Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein naiset käy gynegologilla ja miksi?

Vierailija
24.06.2023 |

Kuinka usein naiset käy gynegologilla ja miksi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilde ei ole sairaus, joka tarvitsisi jatkuvaa lääkärin seurantaa. Mikäli jotain vaivaa ja ongelmaa esiintyy, niin silloin lekurikäynti on paikallaan.

Vierailija
22/25 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha oppi jopa vaarallinen – gynekologi: Liian tiheistä gynekologikäynneistä haittaa

Nykykäsityksen mukaan aika gynekologille pitäisi varata oireen, ei kalenterin mukaan.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/009032d5-50b4-4ebb-b26f-47e54…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tarvii, eli ei kovin usein. Papa on viiden vuoden välein. Itse olen käynyt viimeksi ennen koronaa. Vaihdevuosiin tarkoitettu hormonikorvaushoitolääkereseptin uusin toisen asian yhteydessä chat-lääkärillä.

N49

Vierailija
24/25 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuin kierukan asennuksessa, se kai oli gynekologi.. Papat ja muut tutkimukset on tehnyt terveydenhoitaja. Lähinnä raskauteen/synnytykseen/ehkäisyyn liittyviä juttuja.

Mistä alapeukut? Meidän kunnassa neuvolan terkkari on hoitanut kaikki alapäähommelit, lääkärille eli gynekologille vain erityisistä syistä, kuten se kierukan asennus. Ja taisi se jonkun varhaisultrankin mulle joskus tehdä, syytä tälle en muista.

Vierailija
25/25 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papajoukkoseulontaan on tärkeää osallistua, mutta muuten terve nainen ei tarvitse mitään säännöllisiä gynekäyntejä. Jos tarvitsee reseptejä tai on jotain vaivoja niin sitten menee. Itse kävin vuosi synnytyksen jälkeen tsekillä, että kaikki ok eikä esim. mitään laskeumia ole jäänyt. Sitten kävin muutama vuosi sitten, kun oli epämääräisiä vatsakipuja, jotta gynekologi katsoi ultralla. Mitään ei onneksi löytynyt. Nyt en ole taas moneen vuoteen käynyt muuta kuin papassa.

Eikö löytynyt suomalaista gynekologia, kun piti tsekillä käydä?