Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saa tuista joka kuukausi 1550-1600e nettohyödyn, niin kannattaako mennä matalapalkkatöihin? Tällainen mahdollista yksin asuvalle PK-Seudulla

Vierailija
23.06.2023 |

Mun vuokrani on siis 895e, ja se huomoidaan kokonaisuudessaan perustoimeentulotuessa. Eli mulle jää pakollisten menojen (vuokra, sähkö, kotivakuutus, lääkärit ja lääkkeet) jälkeen 555e/kk.

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

Kun laskee 895e + 555e + sähkölasku 80e/kk nykyhinnalla, niin tulee jo 1530e...Siihen vielä kotivakuutus ja lääkärit + lääkkeet päälle.

Mihin töihin mun kannattaisi hakeutua? Koulutuksena pelkkä lukio ja yli 10v työttömyyttä takana.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on se ongelma, että jos menee töihin, niin kaikki sosiaalietuudet poistuu. Miksi ei voi olla niin, että vähäisestäkin työnteosta jää hieman niiden tukien päälle? Eihän kansaneläkkeessäkään ole, että saat joko täyden kansaneläkkeen tai sitten työeläkkeesi, vaikka se olisi kansaneläkettä pienempi.

Ei oo ennen poistunut. Ainoastaan työttömyyskorvaus on sidottu työttömyyteen suoraan. Yksikään muu tuki ei ole työttömille korvanerkitty.

Vierailija
22/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi kämppä. Ei tarvi asua Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ON TROLLI! Työttömyysetuuksia ei voi saada päällekäin toimeentulotuen kanssa, eikä asumistuki kata läheskään koko vuokraa!

Vierailija
24/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taas sinä. Älkää uskoko trollia.

Kerro toki laskemalta siitä miten paljon se oikeasti saisi.

Helppoa. Kelan sivuilta löytyy laskuri. Lähdetään siitä ettei työttömyysetuudella makseta perustoimeentulotukea päällekkäisesti eli ap valehtelee. Mutta jos oletetaan että ap on työtön kuten sanoo. Jos saa perus työttömyysetuutta (37,21e/päivä yksinelävälle, siitä pois 15% veroja) niin tuolla vuokralla ja muilla annetuilla tiedoilla asumistuki on 465,60e, EI SIIS TODELLAKAAN KATA KOKO VUOKRAA. Lisäksi annettu vuokra ylittää yksinelävän vuokran suuruuden hyväksyttävän määrän. Ap saa maksimissaan n. 1000e/kk työttömyysetuutta ja asumistukea yhteensä. Jos jälleen oletetaan että ap kertoi oikean vuokransa, niin hänellä jäisi vuokran jälkeen elämiseen 105e/kk.

Vierailija
25/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamppuako kasvatat kun noin iso sähkölasku on sinkulla? 20 riittää kyllä.

Kuukausikulutus on 250kwh. En kasvata. Kaksio on.

ap

Vierailija
26/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kela maksaa noin isoa vuokraa yksin eläjälle. Minä ainakin tiedän paljon halvemmassakin asuvia joille kela laittaa tämän tästä ukaasin että pitää muuttaa halvempaan tai maksaa itse loput.

Kyllä kela laittaa ukaasin että pitää hakea halvempaa, mutta jos hakee eikä saa, niin maksavat vuokran kokonaan.

ap

Vierailija
27/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ ON TROLLI! Työttömyysetuuksia ei voi saada päällekäin toimeentulotuen kanssa, eikä asumistuki kata läheskään koko vuokraa!

Kyllä voi, puhut täysin puutaheinää.

Asumistuen ja työmarkkinatuen jälkeen kun maksan vuokran, jää minulle joku reilu satanen rahaa tilille.

Tuota summaa sitten paikkaa perustoimeentulotuki 400 eurolla.

ap

Vierailija
28/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki ei kata koko vuokraa, vaan hieman alle puolet siitä minulla.

ap

Vierailija
29/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Kelan sivuilta löytyy laskuri. Lähdetään siitä ettei työttömyysetuudella makseta perustoimeentulotukea päällekkäisesti eli ap valehtelee. Mutta jos oletetaan että ap on työtön kuten sanoo. Jos saa perus työttömyysetuutta (37,21e/päivä yksinelävälle, siitä pois 15% veroja) niin tuolla vuokralla ja muilla annetuilla tiedoilla asumistuki on 465,60e, EI SIIS TODELLAKAAN KATA KOKO VUOKRAA. Lisäksi annettu vuokra ylittää yksinelävän vuokran suuruuden hyväksyttävän määrän. Ap saa maksimissaan n. 1000e/kk työttömyysetuutta ja asumistukea yhteensä. Jos jälleen oletetaan että ap kertoi oikean vuokransa, niin hänellä jäisi vuokran jälkeen elämiseen 105e/kk.

Jep, mukava lukea että joku on oikeilla jäljillä.

Noin se aika lailla menee, ja sitten kun jää tuo 105e elämiseen niin haen perustoimeentulotukea koska olen oikeutettu siihen sillä käyttörahani jäävät alle sen perusosan (555e/kk)

ap

Vierailija
30/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on fifty-fifty niin en lähtisi töihin. Palkan pitää olla suurempi että kannustaa työntekoon muussa tapauksessa sosiaalihuollosta toimeentulotuki. Työt voi tehdä he jotka sen keksineet.

Vierailija
31/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä Toimeentulotukea VOI SAADA vaikka saa työttömyysetuutta. Tuolla laskelmallasi henkilö olisi oikeutettu vielä 450 euron toimeentulotukimaksuun.

Vierailija
32/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vähän yli 1100 euroa. Tosin nyt kun on luvassa leikkauksia, joudun varmaan hakemaan toimeentulotukea. Tähän asti oon pystyny sinnittelemään ilman.

Vierailija
33/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas! Ja juhannuksena. Mikset mene ulos?

Vierailija
34/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan vähän yli 1100 euroa. Tosin nyt kun on luvassa leikkauksia, joudun varmaan hakemaan toimeentulotukea. Tähän asti oon pystyny sinnittelemään ilman.

Ei siinä ole mitään joutumista. Menneet sukupolvet ovat taistelleet ja kuolleet että sinulla olisi oikeus siihen. Ei häpeää.

Vierailija
35/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan vuokraa ei huomioida toimeentulotuessa kokonaan .Kelan sivuilta saa oikeaa tietoa.en usko aloittajaa.

Vierailija
36/68 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin jos hyväksytään vuokra vaikka hakisit halvempaa etkä saa. Silloin sinun on muutettava Helsingistä. En halua kustantaa sinulle elämää työttömänä Helsingissä. Helsinki laitettava samaan kastiin hyväksytyissä vuokrissa kuin muu Suomi esim vaikkapa Oulu. Toiv asumistuki leikkaukset astuvat voimaan nopeasti

Vierailija
37/68 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas! Ja juhannuksena. Mikset mene ulos?

Miksi menisin?

ap

Vierailija
38/68 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan vuokraa ei huomioida toimeentulotuessa kokonaan .Kelan sivuilta saa oikeaa tietoa.en usko aloittajaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html

77% todennäköisyydellä huomioidaan.

Vierailija
39/68 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin sinun asemassa.

Vierailija
40/68 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi, mutta kun ei saa. Kela ei maksa koko vuokraa muuta kuin vaikeille sosiaalitapauksille. Tavallinen terve työkykyinen ei saa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi