Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin tänään 6 kiloa juustoa ja 4 kiloa lihaa -60% alennuksesta

Vierailija
24.06.2023 |

Lisäksi löytyi maitoa, kananmunia, kanaa, possun pihvejä, pastaa ja rahkaa. Maksoi alle 40€.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit yli 10 viikon lihansyöntisuosituksen verran lihaa.

Lihan voi pakastaa joko kypsennettynä tai raakana. Fiksua minusta. Siinä voi säästää.

Vierailija
22/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole vielä juustoja nähnyt ale myynnissä koskaan. Mutta juusto on kuin Suomineito, paranee vanhetessaan.

Kyllä niitä silloin tällöin on alessa, olen minäkin ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön määrä kovaa rasvaa. Olette varmasti kaikki ylipainoisia.

Ihan yhtä paljon se rasva lihottaa oli kovaa tai pehmeää.

Vierailija
24/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja täytyy muistaa että se on enimmäismääräsuositus. Kenellekään ei suinkaan suositella lihan syömistä.

Miksi mulle suositeltiin lääkärin toimesta lihan syöbtiä viimeksi viikko sitten, jos sitä ei kenellekään suositella? Jos et sen vertaa ravitsemuksesta tiedä, että B12 -vitamiini imeytyy parhiten lihasta, niin suosittelen jättämään ravitsemuksesi ammattilaiselle. Ammattilaiset suosittelevat pientä määrää lihaa viikossa. On olemassa ihmisiä, joille tuo elintärkeä vitamiini ei imeydy tableteista tai muista tuotteista. Mutta toki jatka propagandaasi jos koet sen ainoaksi oikeaksi.

Vierailija
25/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa tuo juusto menee? Tuntuu tosi paljolta, kun itse en syö juustoa laisinkaan. 

Vierailija
26/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ajassa tuo juusto menee? Tuntuu tosi paljolta, kun itse en syö juustoa laisinkaan. 

Nuo kolme kiloa tuolla jääkaapissa riittää ehkä reilun kuukauden, tuskin kuitenkaan kahta. Pakkasessa olevat raasteet on laitettu lasagneet, tortilloihin ym munakkaisiin, pizzoihin jne vuoden loppuun mennessä.

Ap

Vierailija
27/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan juustoa.Mutta valitettavasti sain kamalia kipuja ja erittäin turvonneen vatsan ilmeisesti juustosta. Koska olen nyt ollut syömättä viikon eikä tule vessahätää noin vaan,  ei myöskään kipeä vatsa. Olen vaan niin surullinen koska rakastan juustoja .Eniten maailmassa kaikista ruoista. 

Nyt ostan Suomalaista laktoositonta Emmentaalia ja katson jos sopii. 

Vierailija
28/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja täytyy muistaa että se on enimmäismääräsuositus. Kenellekään ei suinkaan suositella lihan syömistä.

Miksi mulle suositeltiin lääkärin toimesta lihan syöbtiä viimeksi viikko sitten, jos sitä ei kenellekään suositella? Jos et sen vertaa ravitsemuksesta tiedä, että B12 -vitamiini imeytyy parhiten lihasta, niin suosittelen jättämään ravitsemuksesi ammattilaiselle. Ammattilaiset suosittelevat pientä määrää lihaa viikossa. On olemassa ihmisiä, joille tuo elintärkeä vitamiini ei imeydy tableteista tai muista tuotteista. Mutta toki jatka propagandaasi jos koet sen ainoaksi oikeaksi.

Toki voit nusutella pilkkua niin paljon kuin huvittaa, mutta fakta on että suositusten mukaan punaista lihaa tulisi syödä maksimissaan 350g viikossa ja se ei tarkoita sitä että kukaan suosittelisi ketään syömään lihaa.

Hauskaa että itse paasaat ravitsemuksesta täällä, vaikka et ole osannut pitää huolta B12-vitamiinin tarpeistasikaan. Mikä on muuten lähteesi sille että B12 imeytyisi parhaiten juuri lihasta, eikä esimerkiksi maidosta tai vitamiinivalmisteista? Entä mistä pääsen lukemaan lisätietoa näistä ihmisistä joille B12 imeytyy ainoastaan lihasta, eikä muista tuotteista? En ole tosiaan kuullut tällaisesta aikaisemmin. B12 imeytymisen häiriöistä olen toki kuullut, mutta olen luullut että se imeytyminen ei silloin lihastakaan kyllä hyvin tapahdu?

Vierailija
29/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo edes ole paljon, jos on 5 isoa ihmistä syömässä. Yksinäisen ehkä vaikea käsittää että isossa perheessä menekki on aivan toista kuin itsellä.

Vierailija
30/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hyviä homejuustoja

Vierailija
31/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voit nusutella pilkkua niin paljon kuin huvittaa, mutta fakta on että suositusten mukaan punaista lihaa tulisi syödä maksimissaan 350g viikossa ja se ei tarkoita sitä että kukaan suosittelisi ketään syömään lihaa.

Hauskaa että itse paasaat ravitsemuksesta täällä, vaikka et ole osannut pitää huolta B12-vitamiinin tarpeistasikaan. Mikä on muuten lähteesi sille että B12 imeytyisi parhaiten juuri lihasta, eikä esimerkiksi maidosta tai vitamiinivalmisteista? Entä mistä pääsen lukemaan lisätietoa näistä ihmisistä joille B12 imeytyy ainoastaan lihasta, eikä muista tuotteista? En ole tosiaan kuullut tällaisesta aikaisemmin. B12 imeytymisen häiriöistä olen toki kuullut, mutta olen luullut että se imeytyminen ei silloin lihastakaan kyllä hyvin tapahdu?

Suositukset ovat suosituksia eivätkä mitään faktoja. Muutama vuosi sitten suositeltiin ettei kananmunia pidä syödä kuin pari viikossa, sitten se muuttui. Pinaatissakin piti olla rautaa vaikka kuinka paljon ja pinaattia suositeltiin kovin. Se olikin pilkkuvirhe ja todettiin, että pinaatissa ei ole rautaa yhtään enempää kuin persiljassakaan. Kohta ne suositukset taas muutetaan ja eri maissa ovat suositukset erilaisia, tuo sinun faktasi on vain pohoisten maiden suositus. Mahdatko olla besserwisser?

Vierailija
32/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositukset ovat suosituksia eivätkä mitään faktoja. Muutama vuosi sitten suositeltiin ettei kananmunia pidä syödä kuin pari viikossa, sitten se muuttui. Pinaatissakin piti olla rautaa vaikka kuinka paljon ja pinaattia suositeltiin kovin. Se olikin pilkkuvirhe ja todettiin, että pinaatissa ei ole rautaa yhtään enempää kuin persiljassakaan. Kohta ne suositukset taas muutetaan ja eri maissa ovat suositukset erilaisia, tuo sinun faktasi on vain pohoisten maiden suositus. Mahdatko olla besserwisser?

Jaa mikäs tämä pinaattikeissi on? Vai siis itsekö olet aikaisemmin luullut pinaattia rautarikkaammaksi kuin mitä se todellisuudessa on?

Monessa muussa paikassa tuo enimmäismääräsuositus on muuten vielä pienempi kuin tuo suomen uusi 350g. Minä ainakin uskon että useat tutkimukset punaisen lihan haitallisuudesta on ihan faktaa, mutta se on tietysti vain minun uskomukseni ja muut saavat olla ihan sitä mieltä mitä haluavat.

Vierailija
33/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika lihansyönti saattaa aiheuttaa mm. painonnousua, kolesteriarvojen kohoamista, ummetusta, pahanhajuista hengitystä ja pahanhajuista kehon hajua. Runsas punaisen lihan syöminen on yhdistetty liittyvän mm. paksusuolen ja peräsuolen syöpiin. Ei näitä ongelmia kannata peitellä.

Vierailija
34/36 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin harmittelin, että en itse ole ehtinyt kauppoihin noita punalaputettuja etsimään. Sitten muistin, että joo, pakastimessa on noin 15kg jauhelihoja ja kymmenisen kiloa erilaisia kanatuotteita, sekä kolmisen kiloa ribsejä. Ei mahdu enempää, ja pitäisi jo saada tyhjemmäksi, että saan mahtumaan kesän sadon sinne. Juuri nyt pitäisi kerätä vielä raparperiä sellaiset 5-7 litraa (pilkottuna) sinne pakkaseen...

Juustot säilyisivät kyllä jääkaapissakin, mutta hitsit vieköön ei sinnekään mitään nyt mahdu. Tein juuri tupla-annoksen mansikka-mustikkarahkaa (että sain pakastinta tyhjemmäs), ja sehän vie sieltä enemmän tilaa kuin ne alkuperäiset kerma- ja rahkapurkit (punalaputettuja nekin).

Vierailija
35/36 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kolmessa ruokajaossa tänään ja voi pojat että oli tarjontaa!

Vierailija
36/36 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin eilen saada broikan jauhelihaa, koipipaloja ja possupihvejä. Oli kai siellä jotain muutakin, mutta lähtöhinta jo niin kova ettei kannattanut minun ostaa.

Hetkeä myöhemmin olikin kaikki jo hävinneet, kun kävin hyllyllä uudelleen.

Juustoista olisi ollut raejuustoa, se onkin kyllä ainoa jota mozzarellan ja valkohomejuustojen lisäksi joskus laputettuna näkyy.

Meillä nähtävästi osaavat tilata sopivasti, eikä tyhjät hyllytkään ole mikään ongelma myymälälle. Mieluummin myydään ei oota kuin että tulisi liikaa tavaraa.

Onko prismoissa sitten tavallista että ihan kiloittain on punalaputettuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi