Ihmiset ei osaa pitää huolta hygieniastaan
Olin eilen häissä ja järkytyin kun menin naisten vessaan. Vessasta asteli ulos leidi ja ei pessyt käsiään. Näki sitten ilmeisesti mun ilmeen ja kääntyikin takaisin ovella ja mutisi että kai se pitäis kädetkin pestä ja valehtelematta avasi hanan, käytti käsiä ehkä sekuntin kylmän veden alla ilman mitään aineita ja RAVISTELI käsiä kuivaksi pienessä vessassa.
Sitten ampaisi hyvillä mielin santsaamaan kakkua pöydästä.
Ei ihme että taudit leviää kun hygienia aikuisilla on tuota tasoa.
En ole itse mikään pöpökammoinen mutta kai nyt kaikki tietää että ilman saippuaa ja kuivaamista käsien peseminen on sama asia kuin et pesisi ollenkaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani oli eräs erittäin hienon sukunimen omaava rouva. Aina hyvin pukeutunut ja käytös ylhäisen oloista. Miten ällistyinkään kun hän ryntäsi vessasta ulos pesemättä käsiään. Muistan vieläkin. Miten se jäikin mieleeni, molemmat olemme jo eläkkeellä. Ulkoinen olemus tai status ei aina takaa että henkilö hallitsisi näinkin oleellisen ja luonnollisen asian.
Usein juuri näillä ylhäisillä ja hienonimisillä on kädet aivan ulosteen ja virtsan hajuiset ja muutenkin ovat likaisia eivätkä raikkaita ja puhtaita kuten me tavalliset ihmiset!
No no, monenko näppejä olet haistellut?
Työpaikalla kävi niin, että Ruuskaisen Janita ryntäsi viime viikolla ulos vessasta kädet sonnasta ruskeina ja meni suoraan linjastolle pakkaamaan salaatteja!
Kun on hikistä ja kuumaa on kätevää jos on nauhakengät kun niiden nauhoja voi teeskennellä solmivansa ja samalla saa nenän kirpeältä ja imelältä haisevan hikipepun korkeudelle koska eroottinen hetki.
Hei lolli. Ilmeisesti et koskaan ollut oikeesti köyhä ja iloitse siitä. Toivottavasti tilanteesi ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Olen kehittänyt kotioloissa tekniikan, ettei käsiä tarvitse pikkuhädän jälkeen pestä. Koko juhannuksena jouduin vetämään pytyn kerran. Muu hoitui perunanpesuvedellä ja tiskien huuhteluvedellä. Suihkusta tarvitsee laskea vettä peseytyessä kuusi sekuntia ennen shampoota ja 15-20 sekuntia huuhteluun. Aamulla nautin ja lutrasin 45 sekuntia. Lämpimän veden käyttöä koitan säästää seuraavana hellepäivänä niin, että laitan kylmää vettä kattilaan ikkunalaudalle ja aurinko lämmittää sitä. Samalla asunto jäähtyy. Jos tuo toimii, niin voin peseytyä vaikka joka päivä, enkä haise.
hyi helvata!
Työpaikan vessassa on hyvä käydä tuoksuttekemassa lounaan jälkeen kun lihavat ovat käyneet siellä ulostamassa.
Eipä ole kukaan kieltäytynyt kättelemästä tai ottamasta jotain minun ojentamaani, vaikka en koskaan pese käsiä vessassa. Sitä mitä et tiedä, et kauhistele ja panikoi. Eikä ole tautejakaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein liikutte, jos paljonkin törmäätte suorastaan haisevan likaisiin ihmisiin??
Esim. kirjastossa, koska siellä käy paljon ihmisiä, myös niitä, joilta elämänhallinta on hukassa hygieniapuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nykysin taloudellisesti todella, todella tiukilla. Käyn kerran viikossa kokovartalopesulla ja hampaat pesen joka toinen päivä. Todellakaan en vaihda vaatteita joka päivä. Ja kiitos uuden hallituksen, tilanne tulee vaan pahenemaan.
Eikö sinulla ole suihkua käytössä?
Suomessa puhtaus on niitä halvimpia huveja.
Myös allergiat yleistyvät jatkuvasti. Mistähän tämä mahtaa johtua, ettei vain ylihygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nykysin taloudellisesti todella, todella tiukilla. Käyn kerran viikossa kokovartalopesulla ja hampaat pesen joka toinen päivä. Todellakaan en vaihda vaatteita joka päivä. Ja kiitos uuden hallituksen, tilanne tulee vaan pahenemaan.
Eikö sinulla ole suihkua käytössä?
Suomessa puhtaus on niitä halvimpia huveja.
Vesi ei ole ilmaista, vaikka te lapset niin luulettekin. Jokainen kerta suihkussa maksaa rahaa.
Jos on kerran rahat niin tiukilla ettei ole varaa käydä suihkussa niin suosittelen seuraavaa; ota sankkoon vettä. Kastele pesusieni. Pyyhi kasvot, kainalot ja muut kriittiset hikoilevat paikat. Uusi vesi tarvittaessa.
Sekin on parempi kun että ette pese ollenkaan itseänne.
Ja näin kesällä, jos on oikein köyhä olo niin käykää vaikka aamuin illoin kylpemässä järvessä. Tulee raikas olo ja ei maksa kuin vaivan mennä paikalle.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sanonnan: "Puhtaus on puoliruokaa"?
Vierailija kirjoitti:
Jos on kerran rahat niin tiukilla ettei ole varaa käydä suihkussa niin suosittelen seuraavaa; ota sankkoon vettä. Kastele pesusieni. Pyyhi kasvot, kainalot ja muut kriittiset hikoilevat paikat. Uusi vesi tarvittaessa.
Sekin on parempi kun että ette pese ollenkaan itseänne.Ja näin kesällä, jos on oikein köyhä olo niin käykää vaikka aamuin illoin kylpemässä järvessä. Tulee raikas olo ja ei maksa kuin vaivan mennä paikalle.
- ap
Miksi sitä vettä sankoon pitäisi ottaa, kun sienen voi katella hanan allakin? Ei ala- ja kainalopesuun 10 litraa vettä tarvita, ei edes 3 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on parempi kun että ette pese ollenkaan itseänne.Ja näin kesällä, jos on oikein köyhä olo niin käykää vaikka aamuin illoin kylpemässä järvessä. Tulee raikas olo ja ei maksa kuin vaivan mennä paikalle.
- ap
Mahtava idea. Esimerkiksi tästä minun kodistani on lähimmälle järvelle matkaa noin 15km. Pesun hyötysuhde jää aika pahasti miinuksen puolelle, jos sen verran pitää polkea kotiinpäin vaikkapa 25 asteen helteessä.
Vierailija kirjoitti:
11:lle,
siis pikkuhädän jälkeen et pese käsiä??? Missään olosuhteissa??😨
Siinä lukee kotiolosuhteissa. Ei minun tarvitse koskea mihinkään kun käyn pissillä. Pesen julkisissa paikoissa kädet ja hyvin. Inhoan epähygieniaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein liikutte, jos paljonkin törmäätte suorastaan haisevan likaisiin ihmisiin??
Esim. kirjastossa, koska siellä käy paljon ihmisiä, myös niitä, joilta elämänhallinta on hukassa hygieniapuolelta.
En lainaa kirjoja ollenkaan, koska ne ovat varsinaisia bakteeripesiä. Kun lukee tätäkin keskustelua. Muutenkin koko keskustelu lähti laukalle, kuten usein.
Muistan jonkun naisen kertoneen, että kun käy pissillä eikä koske pimppiin suoraan vaan ainoastaan paperin välityksellä pyyhkiessään niin ei tarttee pestä käsiä. (yöks)
Ehkä monella on sama logiikka. Kakan jälkeenkään ei varmaan tarvitse pestä jos käyttää p-puhelinta jne.
Masennukseen kuuluu ei jaksa hygieniaan keskittyä
Toivon AP:lle pahoja hikoilukohtauksia vaihdevuosi-iässä. Ehkä sitten hiukan tiukkapipoisuus höltyy, kun omakohtaista kokemusta tulee.