Jos saa tuista joka kuukausi 1550-1600e nettohyödyn, niin kannattaako mennä matalapalkkatöihin? Tällainen mahdollista yksin asuvalle PK-Seudulla
Mun vuokrani on siis 895e, ja se huomoidaan kokonaisuudessaan perustoimeentulotuessa. Eli mulle jää pakollisten menojen (vuokra, sähkö, kotivakuutus, lääkärit ja lääkkeet) jälkeen 555e/kk.
Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
Kun laskee 895e + 555e + sähkölasku 80e/kk nykyhinnalla, niin tulee jo 1530e...Siihen vielä kotivakuutus ja lääkärit + lääkkeet päälle.
Mihin töihin mun kannattaisi hakeutua? Koulutuksena pelkkä lukio ja yli 10v työttömyyttä takana.
Kommentit (68)
Vituttaa lukea tällaisia "mietteitä" tuilla lusmuamisesta kun 40v suht hyväpalkkaisen työn jälkeen saa nettoeläkettä 1677e käteen.
Jaaha, taas sinä. Älkää uskoko trollia.
En mä ainakaan menisi.
Vaikuttaa siltä, että jään lapsettomaksi, joten ei ole enää kohta mitään syytä panostaa verojen maksamiseen, joten asuntolainan maksettuani jään kokopäivätyöttömäksi.
Hamppuako kasvatat kun noin iso sähkölasku on sinkulla? 20 riittää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hamppuako kasvatat kun noin iso sähkölasku on sinkulla? 20 riittää kyllä.
Ei ainakaan Vattenfallille riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas sinä. Älkää uskoko trollia.
Kerro toki laskemalta siitä miten paljon se oikeasti saisi.
Nythän hallitus ilmoittanut että tukihuijaikset loppuu, jokaiselle tulee sitten kunnallispalvelia joka on työtön.
Auttelua vanhusten tai lasten kanssa, roskien keräämistä, puusavottaa.
Kyllä jo oli aikakin tähän puuttua!
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa lukea tällaisia "mietteitä" tuilla lusmuamisesta kun 40v suht hyväpalkkaisen työn jälkeen saa nettoeläkettä 1677e käteen.
No sinullahan on sitten entisenä hyvätuloisena satojatuhansia omaisuutta ja rahan avulla hankittuja kokemuksia elämän varrelta. Ap ei saa säästää, koska saa toimeentulotukea. Lopulta ap saa sitten tonnin eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tuet lähtee laiskoilta.
No eipä tuosta kummemmin lähde. Alle 100€ asumistuesta ja 5% toimeentulotuesta.
Ei kannata mennä matalapalkkatöihin, jätä ne ulkomaalaisille. Sinulle ehdottaisin esimerkiksi menemistä ahtaajaksi. Palkka on enemmän valkoihoiselle sopiva.
Riippuu ihan siitä haluatko joskus edetä vai tyydytkö tuohon ja luotatko siihen että tuet tulevat aina pysymään vastaavalla tasolla.
Suomessa on kallista. Kannattaa mennä korkeapalkkaisiin töihin. Sitten ostat ison omakotitalon.
No tuohan on se ongelma, että jos menee töihin, niin kaikki sosiaalietuudet poistuu. Miksi ei voi olla niin, että vähäisestäkin työnteosta jää hieman niiden tukien päälle? Eihän kansaneläkkeessäkään ole, että saat joko täyden kansaneläkkeen tai sitten työeläkkeesi, vaikka se olisi kansaneläkettä pienempi.
Asuin aikoinaan stadissa pari vuotta 1600-1700 e/kk BRUTTOpalkalla, nettoa en muista. Tuli kyseenalaistettua moneen kertaan työnteon järkevyys, koska rahat eivät riittäneet yhtään mihinkään. Vuokra oli jo yksistään 800 e/kk.
Onneksi sen jälkeen sain paremman duunin, jossa alkupalkka ensin 2400-2500 e/kk ja siitä nousi nopeasti 3300-3500 e/kk pintaan ja lopulta 3800 e/kk. Työpaikkaa vaihtamalla olen sittemmin saanut nostettua siitä merkittävästi ylöspäin ja onhan tässä aikaakin kulunut ja työkokemusta karttunut.
En kannata tuilla lorvimista, mutta ymmärrän jos joku pohtii matalapalkkatyön järkevyyttä verrattuna tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinullahan on sitten entisenä hyvätuloisena satojatuhansia omaisuutta ja rahan avulla hankittuja kokemuksia elämän varrelta. Ap ei saa säästää, koska saa toimeentulotukea. Lopulta ap saa sitten tonnin eläkettä.
Luojan kiitos on! Mutta tosiaan omasta selkänahastani revittyä ja siinä sivussa elätetty vielä lusmujakin. Nekin rahat olisin voinut sijoittaa omiin lapsiini...
En usko että kela maksaa noin isoa vuokraa yksin eläjälle. Minä ainakin tiedän paljon halvemmassakin asuvia joille kela laittaa tämän tästä ukaasin että pitää muuttaa halvempaan tai maksaa itse loput.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa lukea tällaisia "mietteitä" paskasta eläkkeestä kun ei ole tajunnut 40 v suht hyväpalkkaisen työn aikana säästää ja sijoittaa, jotta saisi enemmän tuloja käteen kuussa.
Toisin sanoen paska eläkkeesi on ihan oma vikasi.
aika vaikea yhtälö