Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö 2,5-3-vuotiaanne vielä rattaita?

Vierailija
09.12.2006 |

Meillä ei enää suostu istumaan ja ikää 2,5v. Toisaalta ihan hyvä juttu :)

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ei pysyis millään mun vauhdissa mukana.

se on jo fyysisesti mahdotonta että joku 3v kävelee samaa reipasta vauhtia aikuisen kanssa

sori vaan.

Vierailija
42/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Meillä on kaksi koiraa, jonka kanssa teemme pitkiä lenkkejä, ja lapsi jaksaa hyvin kävellä. Meillä ei ole autoa, joten kauppareissut (lähikauppaan reilu kilometri matkaa) yms teemme kävellen, jos menemme 6 kilometrin päähän keskustaan niin kuljemme toki bussilla.

Perheessämme on myös vauva, 7 kk, hän tottakai kulkee rattaissa :)

Tuplarattaat ostimme ennen kuopuksen syntymää, mutta ne osoittautuivat aika turhiksi, olivat käytössä ehkä viisi kertaa kunnes myin ne pois.

Meillä ei ole edes seisomalautaa, ei ole ollut tarpeen, koska esikoisemme on todella reipas kävelijä. Kauppamatkan kävely esikoisen kanssa vie 5 minuuttia kauemmin kuin ilman häntä, mikä ei mielestäni ole niin merkittävää että sen takia laittaisin lapsen rattaisiin. 10 minuuttia mennen tullen sinne tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin teemme kävelylenkkejä lapsen kanssa niin, että hän juoksee vieressä ja minä kävelen rattaita työntäen (mukana pikkusisko 3 kk). Seisomalauta on mukana aina, mutta todella harvassa on ne kerrat jolloin sitä on tarvittu. Rattaissa esikoinen on istunut viimeisen kerran muistaakseni toukokuussa, jolloin oli 2½-vuotias, ja siihenkin asti oli jo vuoden päivät kävellyt esimerkiksi leikkipuistoon mennen tullen (matkaa on 700 metriä yhteen suuntaan).

Jos lapseni ei jaksaisi kävellä, tai inhoaisi sitä, käyttäisin toki seisomalautaa tai tuplarattaita. En pakottaisi häntä kävelemään, enkä suostuisi kulkemaan etanan vauhtia. Onneksi kohdallemme on osunut reipas, mielellään kävelevä ja juokseva lapsi. Itsekin olemme miehen kanssa todella liikunnallisia.

Tervetuloa meille katsomaan, miten nopeasti ja hienosti sujuu kävelylenkit kolmevuotiaan kanssa!

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

ei pysyis millään mun vauhdissa mukana.

se on jo fyysisesti mahdotonta että joku 3v kävelee samaa reipasta vauhtia aikuisen kanssa

sori vaan.

Vierailija
44/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle otan varmaan vielä sattarit mukaan. Lentokenttäodotusten yms. takia.

Vierailija
45/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eskari-ikäiseksi asti. PRKL!

Vierailija
46/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsellasi oikeasti adhd-diagnoosi tms? Jos on, ymmärrän että komentamiset eivät auta (tosin siskoni 4-vuotias adhd-tyttö ei ole enää aikoihin rattaissa istunut). Mutta jos lapsesi on normaali, vilkas, uhmaikäinen tenava, niin teet hänelle vaan hallaa jos et jaksa/viitsi komentaa...

Vierailija:

Vierailija
47/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla vievät kouluunkin, joka on alle 500 metrin päässä! Kun lapsi ei kuulemma vaan halua eikä suostu sinne kävelemään!

Ei lapsi opi itsestään olemaan reissuissa nätisti. Se täytyy opettaa.

Vierailija:

Meillä käytetään niin kauan, että oppii olemaan nätisti reissuissa. V*tuttaa paimentaa ylivilkasta 3,5-vuotiasta, joka ei tasan kuuntele yhtään mitään käskyä. :( Olkoot rattaissa

Vierailija
48/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset käsittävät aivan eri tavalla. Mulle reipas kävely tarkoittaa kävelyä kuntoilumielessä, niin että hiki nousee kunnolla pintaan ja hengästyy. Mielellään monipuolisessa maastossa, mäkiä yms. Tässä tahdissa ei tod. pysy mukana 2,5v lapsi, vaikka hyvä kävelijä onkin! Muu kävely on sitten mun mielestä ihan tavallista kävelyä, jonka tarkoituksena on päästä pisteestä a pisteeseen b... tässäkin voidaan toki mennä nopeammin ja hitaammin...

Terkuin se yh, joka istuttaa lastaan rattaissa päästäkseen itse REIPPAALLE kävelylle :)

Vierailija
49/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutenkin todella rauhallinen, mutta puistoon kävellessä tyttö kulkee aina vähintään 10 metriä rattaiden perässä (joissa pikkusisko siis istuu). Olisikin ihanaa jos juoksisi joskus! Eli koiran kanssa lenkillä laitan kolmevuotiaan rattaisiin, koirakin turhaantuu kun maleksimme etanan vauhtia eteenpäin.

En ainakaan vielä ole keksinyt mitään keinoa, millä saisin lapsen kävelemään reippaammin. Ja minun hermoni eivät riitä lähtemään esim. perhekahvilaan vajaan kolmen kilometrin päähän ilman tuplarattaita, matkaan menisi kaksi tuntia ja minä saisin valtavan päänsäryn. Neuvoja otetaan vastaan!

Vierailija
50/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seisomalauta on jotenkin parempi asia kun rattaat. Siis että jos joku 3-vuotias on seisomalaudalla niin ei siinä oo mitään kummallista, mutta jos 3-vuotias on rattaissa istumassa niin johan on vanhemmat laiskoja opettamaan lastaan jne. Pitäis varmaan niiden vanhempien joilla on vaan se yks lapsi joka on 3-vuotias tai vähän alle, ostaa seisomalauta ettei niin iso lapsi nyt ainakaan rattaissa ISTUIS :)

Vierailija
51/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole käyttänyt oikeastaan vuoteen. Ulkomaillakin pärjätty hyvin ilman rattaita, vasta tultiin Milanosta ja lapsi käveli kaikki matkat itse.

Vierailija
52/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän kyllä ettei yksikään 3 vuotias kävele perässäni joka toinen päivä 50 minuutin reipasta lenkkiä, jossa nousee hiki kunnolla pintaan. Hyvä, että meillä edes 8 vuotias jaksaa, saati että häntä huvittaisi lenkkeily joka toinen päivä. Joten niinä päivinä kun isäntä on poissa, otan 2 vuotiaamme rattaisiin ja lähdetään lenkille kahden koiramme kanssa.

Silti tyttö kävelee vajaan kilometrin matkan edestakaisin lähikauppaan ja työntää vielä kaupassakin pikkukärryjä. Ja rattaat on silloinkin mukana siksi, että ei tarvitse kantaa painavia kasseja, meillä on kuuden hengen perhe, joten tavaraa kertyy. Toinen syy rattaiden mukanaoloon on se, että joskus tämä meidän reipas neitimme päättää yksinkertaisesti ettei jaksa tai muuten vaan huvita kävellä. Sitten olisi kiva miettiä mitä niiden kassien ja muksun kanssa tekisi. Tietysti näille superkävelijälapsille ei koskaan tule uhmaa?

Ja joskus lähden bussilla pidemmälle isompaan kauppakeskukseen ja kun aikaa kuluu, on hyvä, että tyttö voi ottaa päiväunet rattaissa samalla kun kävelen kaupoissa. Tietysti kunnon äiti huolehtii että on kotona silloin kun lapsella on päiväuniaika, mutta ei meistä kaikista ole siihen. Ja lisään heti, että tämä ei ole päivittäistä :)

Vierailija
53/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden reippailulenkille tai kauppaan, istuu tyttö rattaissa. Ihan mielellään istuukin ja minä saan hyvää liikuntaa. Tyttö riehuu ja ulkoilee muuten paljon, mutta minäkin haluan saada kunnon hikilikuntaa ja se onnistuu parhaiten rattailulenkeillä. Ehkä hän ei enää 5-vuotiaana halua istua, tai mistä tuon tietää.

Vierailija
54/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelee kyllä tosi reippaasti itsekin, mutta meillä on aika paljon liikuntaa vaativa koira, jota lenkitämme usein yhdessä. Silloin ovat rattaat käytössä, sillä ei tuon ikäinen jaksa kävellä vielä 4-5 km:n lenkkejä.

Vierailija
55/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle reipas lenkki on todellakin sitä, että kävellään kunnolla niin että tulee lämmin, ainakin tuollaista 10 min/km tahtia. En mä jaksa " lähteä lenkille" maleksimaan, silloin kun lähden ulos niin joko lähden itsekseni ja juoksen/kävelen tai otan 3-vuotiaan rattaisiin ja alussa lapsi kävelee hetken itse kävelemme reippaasti 4-5 km:n loppulenkin. Lapsen kanssa ulkoilu on sitten asia erikseen, silloin menemme kaikessa rauhassa ja pysähtelemme ja katselemme.

Vierailija
56/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh:na aamuin illoin pimeässä ja lähes jatkuvassa sateessa vetäisin lapsen kanssa 2 km suunta + kauppareissut ilman rattaita.

Tai vetelisin Helsingin keskustan vilinässä niin, että reipas ja kyllä kovaa juokseva lapseni olisi mukana ilman rattaita.

Katsotaan sitten kesällä, miten kävely sujuu kun alkaa ikää olla se kolme vuotta. Nyt on rattaat aina mukana tai sitten istuu pyörän lasten istuimessa. Autoa ei ole.

Vierailija
57/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

400m, niin otan rattaat ja pojat useimmiten istuvat matkan, joskkus juoksevat, mutta rattaat mukana silä aamuisin on kiire eikä ole varaa seisoa metsässä 10min jos jompikumpi saapäähänsä ettei jaksa kävellä

Vierailija
58/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät reippasta lenkistä tiedä yhtään. Se, joka väittää tosiaan kävelevänsä " reippaan lenkin" pari-kolmevuotiaan kanssa 3-4 kertaa viikossa, on itse aikamoinen laiskottelija. Reipas lenkki on hikiliikuntaa tosiaankin tuollaista km/10min tahtia, ja lenkin kesto vähintään puoli tuntia, mikäli sillä haluaa OIKEASTI vaikuttaa fyysiseen kuntoon, tarkistakaapa vaikka mistä liikuntasivustoilta. Kaikki muu on vain kävelyä, mutta ei mitään varsinaista " liikuntaa."

Vierailija
59/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmikuisesta saakka kävellyt kaikki matkat itse.

Vierailija
60/86 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuu rattaissa aina kun menemme kerhoon, jotta ehdimme ajoissa, haluaisi kyllä kävellä mutta silloin myöhästyisimme aina koska ei kovin rivakasti jaksa kävellä, takaisin tullessa saa kyllä kävellä vaikka koko matkan, kunhan tuota lunta tulisi niin silloin jätetäänkin rattaat kotiin ja mennään pulkalla. Samoin jos ostoskeskuksissa käydään niin istuu rattaissa koska on kerran ihmisvilinässä karannut ja toista kertaa en tahdo kokea samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi