Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä pienten lasten äiti. Pystytkö lähtemään yksin vaikka viikon matkalle?

Vierailija
24.06.2023 |

Eli onko sinun käytännössä mahdollista lähteä ilman lapsia (ja miestä) reissuun, pitkäksi viikonlopuksi tai vaikka viikoksi? Pystytkö jättämään lapset kotiin miehen kanssa? Suostuuko mies tällaiseen?

Kyselee eräs äiti, jonka mies kyllä käy yksin reissuilla mutta joka itse ei koskaan pääse.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mies lähtee lasten kanssa pariksi yöksi vanhemmilleen. Olen ollut yhden yön reissulla, voisin olla vaikka viikon, mutten halua olla erossa lapsista niin pitkää aikaa. Nyt syksylle suunnitteilla 2 yön reissu kaverin kanssa.

Meillä isovanhemmat ei enää ole elossa, niin tuo ei ole mahdollista.

Ap

Vierailija
22/37 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monesti. Kavereiden kanssa sekä työkavereiden kanssa. Olen siitä harvinainen vissiin että pienempipalkkaiselle miehelleni iskin rahat kouraan, ja sanoin mene sinäkin. Kavereiden kanssa. Näin hoitui katkeruus pois. Toki yhdessäkin perheenä mennään pääosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on lapsi?

Vierailija
24/37 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi.

Nyt vielä on sellainen tilannekin että ystävä pyysi minua viikon reissuun syksyllä. Pohdin vielä, en tiedä raaskinko olla erossa 2-vuotiaasta vaikka tiedän heidän pärjäävän isänsä kanssa mainiosti kahdestaankin. Myös isovanhemmat löytyvät läheltä ja ovat varmasti avuksi.

Vierailija
25/37 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty koska lapsella ei ole paikkaa minne mennä viikoksi. Mummu kuollut, pappa sairastelee, isä omilla teillään ja sukunsa samoin, ei vain ole ketään. Monta vuotta ollut kotini vanki.

Vierailija
26/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi työt tekemättä jos en voisi lähteä! Työhön kuuluu paljon matkoja, enimmillään n kerran kk, 2-5pv kerrallaan.

Joten kyllä, voin lähteä ja mieheni selviää kotona erinomaisesti!

Voin lähteä jopa lomareissuille omien ystävieni kanssa, tosin näitä ehkä kerran vuodessa pitkä vkl kun varsinaiset lomat olen mieluiten perheen kansa

Vierailija
27/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molemmilla pitää olla mahdollisuus lähteä jos siltä tuntuu. Mä en ole halunnut pitkiä aikoja olla pois, jiten en reissuissi ole käynyt. Kahdesti pakosta ollut vkon pois kotoa lasten ollessa pieniä eikä epäilyttänyt yhtään etteikö mieheni lasten kanssa olisi pärjännyt.

Vierailija
28/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli noin puoli vuotta, kun olin ensimmäisen kerran pari yötä poissa kotoa. 

Vaikka mieheni on ollut kohtuullisen avuton, olen silti pystynyt olemaan muutaman päivän poissa kotoa silloin, kun lapset ovat olleet pieniä. Suurimmat mokat ovat tapahtuneet vaatteitten kanssa. Luultavasti kukaan muu kuin minä ei huomannut, että lapsella oli mekon etupuoli takana serkkuvauvan ristiäisissä.

Vierailija
29/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyisin. Mieheni hoitaa lapset viimeisen päälle, vaikka ei teekään asioita samalla tavalla, kuin minä.

Vierailija
30/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voin. Minkälaisten miesten kanssa te oikein lisäännytte, jos he eivät voi/osaa olla omien lastensa kanssa?

Vierailija
31/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä, ongelmana ei olisi lapset tai mies tai raha. Ja olen ollutkin pari kertaa 4 vrk työmatkalla, kun lapset olivat noin 2-7v ikäisiä.

Mutta en halua lähteä, jos ei ole pakko. Kotona kaikki on niin paljon helpompaa ja saa itse päättää aikataulunsa, aamiaispöydässä ei ole ruuhkaa jne. Matkat kavereiden kanssa taas ovat sitä, että ensin jokainen vuorollaan selittää, miten hankalaa oli päästä lähtemään ja ryhtyy sitten soittamaan kotiin ohjeita siitä, miten puolison tulee lasten kanssa toimia.

Vierailija
32/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en halua.

Vierailija
33/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Koti olisi varmasti aika pommi ja lapsetkin, sekä ainakin puolet menoista unohtunut, mutta kyllä kaikki olisivat hengissä ja ruokittuja.

Mun mielestä vaan ei ole kiva reissata yksin. Menen ennemmin perheen kanssa. Nytkin oli ihana juhannus, kun oltiin vain viidestään.

Vierailija
34/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä sun miestä vaivaa, kun ei muka pysty jäämään yksin lasten kanssa? Kai se nyt osaa niille edes valmisruuat lämmittää mikrossa ja huolehtia että syövät aamulla ja illalla jotain ja osaa kai se laittaa lapset nukkumaan? Kattoo että pesevät hampaat, puhtaat vaatteet, iso juttu ole.

Miksi siis muka sinä et voi lähteä mihinkään?

Mitä jos vaan lähtisit vaikka joku viikonloppu, joku kahen yön reissu? Et kysy miehen mielipidettä kun ei sekään sun mielipidettä kysele kun käy reissuissaan. Voit toimia ihan samalla lailla kuin miehesi. Ja erotakin voi jos tuntuu että tilanne ei kehity mihinkään järkevään suuntaan.

Vierailija
35/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksin mutta lasten kanssa kyllä. 🥰 Mikään ei ole kivempaa kuin keräillä merenrannalla yhdessä simpukankuoria.

Vierailija
36/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei äiti pääse niin miksi isänkään pitäisi päästä?

Vierailija
37/37 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä, ja olen käynytkin viikonloppureissuilla. Viikko tuntuu vähän pitkältä ajalta, mutta jos haluaisin se ei olisi ongelma. Lapsilla on isänsä kanssa hyvä olla, eikä isälle ole mitenkään kuormittavaa pyörittää arkea itsekseen.