Tanssitaidottomuus
En osaa tanssia enkä ole oikeastaan koskaan ollut tilaisuudessa, missä pitäisi tanssia.
Kuinka yleistä Suomessa on tanssitaidottomuus?
Kommentit (25)
Määkään en osaa tanssia. Ei haittaa, jos joku hakee niin sanon että en osaa.
Yleistä mutta me taidottomat joudutaan kärsimän koko elämä.
Minä en vaan ymmärrä tanssimisesta mitään enkä osaa yhtään. Aina ihmettelen mistä tanssijat tietävät mitä pitää ja millä ruumiin osalla tehdä milloinkin. Ei myöskään ole musikaalisuutta eikä laulutaitoa.
Kyllä suurin osa ihmisistä osaa ainakin jollakin tavalla tanssia, se on ihan sisäänrakennettu geneettinen ominaisuus. Osa on vaan luonut itselleen estoja ettei muka osaa tai kehtaa.
Nämäkin tapaukset sitten kuitenkin kummasti löytää aamuyöllä yökerhosta lattialta kun on riittävästi juotu että estot on poistuneet ja voi antaa mennä.
Kaikki oppivat jonkin tasoisesti halutessaan kuten vaikka vanhojen tansseihin. Kaikki eivät halua, ja se on aivan hyvä valinta.
Itse en tanssi, ja muistan kuinka yllättävää oli, kun 19-vuotiaana eräissä häissä minua pyydettiin tanssimaan. En edes tajunnut kieltäytyä, kun kai oletin, että se nyt jotenkin menee kuitenkin. Kohtelias keski-ikäinen häävieras tanssitti minua nuo säädetyt kaksi tanssia, mutta ainakaan minulla ei ollut mukavaa - ei varmaan hänelläkään ainakaan tanssin ilosta.
Olen tanssitaidoton ja tiedän sen.
Aikas outoa, että et osaa tanssia.
Minä vuonna olet syntynyt?
Tanssitaito vähenee ihmisistä sitä mukaa kuin iho vaalenee. Evoluutio.
Minua ei kiinnosta paritanssit, mutta haluaisin osata tanssia itsekseni.
Mistäs tanssista nyt puhutaan? Paritanssista vai yksistään heilumisesta. Jälkimmäistä osaa jokainen kukin omalla tyylillään, mutta paritaito vaatii partnerin kanssa yhteistä harmoniaa ja rytmitystä. Se vaatii reenaamista.
t: 30 vuotta tanssilavoja kolunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tanssista nyt puhutaan? Paritanssista vai yksistään heilumisesta. Jälkimmäistä osaa jokainen kukin omalla tyylillään, mutta paritaito vaatii partnerin kanssa yhteistä harmoniaa ja rytmitystä. Se vaatii reenaamista.
t: 30 vuotta tanssilavoja kolunnut.
Siis tietenkin paritanssi, eikä paritaito.
t: 30 vuotta tanssilavoja kolunnut
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan ymmärrä tanssimisesta mitään enkä osaa yhtään. Aina ihmettelen mistä tanssijat tietävät mitä pitää ja millä ruumiin osalla tehdä milloinkin. Ei myöskään ole musikaalisuutta eikä laulutaitoa.
No siis jos nyt paritansseista puhutaan niin jokaisessa lajissa on omat askelkuvionsa, joiden mukaan mennään. Toki pikkasen se vaatii rytmitajuakin, että osaa tanssia tahtiin. Mutta siis aivan varmasti tanssimaan oppii ainakin välttävästi, kunhan jaksaa vaan harjoitella. Esimerkiksi kun opettelee ns vaihtoaskeleen eli foksin, niin pystyy jo tanssimaan suurimman osan illan kipaleista tanssilavoilla.
En minäkään osaa tanssia, jos tanssitaidolla tarkoitetaan parin kanssa tietyn kaavan mukaan tanssimista eli valssia, humppaa, tangoa yms. En ole koskaan halunnut edes opetella, ajatuskin siitä, että "mies vie" ja pitää mennä tiettyjen askelkuvioiden mukaan on vastenmielinen. Sen sijaan olen vuosien mittaan tanssinut vaikka kuinka paljon discoissa/yökerhoissa. Myös hitaita.
Persettä heiluttaa ja tissejä hytkyttää, sitten antaa käden laskeutua lantion kautta persettä kopeloimaan samalla painautuen itse kontaktiin kovettuvaa kalua vasten. Siinä tanssitaito pähkinänkuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Usein ne tanssitaitoiset ovat käyneet tanssikursseilla. Toki jotkut ovat luonnostaan lahjaakkampia, mutta kyllä jokainen oppii ihan ok tanssitaidot jos vaan viitsii opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ne tanssitaitoiset ovat käyneet tanssikursseilla. Toki jotkut ovat luonnostaan lahjaakkampia, mutta kyllä jokainen oppii ihan ok tanssitaidot jos vaan viitsii opetella.
Mutta miksi?
Pidän tanssimista pääosin samanmoisena kuin taukojumppia. Jotkut tykkää, mutta aika retardia oikeasti.
En osaa enkä halua tanssia. Yläasteella kasarin lopulla oli jollain liikuntatunnilla yllätystanssitunti tyttöjen kanssa, mutta minä olin koko koulun vihaama hylkiö, joten se oli erittäin vastenmielinen kokemus.
En minäkään. Olen ollut tilaisuuksissa, joissa oli tanssia, kieltäydyin kohteliaasti.