Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt Turkissa. Kannattaako sinne mennä rantalomalle?

Vierailija
24.06.2023 |

Vai ovatko tutut Kreikka ja Espanja mukavampia?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin Öludeniz on aivan upea rantapaikka. Googlaa. Tykkäsin itse kovasti!

Vierailija
22/84 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Kreikkaa. Joku siisti saari. Espanja on ok myös, jos siisti alue. Ja aaltoja, vaikka pitää olla varovainen meressä kun kastautuu. Kanariakin hyvä koska rantakatuja ja pääsee kävelemään. Israel oli kiinnostava, mutta kuuma, pitää olla jäähdytys joka maksaa ja ei mene paikallisbussilla mihinkään - ottaa vaikka taksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut pari kertaa ja molemmilla kerroilla viihdyin. Ensimmäisellä kerralla olin kyllä vähän väärään aikaan, kun se kuumuus oli liikaa. Itse pidin rukouskutsuista, mielestäni lomassa parasta on, kun näkee ja kuulee sitä kulttuuria ja uskontoa. Oikeastaan minusta ne rukouskutsut oli asia, jota aina oikein odotin, jotenkin kauniin kuuloista, vaikka en mitenkään Islamia muuten todellakaan kannata. Ruoka oli hyvää, rannat ihania. Turkkilainen musiikki kivaa, ihmiset ystävällisiä, kauppiaat vähän innokkaita, mut ihan itsestä kiinni miten niiden kanssa toimii. Retket, ja varsinkin omatoimiretket ihania. Kannattaa lähteä pienempiin kyliin, joissa ei ole turismia. Vuoristokylissä varsinkin näkee sitä oikeaa vaatimatonta elämää. Ja vuoristotie reitit ovat henkeäsalpaavia, samaan aikaan upeat maisemat ja pelottavaa.

Vierailija
24/84 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka , Espanja,  Turkki ja  Italia, kaikki hyviä  rantalomapaikkoja.   Rahallee  saa parhaan hotellin ja täysihoidon  Turkissa.   Viimeksi ollaan oltu  Antaliassa,  Alaniassa ja  Marmariksessa.  Kun mieheni on kova syömään  on  supertäsyhoito  ollut hyvä ratkaisu. Turkkilaiset tykkää  suomalaisista.  Hauskaa on ollut ja  arkivaattetia paljon ostettu sieltä.  Basaareista just tykkään.

Vierailija
25/84 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue mieluummin Kyprosta.

Vierailija
26/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa halpaa ja ei koskaan ole häiritty. Antalya on kiva kaupunki. Siellä hyviä rantoja. Rukous kutsuihin tottuu. 1 kk lomalla siellä. Syksyllä uudestaan. Sopivan lämmintä. Espanjassa kylmä ja liikaa suomalaisia. Antalyassa en nähnyt yhtäkään suomalaista 1 kk aikana.

Espanjassa kylmä 😄. Tutki tilastoja, tai vaikka ihan uutisia.

Vierailija
27/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käynyt, näin tarpeeksi. Ehkä jos ei ole varaa muuhun, niin kannattaa käydä?

Vierailija
28/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on asenteellisia ja suoraan sanottuna hölmöjä kommentteja kun ei olla ikinä koko maassa edes käyty ja sitten uskotaan että tiedetään minkälaista siellä on.

Pari kertaa ollaan perheen kanssa oltu Turkissa ja tykätty ilmastosta, ruuasta, hintatasosta, ystävällisistä ihmisistä, turvallinen ja kehittynyt maa jne. Rikas kulttuuri ja historia jossa lomittuvat länsi ja itä.

Tällä hetkellä enme maahan kuitenkaan matkusta Erdoganin venäjämyötäilyn ja diktatuuria lähentelevän hallinnon johdosta. En myöskään pidä siitä että Turkki on antanut Ukrainan sodan aikana venäläisten matkustaa maahan vapaasti pakotteista huolimatta köllöttelemään uima-altaille ja nauttimaan auringosta.

Vierailija
29/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat, että miehet seuraavat sinua, niin mene Turkkiin.

Ei ollut minun maani, pidän Italian kulttuurista.

Ai Italiassako ei miehet seuraa 😂

Tytär on parhaillaan Italiassa, parhaan ystävänsä kanssa, kierrellen lähinnä etelä- Italiaa. Matka tytöillä kestää parisen viikkoa. Tyttäreni on pitkä, hoikka ja erittäin nätti nuorinainen (puoliksi suomalainen, puoliksi espanjalainen); ihan rauhassa ovat saaneet liikkua kaikkialla, niin nyt kuin aikaisemmillakin matkoillaan ...Italiaan, Turkkiin, Kreikkaan jne.

Vierailija
30/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreeta on paljon parempi vaihtoehto. Itellä on tosi isot rinnat. Niitä ei rantalomalla oikein piiloon saa. Ja yhden kerran turkissa olleena koin lomailun jopa ahdistavana. Kreetalla saan olla rauhassa. Enkä siis lomaile yksin. Vaan mieheni ja teinin ( nyt jo 18 v ) kaa. Eli hotellit ovatbolleet ns. Perhehotelleja.

Vierailija
31/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene uudestaan. Rukouskutsut, hirveä pakkomyynti eli myyjä lähti seuraamaan, kun ei ostettukaan nahkatakkeja. Oli myös pieniä maanjäristyksiä. Muutenkin jatkuvasti joku huutelemasa ja houkuttelemassa jonnekin syömään tms. Ilma oli ihan mukava, mutta silti ennemmin joku muu maa.

Vierailija
32/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreeta on paljon parempi vaihtoehto. Itellä on tosi isot rinnat. Niitä ei rantalomalla oikein piiloon saa. Ja yhden kerran turkissa olleena koin lomailun jopa ahdistavana. Kreetalla saan olla rauhassa. Enkä siis lomaile yksin. Vaan mieheni ja teinin ( nyt jo 18 v ) kaa. Eli hotellit ovatbolleet ns. Perhehotelleja.

Vai meni turkkilaiset sekaisin suom. perheenäidin suurista rinnoista!? Eiköhän turkkilaisilla (turisti)rannoillakin ole nähty jo kaikenlaisia "kaunottaria" ; kellä enemmän kellä vähemmän niitä ns "kurveja" ; joten tokko jonkun tuntemattoman rouvasihmisen suuret tissit saavat paikalliset miehetkään enää "sekaisin päästään":)

Vierailija
33/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena Turkissa äidin kanssa. Vaaleat hiukset jne, ja koko ajan oli joku käpälöimässä. Muistan reissun sen ahdistavuudesta, vaikka olin vain kahdeksanvuotias.  Ei tulisi mieleenkään lähteä sinne uudestaan. 

Vierailija
34/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeää että jotkut rukouskutsut nostetaan jonain ongelmana esille. Onkohan ikinä edes käyty yhdessäkään muslimimaassa? Olen matkaillut sekä Turkissa että mm Arabiemiraateissa ja en ole ikinä rukouskutsuja juuri edes noteerannut. Turkissa niitä ei huomaa lainkaan kun uskonto ei ole kovin keskeisessä roolissa ihmisten elämässä ja emiraateissakin ensimmäisellä reissulla kommentoin matkakumppanille että onpas kaunista taustamusiikkia täällä ostoskeskuksessa jolloin hän kertoi että itse asiassa kyseessä on rukouskutsu.

Tämä keskustelu on vähän kuin Turkin vauvafoorumilla pelättäisiin että voiko sinne Suomeen matkustaa kun ne kirkonkellot kailottaa koko ajan pelottavasti ja pääsisäisen aikaan ristisaatot tukkivat liikenteen..

Vierailija
35/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkissa halpaa ja ei koskaan ole häiritty. Antalya on kiva kaupunki. Siellä hyviä rantoja. Rukous kutsuihin tottuu. 1 kk lomalla siellä. Syksyllä uudestaan. Sopivan lämmintä. Espanjassa kylmä ja liikaa suomalaisia. Antalyassa en nähnyt yhtäkään suomalaista 1 kk aikana.

Espanjassa kylmä 😄. Tutki tilastoja, tai vaikka ihan uutisia.

Aurinkorannikolla on vasta loppukesästä kuuma. Olen asunut siellä. Merikin on kylmä vielä nyt. Vieressä olevat vuoret tekee sen, että rannikolla sataa helposti ja se laskee lämpötiloja. Viimeisen viikon aikanakin on ollut kaksi kunnon sadepäivää ja koko kevät oli kylmä ja märkä. Pohjois-Espanjassa se on myös sellaista. Kuumaa ja kuivaa on sisämaassa, mutta se ei ole koko Espanja.

-eri

Vierailija
36/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeää että jotkut rukouskutsut nostetaan jonain ongelmana esille. Onkohan ikinä edes käyty yhdessäkään muslimimaassa? Olen matkaillut sekä Turkissa että mm Arabiemiraateissa ja en ole ikinä rukouskutsuja juuri edes noteerannut. Turkissa niitä ei huomaa lainkaan kun uskonto ei ole kovin keskeisessä roolissa ihmisten elämässä ja emiraateissakin ensimmäisellä reissulla kommentoin matkakumppanille että onpas kaunista taustamusiikkia täällä ostoskeskuksessa jolloin hän kertoi että itse asiassa kyseessä on rukouskutsu.

Tämä keskustelu on vähän kuin Turkin vauvafoorumilla pelättäisiin että voiko sinne Suomeen matkustaa kun ne kirkonkellot kailottaa koko ajan pelottavasti ja pääsisäisen aikaan ristisaatot tukkivat liikenteen..

Ei ole rukouskutsut ongelma vaan ne häiritsee ja ärsyttää.

Vierailija
37/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli!

Vierailija
38/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen jatkuvasti siellä ja kehuu. 

Sukulaisesi ovat itsekkäitä.

Mitä järkeä kantaa rahaa tuollaiseen mulkvist valtioon.

Vierailija
39/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tavannut yhtäkään joka haluaa mennä uudestaan Turkkiin ml itseni.

Vierailija
40/84 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on asenteellisia ja suoraan sanottuna hölmöjä kommentteja kun ei olla ikinä koko maassa edes käyty ja sitten uskotaan että tiedetään minkälaista siellä on.

Pari kertaa ollaan perheen kanssa oltu Turkissa ja tykätty ilmastosta, ruuasta, hintatasosta, ystävällisistä ihmisistä, turvallinen ja kehittynyt maa jne. Rikas kulttuuri ja historia jossa lomittuvat länsi ja itä.

Tällä hetkellä enme maahan kuitenkaan matkusta Erdoganin venäjämyötäilyn ja diktatuuria lähentelevän hallinnon johdosta. En myöskään pidä siitä että Turkki on antanut Ukrainan sodan aikana venäläisten matkustaa maahan vapaasti pakotteista huolimatta köllöttelemään uima-altaille ja nauttimaan auringosta.

Samaa mieltä ja itsekin valitettavasti joutunut boikotoimaan noista poliittisista syistä. Minullakin oli ennakkoluuloja ennen ensimmäistä reissua, mutta ne alkoivat sulaa jo bussimatkalla lentokentältä kohteeseen. Bussissa olleet pari paikallista pitivät matkustajista hyvää huolta ja viihdyttivät matkan aikana. Heti tuli hyvä lomatunnelma. Ihmiset muutenkin tuntuivat olevan välittömämpiä ja ystävällisempiä kuin länsimaissa. Maassa kuitenkin maan tavalla - ennen matkaa on syytä tutustua paikallisiin tapoihin ja kulttuuriin eikä mennä ylimielisellä asenteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi