Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt Turkissa. Kannattaako sinne mennä rantalomalle?

Vierailija
24.06.2023 |

Vai ovatko tutut Kreikka ja Espanja mukavampia?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä mene käymään. Mene karnevaaliaikaan (kevät) Tenerife, Puerto de la Cruz tai Las Palmas. 

Vierailija
42/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kaupunkilomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Kreikkaa. Joku siisti saari. Espanja on ok myös, jos siisti alue. Ja aaltoja, vaikka pitää olla varovainen meressä kun kastautuu. Kanariakin hyvä koska rantakatuja ja pääsee kävelemään. Israel oli kiinnostava, mutta kuuma, pitää olla jäähdytys joka maksaa ja ei mene paikallisbussilla mihinkään - ottaa vaikka taksin.

Israel on kiinnostava, oon käynyt muutaman kerran ja kerran vielä meinaan käydä, Jerusalem, Tel Aviv, Tiberias, Haifa, Eilat  (uiminen) oon liikkunut paikallisbussilla mutta Jerusalemissa kävelin vanhaankaupunkiin mutta muuten. Kesällä liian kuumaa,ei kannata silloin mennä, kevät ja syksyllä. 

Vierailija
44/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Kreikkaa. Joku siisti saari. Espanja on ok myös, jos siisti alue. Ja aaltoja, vaikka pitää olla varovainen meressä kun kastautuu. Kanariakin hyvä koska rantakatuja ja pääsee kävelemään. Israel oli kiinnostava, mutta kuuma, pitää olla jäähdytys joka maksaa ja ei mene paikallisbussilla mihinkään - ottaa vaikka taksin.

Israel on kiinnostava, oon käynyt muutaman kerran ja kerran vielä meinaan käydä, Jerusalem, Tel Aviv, Tiberias, Haifa, Eilat  (uiminen) oon liikkunut paikallisbussilla mutta Jerusalemissa kävelin vanhaankaupunkiin mutta muuten. Kesällä liian kuumaa,ei kannata silloin mennä, kevät ja syksyllä. 

Menee nyt sivuraiteille, mutta miksi joku sanoo toiselle, että ei kannata mennä kesällä kun siellä on liian kuumaa silloin. Sehän on omakohtaista. Minä rakastan sellaista +35 lämpöä ja matkustaisin näissä tutummissa rantalomakohteissa sään puolesta mieluiten elokuussa. Turistimassojen vuoksi matkustan kesäkuussa, mutta ei ole minun makuuni tarpeeksi lämmintä.

Vierailija
45/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tukea diktatuuria niin sinne vaan.

Vierailija
46/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kertaa nuorena Turkissa, Marmariksessa ja Alanyassa. Miehet kyllä ottivat todella paljon (liikaa) kontaktia tuolloin, nyt 53-vuotiaana voisi varmaan olla jo rauhassa. Halpaa oli, ja ihan mielenkiintoisia retkikohteita. Tinkimiskulttuuri oli itsestäni rasittavaa, toki sitä on muuallakin kuin Turkissa, ja se kuuluu kulttuuriin.

Nykyisin en ole kiinnostunut rantalomakohteista enää yhtään, mutta ideologisista syistä en menisi enää ainakaan Turkkiin.

Vierailija
47/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsa kullakin, mutta itse en jaksa sitä turkkilaista kaupankäyntikulttuuria. Jos itse ja vastapuoli puhuu molemmat vähän tönkköä englantia, on tinkaaminen luontevasti aika hankalaa. Ja kun jotain haluat ostaa niin reilusti yli puolet pitäisi saada tingattua ja silti kuulemma maksaa vielä ylihintaa...

Marmariksessa se kuvio meni itsellä pari kertaa niin, että tingattuani hetken myyjä heitti minut kaupasta ulos kun olin kuulemma liian ronskisti tingannut. Seuraavan kerran kun kävelin liikkeen ohi huusikin minut ostoksille sillä tarjoamallani hinnalla ja tarjosi vielä lisää alennusta kun en heti mennyt. Eihän tuollaista jaksa. Ja samalla kielitaidolla olen hyvin pärjännyt Kreikassa, Espanjassa, Italiassa...

Vierailija
48/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt kun koko ajan piti puntaroida, että huijataanko nyt turistia tai tehdäänkö pilaa kustannuksellani.

Ostin laukun. Liike oli aivan normaalin näköinen eikä myyjä huudellut ovelta mitään myyntipuheita. Kuitenkin, kun maksun aika tuli, myyjä sanoi että heitä rahat lattialle. Väitti että se on turkish cultur. Minulle tuli vaan epämukava olo.

Samoin kaikki tinkiminen. Kun myyjä alkoi papattaa että älä loukkaa minua tuollaisella tarjouksella. Sitä saakelin jankkaamista loputtomiin, että saa yhden lautasen ostettua.

Vierailija
49/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä hirmu kuuma, siis Suomen helteet ei mitään siinä rinnalla.

Upeita historiallisia paikkoja ja rakennuksia. Mielenkiintoinen ja erilainen kulttuuri, rukouskutsut saattaa häiritä, enkulla ei välttämättä pärjää.

Vierailija
50/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin, kun maksun aika tuli, myyjä sanoi että heitä rahat lattialle. Väitti että se on turkish cultur. Minulle tuli vaan epämukava olo.

Mitä ihmettä?  Heititkö ja miten tuossa kävi?  On meinaan niin outo pyyntö kun Turkissahan on ihmisiä viety putkaan ja jopa puu kotettu jos ovat häpäisseet Turkin rahaa.  Ovat erittän tarkkoja kansallisten symbolien kunnioittamisesta.

Vierailija
51/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin, kun maksun aika tuli, myyjä sanoi että heitä rahat lattialle. Väitti että se on turkish cultur. Minulle tuli vaan epämukava olo.

Mitä ihmettä?  Heititkö ja miten tuossa kävi?  On meinaan niin outo pyyntö kun Turkissahan on ihmisiä viety putkaan ja jopa puu kotettu jos ovat häpäisseet Turkin rahaa.  Ovat erittän tarkkoja kansallisten symbolien kunnioittamisesta.

Kyllä heitin, kun myyjä ei rahoja ottanut! En voi käsittää, miten joku nauttii tuollaisessa maassa matkailusta. Minä ostin siis tavallisen repun. Ihan retkeilytarpeisiin. En asioinut basaarissa vaan aivan tavallisen näköisessä kaupassa. Kaikki meni hyvin tuohon maksamiseen asti. Myyjä oli laittanut repun selkääni, joten enhän minä voinut uloskaan astella maksamatta. Ja kukaan ei rahojani ottanut. Ei saanut laittaa pöydälle vaan huutaen käski että lattialle vaan. Alanyassa tämä.

Vierailija
52/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, enkä mene.

Vierailija
53/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen blondi, hoikka, ja todella isorintainen. Enkä kyllä enää ikinä mene turkkiin...

Vierailija
54/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne rukouskutsut ovat juuri plussaa. Pääsee maistamaan aavistuksen islamilaista kulttuuria, kun kuulee minaareettien rukouskutsut, käy kurkkaamassa moskeijaan ja vierailee mausteidentuoksuisissa basaareissa. Silti kuitenkin meno kohtuu. länsimaista. Yöelämää, baareja, shoppailua... . Turkissa on hyviä rantakohteita.ja aktiviteetteja. Miehet ovat aika päällekäyviä, mutta vaarattomia. Ruoka on hyvää. Kannattaa käydä.

Vierailija
55/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen blondi, hoikka, ja todella isorintainen. Enkä kyllä enää ikinä mene turkkiin...

Miten nämä asiat liittyy yhteen? Mihin ylipäätään voi mennä, jos isot rinnat ja vaaleus on joku ongelma?

Minä olen samanmoinen hoikka ja muodokas blondi, mutta osaan pukeutua niin etten korosta rintamusta. Hiuksissakin on oma vaalean sävy eikä kympin valkaisupurkin väri.

Vierailija
56/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tavannut yhtäkään joka haluaa mennä uudestaan Turkkiin ml itseni.

Voi, itse olen käynyt montakin kertaa..Tykkään käydä mm. turkkilaisissa kylpylöissä, mahd. aidoissa sellaisissa.

Vierailija
57/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat liittyy yhteen? Mihin ylipäätään voi mennä, jos isot rinnat ja vaaleus on joku ongelma?

Minä olen samanmoinen hoikka ja muodokas blondi, mutta osaan pukeutua niin etten korosta rintamusta. Hiuksissakin on oma vaalean sävy eikä kympin valkaisupurkin väri.

Turkkilaisissa naisissa löytyy kauneutta, uhkeutta, siroutta ...mitä tahansa...

Vierailija
58/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Toki eihän niitä isoja rintoja ole pakko koko ajan vaatteilla korostaa. Uima-asunkaan ei ole pakko korostaa isoja rintoja, jos ei itse sitten sitä juuri halua.... , vaihtoehtoja kun kaupoista löytyy.

Vierailija
59/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut pari kertaa ja molemmilla kerroilla viihdyin. Ensimmäisellä kerralla olin kyllä vähän väärään aikaan, kun se kuumuus oli liikaa. Itse pidin rukouskutsuista, mielestäni lomassa parasta on, kun näkee ja kuulee sitä kulttuuria ja uskontoa. Oikeastaan minusta ne rukouskutsut oli asia, jota aina oikein odotin, jotenkin kauniin kuuloista, vaikka en mitenkään Islamia muuten todellakaan kannata. Ruoka oli hyvää, rannat ihania. Turkkilainen musiikki kivaa, ihmiset ystävällisiä, kauppiaat vähän innokkaita, mut ihan itsestä kiinni miten niiden kanssa toimii. Retket, ja varsinkin omatoimiretket ihania. Kannattaa lähteä pienempiin kyliin, joissa ei ole turismia. Vuoristokylissä varsinkin näkee sitä oikeaa vaatimatonta elämää. Ja vuoristotie reitit ovat henkeäsalpaavia, samaan aikaan upeat maisemat ja pelottavaa.

Ei ole kaunkaan aikaa kun makoilin hostellissa Turkissa ja heräsin järkyttävän, psykedeeliseen volinaan joka oli vielä synkronoitu taitavasti muiden tornien kanssa. Se miehen ääni oli kuin kauhuelokuvasta. Kannattaa asua mahdollisimman kaukana niistä torneista jos mielii pysyä järjissään.

Karu krapulaherätys.

Vierailija
60/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaisissa naisissa löytyy kauneutta, uhkeutta, siroutta ...mitä tahansa...

Kyllä olivat rumia pääosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi