Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yht'äkkiä huomaisit että tilille on ilmaantunut yllättäen 2000e!

Vierailija
23.06.2023 |

niin kävisitkö päivittäin syömässä kerrosateria hampurilaisen ja iso cokis ja isot ranskalaiset ( yhteensä ilman jälkiruokaa maksaa noin 8-10 euroa nykyään)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä mä sen huomaisin, en käy kuikkimassa saldoa kuin parikertaa vuodessa jos sellainen lasku tulee joka ei mene e-laskuna, eli joku satunnainen  tilaus.

Sama. Keskiviikkona pohdin työkaverille, että koska ne lomarahat maksetaankaan ja tämä katsoi minua epäuskoisena: oikeastiko en tiedä, että ne oli 15. päivän tilissä, enkö ihmetellyt, kun tilille tuli yli 2000 e enemmän kuin yleensä. No en, en käy siellä tilillä kurkkimassa.

Eikö teidän siis pidä vahvistaa laskuja erikseen? Minun pankissani ainakin täytyy, vaikka e-laskuina tulevatkin.

Pitää, mutta en minä katso, mistä rahaa on tullut ja paljonko. Ihan riittää, se sitä tilillä on ja yli tietyn summan menevä siirretään kuun lopussa rahastoon.

Vierailija
22/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä mä sen huomaisin, en käy kuikkimassa saldoa kuin parikertaa vuodessa jos sellainen lasku tulee joka ei mene e-laskuna, eli joku satunnainen  tilaus.

Sama. Keskiviikkona pohdin työkaverille, että koska ne lomarahat maksetaankaan ja tämä katsoi minua epäuskoisena: oikeastiko en tiedä, että ne oli 15. päivän tilissä, enkö ihmetellyt, kun tilille tuli yli 2000 e enemmän kuin yleensä. No en, en käy siellä tilillä kurkkimassa.

Eikö teidän siis pidä vahvistaa laskuja erikseen? Minun pankissani ainakin täytyy, vaikka e-laskuina tulevatkin.

Pointti on se, ettei 2000€ heilahteluja huomaa ;) Tämä on ainakin itsellä tilanne.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti veikkausvoitto tullut suoraan tilille.

Vierailija
24/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin huumeita ja vuokraisin auton. Kirjoittaisin reissusta bestsellerin.

Minulla näköjään oli vähän päälle 37000 € käyttötilillä (hyvä kun muistutitte sillä sijoitustilillehän pitää kolmekymmentä tonnia siirtää) joten miten se minun elämääni vaikuttaisi? Ei mitenkään. Ihmettelisin suuresti sitä, että siellä on ainoastaan 2000 € rahaa ja menisin pankkiin pyytämään selvitystä asiasta. Käyn kyllä Hesessä ja McDonalsissa koko ajan. Myös paikalliset pitseriat ovat tulleet tutuiksi (niistä saa kebabpia kanssa tai miten se nyt kirjoitetaan). Missään pubeissa en käy vaikka lähin on tuossa parin sadan metrin päässä.

Vierailija
25/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kai voi itse asetuksita valita, haluaako vahvistaa.

Vierailija
26/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijottaisin kun se menee automaattisesti. Pankin tai jonkun sekoiluista vaatisin kyseisen summan itselleni kun on sekottanu systeemin. EI MUN VIKA. 

Vierailija
27/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä burgereista, mutta nyt tekee mieli pitsaa. No kohta on mun synttärit niin voin sitten mennää pitsa-buffaan s-mobiilin synttärikupongilla syömään. Tai voisihan mennä nytkin, mutta säästän rahani myöhemmälle

Vierailija
28/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli reilummin ylimääräistä tilille. Maksaja paljasti virheen, eli tieto saikun jatkumisesta (olin jo kelan päivärahoilla) ei ollut mennyt perille palkkikseen asti. Pistin esimiehelle kyselyä ja rahat jemmaan. Tulihan se palautuspyyntö sieltä aikanaan, eikä mulle tullut ongelmia takaisin maksun kanssa. Palkkatilillä tuollainen summa näkyy, koska siellä en pidä kuin välttämättömättömät varat, muut siirrän säästöön.

Vierailija
29/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa muuten ne piirongin laatikossa olevat vanhat pankkikirjanne. Jos siellä on saldossa rahaa, niille on voitu avata oma tili, jota ei tule katsoneeksi, varsinkin jos se talletus on eri pankissa.

Ihan mukavasti korkoakin ovat  voineet kasvaa parissa  vuosikymmenessä.

Vierailija
30/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako nämä ihmiset, jotka ei tiedä oman tilinsä tuloja ja menoja, ollenkaan talouden rahavirroista, vai onko se sellainen 'talousjutut kuuluu miehille' -ajattelutapa? Tietysti kannattaa ymmärtää mistä omat tulot ja menot koostuu; nykyinen rikas voi olla huomisen köyhä jos rahaa menee ihan turhuuksiin tajutomia määriä.

Vierailija
31/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaako nämä ihmiset, jotka ei tiedä oman tilinsä tuloja ja menoja, ollenkaan talouden rahavirroista, vai onko se sellainen 'talousjutut kuuluu miehille' -ajattelutapa? Tietysti kannattaa ymmärtää mistä omat tulot ja menot koostuu; nykyinen rikas voi olla huomisen köyhä jos rahaa menee ihan turhuuksiin tajutomia määriä.

Ei, pikemminkin tilanne lienee sellainen, että tilillä on vähintään useita kymmeniä tuhansia euroja, luultavasti yli 100 000. Talouden kuukausittaiset tulot ja perusmenot pysyvät kuukaudesta toiseen suunnilleen samoina, eikä suuria yksittäisiä menoja ole. Tilin saldoa katsellaan lähinnä silloin, kun on tiedossa jokin isompi meno, kuten remontti tai auton hankinta. Rahojen riittävyydestä ei tarvitse stressata, koska on totuttu siihen, että tilillä on aina rahaa.

Vierailija
32/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä pankkiin ja vaatisin että siirtävät kyseisen summan takaisin sinne mistä on tulleetkin.

Ap taitaa olla tosin n. 10 vuotias ja toivottavasti jo nukkumassa, vaikka onkin kesäloma ja juhannusaatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän