Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkojen verenkierto tutkimus?

Vierailija
26.06.2023 |

Voisiko joku kertoa millainen on jalkojen verenkierron tutkimus jonka sairaanhoitaja tekee? Kofeiinia kiellettiin nauttimasta neljä tuntia ennen tutkimusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen tutkimus tehtiin KYS:issä reilu vuosi sitten, ja sen teki kylläkin erikoislääkäri, ja KYS:n sydänlääkärin lähetteellä sydänongelmien vuoksi.

En siis tarvinnut Kaupungin TK-lääkärin lähetettä.

Tutkimus minulla oli tällainen normaali geeliä jalkoihin ja tutkitaan ultralla.  Kivuton tutkimus siis.

Diagnoosina oli laskimolaajentumat molemmissa jaloissa + suonikohjut, ja jatkohoitoon pääsin n. kk päästä tutkimuksesta.

Lämpökatetroinnit ja kohjujen vaahdotus toiminpiteinä. Päiväkirurgiaa. kesto n. 2 h. Sekin lähes kivutonta.

Näihin on monella alueella aika pitkät jonot, ja yksityisellä rahaa menee sitten tonneja/jalka.

Vierailija
2/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuollainen tutkimus tehtiin KYS:issä reilu vuosi sitten, ja sen teki kylläkin erikoislääkäri, ja KYS:n sydänlääkärin lähetteellä sydänongelmien vuoksi.

Tutkimus minulla oli tällainen normaali geeliä jalkoihin ja tutkitaan ultralla.  Kivuton tutkimus siis.

Diagnoosina oli laskimolaajentumat molemmissa jaloissa + suonikohjut, ja jatkohoitoon pääsin n. kk päästä tutkimuksesta.

Lämpökatetroinnit ja kohjujen vaahdotus toiminpiteinä. Päiväkirurgiaa. kesto n. 2 h. Sekin lähes kivutonta.

Näihin on monella alueella aika pitkät jonot, ja yksityisellä rahaa menee sitten tonneja/jalka.

Auttoiko operaatio sydänvaivoihin? Millainen oli lopputulos noilla hoidoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen verenkierto-ongelmat aiheutuvat osittain sydänvaivoista (sepelvaltimotauti),  mutta ei jalkojen hoito suoraan vaikuta tietenkään sydämeen, muuten kuin veritulppariskin pienenemisen ja liikuntakyvyn paranemisen kautta.

Kivut pienenivät, mutta ei hävinneet kokonaan, suonikojuihin vaahotus auttoi kyllä hyvin.

Laskimolaajentumathan aiheuttavat veren pakkautumista jalkoihin.

Jalat on kuitenkin paljon paremmat kuin ennen toiminpidettä.

En ole lääkäri niin en osaa selittää paremmin.

Vierailija
4/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen verenkierto-ongelmat aiheutuvat osittain sydänvaivoista (sepelvaltimotauti),  mutta ei jalkojen hoito suoraan vaikuta tietenkään sydämeen, muuten kuin veritulppariskin pienenemisen ja liikuntakyvyn paranemisen kautta.

Kivut pienenivät, mutta ei hävinneet kokonaan, suonikojuihin vaahotus auttoi kyllä hyvin.

Laskimolaajentumathan aiheuttavat veren pakkautumista jalkoihin.

Jalat on kuitenkin paljon paremmat kuin ennen toiminpidettä.

En ole lääkäri niin en osaa selittää paremmin.

Tähän vielä, että katetrointi ei auta välittömästi. Toipuminen kestää ja jalkoihin tulee näistäkin melkoiset mustelmat!

Toiminpiteet ovat silti lähes kivuttomia, ja hoitoon kannattaa kyllä mennä jos vaan pääsee.

Vaivat ovat yleisiä ja siksi jonot ovat usein pitkät.

Vierailija
5/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviääkö ne jäljet. Netissä on kuvia jaloista, että tummia jälkiä jäisi hoidettuhin kohtiin vai häviääkö nekin myöhemmin?

Vierailija
6/6 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häviääkö ne jäljet. Netissä on kuvia jaloista, että tummia jälkiä jäisi hoidettuhin kohtiin vai häviääkö nekin myöhemmin?

Pahimmista suonikohjuista on  ainakin minulla vielä reilun vuoden jälkeen pieniä mustelmia jäljellä, mutta katetroinneista jäljet ovat hävinneet, vaikka hoidon jälkeen mustelmat olivat pään kokoiset.

Varmaan nuo sydänpuolen verenohennuslääkkeet vaikuttavat mustelmien syntyyn.

Mutta jos kivut helpottaa ja pystyy liikkumaan, niin kosmeettinen haitta on toisarvoinen seikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi