Lähtisitkö lätkimään huonosta työpaikasta vaikka sijaisuus olisi vain kesän mittainen?
Vanhainkoti kyseessä. Pahimmillaan 50 tuntisia työviikkoja, jaettuja työvuoroja (ollaan kuusi tuntia töissä, sitten kolmen tunnin tauko ja takaisin töihin kuudeksi tunniksi), niin vähän henkilökuntaa että vanhukset on pakko jättää sänkyihin ja tehdä huolimattomasti koko työvuoro, raskaat kahden autettavat asukkaat ja mulla on selkä jo ihan rikki ja kävely töpöttelyä. Ilmanvaihtoa ei ole ja kuuma ilma seisoo huoneissa ja käytävillä. Palkka täysin surkea, 1400 euroa jää käteen vaikka tekee 100% työaikaa.
Aavistin pahaa jo kun suostuin tekemään tuon sijaisuuden, mutta siinä tilanteessa olin paniikissa toimeentulosta. Nyt olisi parempi paikka tiedossa.
Kommentit (27)
Älä kiusaa itseäsi. Nauti elämästä. Lähde.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää että jätät nuo vanhukset heitteille. Mitä omaiset tekevät/sanovat? Seuraavaa työpaikkaa tuskin saat kun suhtautumisesi asukkaisiin on noin välinpitämätöntä. Eli jätät vaan heitteille? Noin vain? Ei hoitaja-ainesta sitten pätkääkään.
Ei kunn se vanhainkoti pitää lopettaa ja siirtää asukkaat toisiin vanhainkoteihin, missä he saavat kunnollista hoivaa ja joissa on riittävästi henkilökuntaa.
Ja maailmanrauhan pitäis kans tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun vahvistitte ajatuksiani. Todellakin lähden lätkimään, valitusten kera.
Ap
Oletko hoiva-apulainen päivävuorossa vai missä on tuollainen palkka jossa jää käteen noin vähän? Missä työehtosopimuksessa tuollaiset työvuorot on sallittu?
Olen lähihoitaja. Työpaikka Ruotsissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Törkeää että jätät nuo vanhukset heitteille. Mitä omaiset tekevät/sanovat? Seuraavaa työpaikkaa tuskin saat kun suhtautumisesi asukkaisiin on noin välinpitämätöntä. Eli jätät vaan heitteille? Noin vain? Ei hoitaja-ainesta sitten pätkääkään.
Onko sulla jokin kehitysvamma vai onko ongelma ennemmin mielenterveyspuolella?
Ei ole ap:n vastuulla. Anna kuitenkin palaute esimiehelle.