Miksi aamulla on aina olo kuin olisi jyrän alle jäänyt?
Riippumatta siitä, mitä on edellisenä päivänä tehnyt tai paljonko nukkunut. Tuntuu, että kävelykin on aluksi vähän katkonaista, ennen kuin kroppa alkaa toimia (En käytä alkoholia juuri lainkaan).
Kommentit (25)
Nestevajaus? Lasi vettä heti heräämisen jälkeen voisi auttaa siihen.
Tulee mieleen stressi, eli et palaudu unen aikana ja olet aivan nuutunut. Yksi vastaava nuutunutta oloa aiheuttava tekijä on päivien aikainen epäaktiivisuus, ja esimerkiksi väärä ruokavalio. Paljon epäsäännöllisyyttä ruoka-ajoissa, rasvaa tai sokeria, ei urheilua - tsädäm, olo on hirveä! Myös saatko raitista ilmaa päivällä
Toinen syy voisi olla piilevä rytmihäiriö tai uniapnea, eli jotain yöllä mikä aiheuttaa tuon olon.
Semmosta se elämä vaan on. Paska olo jatkuvasti ja hieman sekava.
Nelikymppisenä se vanhuus alkaa edetä. Nuo oireet voi tulla myös uniapneasta, diabeteksesta, kolesterolilääkkeistä ja tietysti nuo vakavammat rappeumasairaudetkin oireilevat noin.
En edes tajunnut miten väsynyt olin, ennen kuin erosin ja muutin yksin asumaan.
Ennen heräilin yöllä puolen tunnin välein, luulin että se on normaalia. Nyt kun nukun yksin, niin nukun kuin tukki 22-05 ja sitten alan pikku hiljaa heräilemään ja nousen 6 maissa. Voin kertoa että olo on mahtava verrattuna aiempaan.
Tärkeimmät asiat siis
1. säännöllinen unirytmi, jossa mahdollisimman paljon unta alkuyöhön.
2. nukkumisrauha, kaikki häiriötekijät minimiin oli ne sitten lemmikkejä tai puolisoita, lapsille nyt ei mahda mitään jos niitä on.
Kaikki vaihtoehdot on kyllä mahdollisia aiheuttajia. Pääsääntöisesti elän melko terveellisesti, mutta välillä ei vaan jaksa esim. laittaa ruokaa. Viikolla kyllä kertyy nyt univelkaa, koska todella aikainen herätys töiden takia (eikä lomaa tänäkään kesänä).
Ap
1. Nuku pimeässä
2. Mene joka päivä nukkumaan samaan aikaan
3. Nuku riittävän kauan tuuletussa huoneessa
4.Kun heräät aamulla laita silmät aurinkoa päin, ei suoraan tietenkään, tai kirkkaaseen caloon , Heti. Se käynnistää sinut.
5. Juo vihermehu, kaneli, valkosipuli proteiini smoothie, ja paista kananmuna. Ota vitamiinit yleis d ja c ...
6. Syö puuroa 3 desiä, marjoilla
7. Syö päivällisellä kasa höyrytettyä parsakaalia, kaikkia kasviksi.
8 Vedä tummaa suklaata välipalana muutama pala, vältä prosessoituja pullia jne kahvilla ( kork 4 kuppia päivä)
9. Tee ennen kolmea mieluiten marjoista proteiineista, pähkinöistä, siemenistä jne. tuhti smoothie.
10. Älä syö mitään muutamaa tuntia ennen nukkumista.
11.Sama seuraavana päivänä.
Tulos, Heräät itse ihan virkeänä, saat valon heti käynnistämään sinut, saat ravintoa aamusta ja olet kylläinen päivälliseen saakka, saat taas kasviksista kalasta ravinteita ja täydennät varastot tuolla proteiini-siemen pirtelöllä
Koska kehosi saa näin levon, melatoniini tuotanto ei pimeässä häiriinny ja kehosi saa kaikki aineet, ei nälätä, väsytä ei tule muita hiilarimielihaluja.
Mutta jokaista lihasta pitäisi käyttää päivän aikana, tarkkaa tätä vasiten. Että täyttyy.
Näin et ole jyrän alla. Kokeile viikko. Takaan että elämäsi muuttuu, rasvapatit kaikkoavat ja olet kuin uusi ihminen. Ainoa ravinnelisä mitä suositan on Maca jauhe, se maksaa n 6 ekee ja sitä smoothieihin. Se on väliamerikkalista juurijauhetta.
Mulla johtuu siitä että reenaan niin prkeleesti
Minulla oli aamuisin huono olo. Oksetti, päätä särki ja nivelet kipuili. Kävely tuntui epämukavalta sängystä noustua. Meni aina muutama tunti, että vointi alkoi kohentua. Syyksi paljastui harvinainen reuma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla johtuu siitä että reenaan niin prkeleesti
Siltä se juuri tuntuu, että olisi vetänyt tosi rankan treenin edellisenä päivänä, vaikka ei ole.
Ap
Eipä onnistu vuorotyöläiseltä. Ja esim. 7 tunnin työpäivään kuuluu vain 20 min taukoa.
Yleensä sitä alkaa heräilemään, kun toimistotyöaika on lopuillaan.
Univelka yksinkertaisin selitys, kokeile joku viikko mennä aiemmin nukkumaan ja katso onko olo erilainen.
Mulla johtuu vaimoni kanssa rakastelemisesta
M56
Miten hengität? Hengitätkö paljon suun kautta? Silloin hapensaanti on heikompaa ja altistat itsesti mm uniapnealle ja sydän- ja verisuonitaudeille. Treenaa hyvää hengitystekniikkaa hereillä ollessasi niin nukkuessakin hapensaantisi paranee.
Tuttu tunne, kestää kauan, ennen kuin olo on ns. tavallinen. Vasta iltapäivällä alkaa virkoaminen - eikä alkoholilla ole osuutta asiaan. Mustä johtuu, mikä auttaisi?