Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postinjako omalla autolla? Mitä ihmettä?

Vierailija
25.06.2023 |

Näin taannoin työpakkkailmoituksen, jossa haettiin postinjakajaa omalla autolla. Palkka oli alle kympin tunnilta ja km-korvaukset päälle. Ihmettelin, että mikä idea tuossa on. Postinjakohan on mahdotonta autolla, jossa on ohjaus vasemmalla puolella. Pakko ajaa joko vastapalloon aiheuttaen vaaratilanteita tai sitten vain nousta autosta 100 metrin välein. Mitään järkeähän tuossa ei ole. Lisäksi se onneton 53 sentin kilometrikorvaus ei takuulla kata kaikkia kuluja, mitä noinkin kuluttavasta ajosta syntyy. Kyse ei ollut edes itse Postista vaan jostain muusta firmasta.

Postinjaon kannalta myös erittäin riskialtista, jos työntekijän auto hajoaa, niin jää postit jakamatta. Miten tuollainen voi olla edes laillista?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan miehen työsuhdeautolla mahdollisimman paljon näitä postikierroksia. Vapaa autoetu ja useina päivinä mies ei oikeasti tarvitse sitä autoa. Kulkee työsuhdepyörällä, jos ei ole tiedossa työreissuja. jolloin tietysti käyttää sitä etuautoa. 

Saan siis kilometrikorvaukset autosta, jonka kulut maksaa miehen työnantaja. Olen miettinyt, että jos alkaisi heittää illalla vielä überia tms. kun on joskus ihan hyvää aikaa ja lapsetkin asuvat jo omillaan. 

Jäät vielä kiinni ja miehesi saa potkut.

Vierailija
62/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitää täällä oon katsonut, niin ilmaispostia (mainoksia, ilmaislehtiä) jaetaan vanhoilla autonkotteroilla, toinen ajaa ja toinen työntää ikkunasta postit laatikoihin. Ei oo vaikeata hommaa.

Eikä palkkaakaan juuri makseta. Tuskin kahdella ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivousfirmassa kilometrikorvauksia ei makseta, jos sulla ei ole siivousvälineitä mukana autossa. Jos siis kuljet eri siivouskohteiden välillä sulla pitää olla vähintään likapyykkiä mukana jotta saat kilometrikorvaukset. Onneksi itse en tarvitse autoa. Yksikään esimies tai palveluohjaaja ei aja omalla autolla.

Vierailija
64/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitää täällä oon katsonut, niin ilmaispostia (mainoksia, ilmaislehtiä) jaetaan vanhoilla autonkotteroilla, toinen ajaa ja toinen työntää ikkunasta postit laatikoihin. Ei oo vaikeata hommaa.

Jos ei oteta huomioon monien jo esille tuomaa asiaa, ettei palkkaa makseta kuin yhdelle, niin unohdat lisäksi kokonaan sen työmäärän joka kuluu postien lajitteluun ennen jakelua.

Vierailija
65/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo homma lisätienistinä menee, en itse sillä itseäni olisi elättänyt, mutta vakijakajat jakaa nopeasti ja heillä on monta piiriä, itsellä oli 2-3 - sen ehdin juuri kuuteen mennessä jos lehdet tuli painosta ajallaan. Lisätulona tuo oli mukavaa hommaa, paljon mieluummin kuin kaupan kassalla.

Omasta jakotyöstäni on jo aikaa, silloin ei jaettu mainoksia samalla, ainoastaan Aamulehti ja Hesari + paikallinen sanomalehti, km korvauksia ei maksettu. Hain lehdet jakolaatikosta autolla ja jätin auton erään kaupan pihaan, jossa oli mun vanha fillari parkissa aina päivät. Ei ne kaikki lehdet mahtuneet kerralla pyörän päälle, poikkesin välillä hakemassa loput lehdet autosta. Tein reitin sillain kahdeksikkona. Vaatii vähän organisointia niin kaikki sujuu.

Vierailija
66/66 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä palkkaakaan juuri makseta. Tuskin kahdella ainakaan.

No jos sitä nyt vaikka pariskunta tekee niin yhteiseen pottiinhan ne tulee. Kyllä sillä tienaa ylimääräistä niin, että voi hommata jotain kivaa. Monelle jakohomma on kakkostyö, tehdään vaikka vaan sijaisuuksia ja lomituksia, silloin kun itselle sopii.