinä tiskivedessä lillui vaikka mitä ruokajätettä. Ruuanjämät pitää osata poistaa lautasilta ennen kuin ne laittaa pesuun.

Netistä saa tiskoneen kestäviä vuokia ja pannuja. Tiskikoneeseen voi katella tehokkaampia pesuaineita.

Vierailija
49/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun miesystäväni hutaisi vähän astioita sisäpuolelta juoksevan veden alla. Siis ei ulkopuolta, ja astiat olivat usein likaisia sisäpuoleltakin kaapissa. Liottaa niitä ei voinut altaassa.

Ne astiat kuitenkin olivat seikkailleet ties missä, lattioilla ja retkillä...

Ostin tiskivadin sinne kun oli vain yksi allas. No ei sitä voinut käyttää.

Otin tiskit hoitaakseni (konekin oli muttei sitä saanut aluksi käyttää, sitten se hajosi), mutta jos en ollut aina tarpeeksi nopeasti tiskaamassa niin hän huuhteli astiat kaappiin omalla tyylillään, ja haukkui kyllä minua kun en ollut tiskannut.

Alkoi liikaa iljettää säilöä ruokaa niihin limaisiin astioihin tai käyttää ottimia jonkun tuotteen ottamisessa, kuten vaikka majoneesit yms. Mukava miettiä mitä basilleja sinne menee kasvamaan kun likaisilla välineillä otetaan.

Mies saa jatkaa nyt ihan itsekseen "tiskailujaan", minä lähdin. Kun ei sen vertaa viitsi kunnioittaa toista, niin se kertoo paljon.

Vierailija
50/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niitä samoja taitoja mitä miehenä odotan naisilta. En vaadi mitään sellaista mitä en itsekään kykene lunastamaan.

Vierailija
51/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata tehdä sellaisia asioita joilla pärjää tässä yhteiskunnassa. Mä en esim. osaa ajaa autoa kun ei ole korttia, mutta tähän saakka oon pärjännyt ilman. Plussaa on että puolisolla olis taito ajaa autoa siis :D Sitten jos kyse on pullan leipomisesta niin ihan sama osaako, yhdessä voidaan opetella. Ennemmin huolestuisin jos ei osaisi laittaa mitään ruokaa että pysyisi hengissä.

Eli ei mitään selkeää kaavaa. Ei oo mitään naisten ja miesten töitä erikseen, mut mun ei siis ehkä kannattais alkaa vaihtaa niitä auton renkaita jos toiselta homma luonnistuu. Vastaavasti mä voin leipoa sen kakum tms. jos toinen ei siitä niin innostu.

Vierailija
52/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä saa tiskoneen kestäviä vuokia ja pannuja. Tiskikoneeseen voi katella tehokkaampia pesuaineita.

Tässä on enemmän kyse käsintiskauksesta. Toki konetiskauksenkin saa epäonnistumaan, jos aina valitsee kylmimmän pikaohjelman. Pesuaineen vaihtoa parempi on lämpötilan nosto, kuuma tehoaa rasvalikaan. Ja se tiskikone pitää muistaa pestä välillä ihan kunnolla.

Vierailija
53/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi,ompeleva mies...yäk, ei tosiaankaan kiitos.

Vierailija
54/57 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi,ompeleva mies...yäk, ei tosiaankaan kiitos.

Miksi? Sekö on huono juttu, että mies osaa korjata irronneen paidannapin tai lyhentää housunsa?

Vierailija
55/57 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun puhuttais jostain koirasta...

Vierailija
56/57 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun puhuttais jostain koirasta...

Mistäs tietää vaikka jotkut pitäisivätkin siitä :D

Vierailija
57/57 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostunut elämästäni ja kunnioittaisi minua. Tulisi puolitiehen vastaan. Tässäpä tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi