Olen entinen himouskovainen, nykyinen ateisti
Kommentit (39)
Mikä oli se syy, että rupesit ajattelemaan aivan toisin?
Minkä ikäinen olit/ olet?
Kyselee nainen, joka on hyväksyy kaikki uskonto suuntaukset, mutta myöskin ateismin. En tuomitse ketään sen vuoksi. Uskokoon jokainen mihin uskoo tai on uskomatta. Niin minäkin teen ja uskon mihin uskon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinut erotettiin vapaaseurakunnasta? (Ymmärrän jos liian tungetteleva kysymys)
Mulla oli esiaviollinen suhde.
Miten nyt näet helluntailaisuuden? Koetko että sinua manipuloitiin, pakotettiin tai muulla tavalla kohdeltiin huonosti yhteisössä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se syy, että rupesit ajattelemaan aivan toisin?
Minkä ikäinen olit/ olet?
Kyselee nainen, joka on hyväksyy kaikki uskonto suuntaukset, mutta myöskin ateismin. En tuomitse ketään sen vuoksi. Uskokoon jokainen mihin uskoo tai on uskomatta. Niin minäkin teen ja uskon mihin uskon.
Siinä kun oli pitkään ekaksi hellareissa ja sitten vapaakirkossa, niin näki monenlaista. Mm sen kuinka työttömiä hyljeksittiin, ei tervehditty, kuinka ne molemmat suuntaukset menivät menestysteologiseen suuntaan. Joskus 70-luvulla se tuntui vielä aidolta uskovaisuudelta, mutta 90-luvulla se sai menestysteologisia muotoja. Sitten oli kaikki vanhainkotivierailut, joita eräskin evankelista teki, että saisi mummoilta testamentteja. En hyväksynyt sellaisia asioita. Kun mut erotettiin, niin päälleni syljettiin, ajattiin autolla takaa, sain tappouhkauksia, soittoja että joudun helvettiin yms . Se vei jotenkin lopun uskon uskovaisiin, koko yhteisöön. Nykyään olen jo keski-ikäinen, silloin lapsena kuuluin hellareihin ja parikymppisenä vapaakirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinut erotettiin vapaaseurakunnasta? (Ymmärrän jos liian tungetteleva kysymys)
Mulla oli esiaviollinen suhde.
En ymmärrä, että se tekisi sinusta huonon ihmisen jos rakastit. Jumala on hyvyys ja anteeksiantavainen.
Ihmiset sinut tuomitsi.
Ei Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt näet helluntailaisuuden? Koetko että sinua manipuloitiin, pakotettiin tai muulla tavalla kohdeltiin huonosti yhteisössä?
Kyllähän siellä on sellaista, että vain menestyneitä pidetään oikeina uskovina. Heitä tervehditään ja heille sanotaan rauhaa. Sitä aikuiskastetta, en suostunut silloin teininä ottamaan vaikka siihen patistettiin. Menin aikuiskasteelle vasta täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinusta tuli uskovainen ja mikä muutti mielesi niin että päädyit ateismiin?
Uskovainen minusta tuli, kun vanhempani kuuluivat helluntaiseurakuntaan. Itse sitten nuorena aikuisena liityin vapaakirkkoon ja kun minut sieltä erotettiin, niin sitten en ole kuulunut mihinkään seurakuntaan.
Erotettiin vapaaseurakunnasta?? Miten siinä niin kävi?
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on myös ateistisia uskontoja, joten ihminen voi olla yhtä aikaa sekä ateisti, että vahvasti uskonnollinen.
Joo niin varmaan. Niin kuin on naisia joilla on penis ja pallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinusta tuli uskovainen ja mikä muutti mielesi niin että päädyit ateismiin?
Uskovainen minusta tuli, kun vanhempani kuuluivat helluntaiseurakuntaan. Itse sitten nuorena aikuisena liityin vapaakirkkoon ja kun minut sieltä erotettiin, niin sitten en ole kuulunut mihinkään seurakuntaan.
Erotettiin vapaaseurakunnasta?? Miten siinä niin kävi?
Minulla oli esiaviollinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ateisti olla myös himoateisti, kuten on himouskovainen.
Hahaha... hauska! 👍
Hauska kunnes huomaa että vastaus on kyllä.
Mikä on himoateisti?
Jolta puuttuu usko jumaliin enemmän kuin tavalliselta ateistilta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä uskonnon Jumalaan et usko?
Uskovaiselta kysytään näin. Ateisti ei usko mihinkään jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on myös ateistisia uskontoja, joten ihminen voi olla yhtä aikaa sekä ateisti, että vahvasti uskonnollinen.
Etpä ole tainnut ymmärtää ateistin määritelmää. Mene pois!
Vierailija kirjoitti:
Miksi oot tuollainen ääripää-ihminen?
Miten jumaluskon puute on mielestäsi ääriajattelua?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai luopumaan uskosta? Todisteiden täydellinen puuttuminen vaiko joku muu?
Koitko olevasi henkilökohtaisessa suhteessa Jeesukseen?
Ei uskosta luovuta. Sitä vain lakkaa uskomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai luopumaan uskosta? Todisteiden täydellinen puuttuminen vaiko joku muu?
Koitko olevasi henkilökohtaisessa suhteessa Jeesukseen?
Ei uskosta luovuta. Sitä vain lakkaa uskomasta.
Tulee rationaalisen ajattelun sivutuotteena itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ateisti olla myös himoateisti, kuten on himouskovainen.
Hahaha... hauska! 👍
Hauska kunnes huomaa että vastaus on kyllä.
Mikä on himoateisti?
On myös hiukseton ja himohiukseton. Himohiuksettomalla on vielä vähemmän hiuksia kuin hiuksettomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo millään tavalla vielä tarkoita, että olisi ateisti. Tunsin vanhoja ihmisiä jotka kauan sitten oli erittäinkin ilkeästi potkittu pois lahkoistaan ja ihan kristittyjä olivat.