Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä taitoja odotat mieheltä parisuhteessa?

Vierailija
26.06.2023 |

Eli mitä miehen pitäisi vähimmillään osata parisuhteessa?

Pitääkö olla vielä selkeästi miehen ja naisen työt vai yhdessä jaetaan kaikki työt siivoamisesta auton huoltoon ja ruuanlaitosta talon remontointiin? Entäs jos mies osaa tehdä kaikkea, onko se uhka naiselle, jos esimerkiksi mies osaa ommella tai leipoa?

Minut on miehenä kasvatettu siihen, että en tarvitse parisuhteeseen uutta äitiä vaan kaikkea pitää osata tehdä. Sen vuoksi osaan kokata, siivota, leipoa, remontoida, korjata mekaanisia laitteita, ommella, silittää, hoitaa puutarhaa sekä lapsia sekä huolehtia parisuhteesta. Vaikea olisi kuvitella, että en osaisi tehdä jotain yllämainituista vaan olisin riippuvainen toisesta osapuolesta hoitamaan näitä asioita vielä vuonna 2023. Toki parisuhteessa nämä työt jaetaan reilusti molempien kiinnostuksen ja mielenkiinnon mukaan.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ajokorttia joten jos miehellä on auto niin oletan että hän hoitaa siihen liittyvät asiat, koska en itse ymmärrettävästä syystä tiedä autoista mitään. Olen toki valmis auttamaan.

Vierailija
22/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä tunteista pitäis jatkuvasti puhua?

Suurin osa elämästä on tavallista arkea, töissä käyntiä, harrastuksia, perheen ylläpitoa ja asioiden hoitamista.

Joita juhlat ja lomat rytmittää.

Sehän se on sitä tunnetta, että yhdessä mennään eteenpäin perheen/kumppanin kanssa.

Ei kukaan jaksa jatkuvasti ähertää keskustelua tunteista sun muista jutuista.

Ne tunteet näkyy olemisessa, elämässä ja teoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää välillä kun oma mieheni ei tajua tuoda kaupasta mitään tai ikinä katsoa mitä jääkaapista puuttuu. Tai jos tuo jotain niin se on se yksi asia mitä vain hän käyttää, ja ei koskaan ajattele että voisikohan vaikka napata varmuuden vuoksi pari muutakin juttua.

Eli että kykenee ottamaan vastuuta ja tekemään päätöksiä omatoimisesti, ja ajattelee ja huomioi yhteisiä asioita, eikä vain omiaan

Vierailija
24/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaidenvaihto, pihan talon mökin normaalit huolto- ja hoitojutut kuten tapetointi. Osaan itsekin, mutta en suostu sellaiseen, että minä teen talonmaalaiåukset ja mies somettaa ja hyörii keittiössä ja käy kaupassa..

Vierailija
25/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä pajupillin, kävellä puujaloilla ja ajaa yksipyöräisellä. Näistä taidoista ei ainakaan ole ollut kovin hyötyä naisten kanssa.

-m

Vierailija
26/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa elämästä on tavallista arkea, töissä käyntiä, harrastuksia, perheen ylläpitoa ja asioiden hoitamista.

Sehän se on sitä tunnetta, että yhdessä mennään eteenpäin perheen/kumppanin kanssa.

Koska on vain kiva kuulla, kun toinen sanoo rakastavansa. Ja on hyvä, että toinen osaa puhua siitä, mikä vaikka vaivaa, surettaa, suututtaa, ja osaa kertoa miltä itsestä tuntuu. SeKIN on ihan tavallista arkea, koska arjessa ON usein ilahduttavia, surullisia, vihastuttavia, pelottavia, toiveikkaita, yms hetkiä ja asioita.

Vierailija
27/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että mies kykenee tekemään arkiset asiat itse ja itsenäisesti. Eli osaa siivota, tehdä ruokaa, silitää vaattensa jotka silitystä kaipaavat... Yhdessähän kotityöt tehdään, mutta odotan, että mies osaa tehdä tarvittavat jutut omatoimisesti ilman, että minun pitää sanoa mitä pitää tehdä tms.

En odota, että olisi täydellisesti tehty, mutta kunhan on tehty. Siis tyyliin imuroi, kun huomaa että on tarve imuroida tai vie roskat kun huomaa, että roskis on täynnä...

Ei ole uhka jos mies osaa tehdä. Kivampi se on, että osaa. Itselleni jää vähemmän miettimistä sen suhteen miten asiat organisoidaan ja kuka osaa tehdä ja mitä eli työnjakoon liittyviä "esimies" tehtäviä.

Itse en ymmärrä autoista mitään eli hyvä, jos mies ymmärtää. Osaan itse tehdä rempat ja muut mitä tarvitsee ja voi itse tehdä.

Vierailija
28/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne tunteet näkyy mykkäkoulua, mököttämistä, epämääräistä kiukuttelua, passiivisagressiivista käytöstä. Jos kysyy että mikä vaivaa niin ei kuulemma mikään, koska pitäisi olla ajatustenlukija sellaiselle, joka ei suostu keskustelemaan tunteistaan.

Vierailija
29/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on täydellinen, joten vaikea sanoa mitä odottaisin.

Oma mies handlaa kaiken, pyörittää arkea niinku.

Huomioi mua ja osoittaa hellyyttä.

On kissalleni kunnon iskä.

Ja ehkä paras juttu että n a i mua ihanasti edestä ja takaa.

Vierailija
30/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne tunteet näkyy mykkäkoulua, mököttämistä, epämääräistä kiukuttelua, passiivisagressiivista käytöstä. Jos kysyy että mikä vaivaa niin ei kuulemma mikään, koska pitäisi olla ajatustenlukija sellaiselle, joka ei suostu keskustelemaan tunteistaan.

Tämä kyllä pätee parisuhteen molempiin osapuoliin. Usein miehet törmäävät tähän käytökseen makuuhuoneessa. 

Vierailija
31/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetaidot eivät tarkoita jatkuvaa tunteista puhumista. Oikeastaan, jos suhteessa on kaksi ihmistä joilla kummallakin on hyvät tunnetaidot, tunteista ei tarvitse juurikaan puhua.

Vierailija
32/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää välillä kun oma mieheni ei tajua tuoda kaupasta mitään tai ikinä katsoa mitä jääkaapista puuttuu. Tai jos tuo jotain niin se on se yksi asia mitä vain hän käyttää, ja ei koskaan ajattele että voisikohan vaikka napata varmuuden vuoksi pari muutakin juttua.

Eli että kykenee ottamaan vastuuta ja tekemään päätöksiä omatoimisesti, ja ajattelee ja huomioi yhteisiä asioita, eikä vain omiaan

Ja olet tästä keskustellut hänen kanssaan usein vai oletatko vain?

Vierailija
33/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakaan en edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, joka EI osaisi ja tekisi kotiöitä, ja tuntuisi ihan absurdilta nykymaailmassa muutenkin, miten joku aikuinen ei muka selviytyisi ruuanlaitosta, siivoamisesta jne. Remonttitaidot ovat toissijaisia, koska ne teetetään ammattilaisella, auronhuollon suhteen ihan sama - itse en käytä autoa, joten jos mies haluaa autoa pitää, saa itse päättää, miten sen huolto hoidetaan, ja ilman autoakin pärjää.  Minusta on hienoa, jos mies osaa ommella, etenkin kun en itse ole käsityöihmisiä.

Tärkeitä ovat kuitenkin mainitut ihmissuhde- ja tunnetaidot, että osaa keskustella ja puhua asioista, ja lisäksi se, että osaa osoittaa hellyyttä ja läheisyyttä, ja haluaa seksissä tyydyttää ja tarvittaessa opetella ja oppia.

Vierailija
34/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakaan en edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, joka EI osaisi ja tekisi kotiöitä, ja tuntuisi ihan absurdilta nykymaailmassa muutenkin, miten joku aikuinen ei muka selviytyisi ruuanlaitosta, siivoamisesta jne. Remonttitaidot ovat toissijaisia, koska ne teetetään ammattilaisella, auronhuollon suhteen ihan sama - itse en käytä autoa, joten jos mies haluaa autoa pitää, saa itse päättää, miten sen huolto hoidetaan, ja ilman autoakin pärjää.  Minusta on hienoa, jos mies osaa ommella, etenkin kun en itse ole käsityöihmisiä.

Tärkeitä ovat kuitenkin mainitut ihmissuhde- ja tunnetaidot, että osaa keskustella ja puhua asioista, ja lisäksi se, että osaa osoittaa hellyyttä ja läheisyyttä, ja haluaa seksissä tyydyttää ja tarvittaessa opetella ja oppia.

Näitä kädettömiä löytyy yllättävänkin paljon, jolla äiti käy vielä kaupassa ja siivoamassa. Tekisi varmasti monelle naiselle hyvää tutustua miehen kämppään ennen kuin siirtyy makkarin puolelle. Kertoo yllättävän paljon miehestä miltä hänen kotinsa (ei autonsa) näyttää (siisteys, sisustus, jääkaapin sisältö). Jäisi moni pettymys väliin.

Vierailija
35/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en perinteisistä "miesten hommista" ymmärrä mitään, joten on positiivista jos mies ymmärtää. Esimerkiksi vaikkapa tekniikkaan liittyvät asiat. Omat kiinnostuksen kohteeni ovat enemmän naisellisia ja mielelläni vastaisin niistä, vaikka sitten täysin. Pidän kyllä seksikkäänä jos mies on hyvä laittamaan ruokaa, mutta ei se mikään pakollinen taito ole, koska osaan laittaa kohtuullista ruokaa itsekin.

Tärkeimmäksi taidoksi sanoisin vuorovaikutustaidot. Ei tietenkään tarvitse olla täydellinen, enhän ole itsekään, mutta että ei ihan hakoteillä olisi. Yllättävän moni on.

Vierailija
36/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kädettömiä löytyy yllättävänkin paljon, jolla äiti käy vielä kaupassa ja siivoamassa. Tekisi varmasti monelle naiselle hyvää tutustua miehen kämppään ennen kuin siirtyy makkarin puolelle. Kertoo yllättävän paljon miehestä miltä hänen kotinsa (ei autonsa) näyttää (siisteys, sisustus, jääkaapin sisältö). Jäisi moni pettymys väliin.

No kyllähän tuo tapailun alkuvaiheessa tulee ilmi.

Vierailija
37/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. En vaadi mitään, mutta pidän etuna, jos mies ymmärtää jotain niistä asioista joista itse en ymmärrä kuten autoista ja tekniikasta. Sellaisen miehen kanssa en pysty näkemään itseäni, jolla on kehno yleissivistys eikä kiinnostusta esimekiksi yhteiskunnallisiin asioihin tai historiaan. Silloin olemme muissakin asioissa varmasti liian erilaisia.

Minä taas pidän etuna, jos nainen ymmärtää jotain niistä asioista joista itse en ymmärrä kuten ruoanlaitosta ja siivouksesta.

Vierailija
38/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo tapailun alkuvaiheessa tulee ilmi.

Yllättävänkin moni tutustuu ensin niihin makkaripuolen asioihin ennen kuin kiinnittää huomiota muuhun ja pettyy.

Vierailija
39/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aika paljon ja kaikenlaista pitää miesten osata, koska tällä palstalla toistuu aina mielipide siitä, että kokemattomien miesten kanssa ei lähdetä parisuhteeseen, koska: "en halua alkaa opettaa aikuista ihmistä parisuhteessa vaadittaviin taitoihin". Harvemmin kerrotaan mitä miehille pitäisi opettaa, mutta kai se on jotain sellaista mitä mies ei voi itse ymmärtää, tajuta tai osata.

Vierailija
40/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt itseni usein parisuhteesta jossa mies ei käytännössä osaa mitään.

Onhan se harmittanut, mutta eihän se sinällään olisi ongelma jos nämä olisivat halukkaita oppimaan, vaikka siivoamaan ja tiskaamaan oikein, eivätkä olisi odottaneet että minä teen kaiken.

Ja jotain ruokaa nyt jokainen osaa laittaa jos vain viitsii. Kaikki eivät vain viitsi.

Suhde ei näihin ole loppunut.

Kyllähän remppataitoinen mies olisi ihan kiva, mutta itsehän se on kaikki tehtävä.

Miten joku ei muka osaa tiskata? Silloin ei varmaan osaa edes itseään pukea ja pitää myös syöttää sängyssä ruokalapun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi