Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun käytte esim. kaupassa, voisitteko huolehtia, että pistävä hien hajunne ei leijaile kymmenen metrin päähän

Vierailija
23.06.2023 |

Kyllä taas ällötti Prismassa, kun kauppaan sattui samaan aikaan KOLME lähes pökerryttävän hajuista ihmistä. Kaikki eri porukkaa. Siis se pistävä hien haju etoi niin, että meinasin jättää ostokset kokonaan tekemättä, kun mitään ei tehnyt mieli. Jäi vielä leijumaan alueelle toviksi haisulin mentyä. YÄK!
Molempia sukupuolia oli eli älkää tehkö tästä taas sukupuolivihaketjua.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on fyysinen työ, ja kaupassa käydään matkalla töistä kotiin.

Olen fyysistä työtä tekevä mies, ja osaan pestä töissä kainaloni ja laittaa niihin deodoranttia, kun lähden kotiin. Toisin kuin jotkut työkaverit, vaihdan myös ne hikoilleet työvaatteet samalla puhtaisiin.

Kaikkien työpaikoilla ei ole peseytymismahdollisuutta.

No mun tapauksessani on, kuten ehkä viestistänikin voi päätellä. Itse asiassa kaikissa työpaikoissani on voinut käydä joko suihkussa tai vähintään pestä kainalot lavuaarissa. Semmoiset baby wipet on muuten kanssa hyviä, niillä voi pyyhkäistä selkää myöten ja lähteä vähän raikkaampana töistä.

Vierailija
142/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustat haisee pahalle muutenkin,hyi helvetti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koulukiusaajani kutsuivat minua kaikilla mahdollisilla nimillä, myös pascan hajuiseksi. Sen takia olen yhä vieläkin neuroottinen haisemisieni suhteen. Kuitenkin ainoa kerta kun joku on minulle hajusta valittanut, ei vain ilkeilymielessä, oli luokkatoveri joka huomautti vahvasta miesten hajuvedestä jota olin suihkuttanut iholle, vaatteille, kenkiin, kainaloihin, jumalauta alushousuihinkin, vain jotta en haisisi sille pahimmalle eli hielle.

Nykyään käyn suihkussa 5 kertaa päivässä ja pesen hampaat aina kun tiedän että joudun puhumaan ihmisille. OCD on vaihtanut muotoaan.

Juuri tätä tarkoitan, mielestäni ei eroa mitenkään ulkonäön arvostelemisesta kun haukutaan toisten hajuja. Vieläpä jossain niinkin pikaisessa tilanteessa kuin kaupassa, voi kyynel jos ei nyt muutamaa minuuttia siedä vähän aidon ihmisen tuoksuja.

Ahaa, eli Aito Ihminen "tuoksuu" persvaolle, jalkahielle, päänahan rasvalle, likaiselle hielle jne.

Vierailija
144/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kehoani tai ympäristöäni myrkyttäviä voimakkaita hajusteita. Teen itse deodoranttia kookosöljystä, eteerisistä öljyistä ja ruokasoodasta. 

Mutta kun kaikilla ei ole varaa siihen hemmetin kookosöljyyn. Nytkin aiotaan toimeentulotukea entisestään pienentää. Mikä tässäkin on niin vaikea ymmärtää?

Omakin taloudellinen tilanteeni on haastava, mutta myös muuta öljyä tai rasvaa voi käyttää. Yhden eteerisen pullon saa alle 10 eurolla mistä riittää tuoksua pitkäksi aikaa. Kannattaa kokeilla esim. laventelia, sitruunaa, rosmariinia tai piparminttua. Jos hikoilee voimakkaasti, voi seetristä, petitgrainista, teepuusta ja muista metsäisistä tuoksuista olla apua hajun peittämiseen.

Jos hikoilee voimakkaasti, kannattaa käyttää antiperspiranttia. Hajusteet eivät auta.

Voiko sitä antiperspiranttia suihkuttaa ihan ympäri kehoa ja myös hiusrajaan ja kasvoille? Meinaan kyllä sitä hikeä tulee muualtakin kuin kainaloista.

Vierailija
145/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mietin onko vaikeaa vaan pestä kainaloita ja takamusta jos ei jaksa kokosuihkua ottaa. Ällöttävää hien hajua tuntee joka paikassa. Hyi kamalaa. Mäntysuopa tappaa bakteerit tehokkaasti eikä ole kallis. 

Bakteerien tappaminenhan on kovin viisasta

Vierailija
146/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kehoani tai ympäristöäni myrkyttäviä voimakkaita hajusteita. Teen itse deodoranttia kookosöljystä, eteerisistä öljyistä ja ruokasoodasta. 

Mutta kun kaikilla ei ole varaa siihen hemmetin kookosöljyyn. Nytkin aiotaan toimeentulotukea entisestään pienentää. Mikä tässäkin on niin vaikea ymmärtää?

Omakin taloudellinen tilanteeni on haastava, mutta myös muuta öljyä tai rasvaa voi käyttää. Yhden eteerisen pullon saa alle 10 eurolla mistä riittää tuoksua pitkäksi aikaa. Kannattaa kokeilla esim. laventelia, sitruunaa, rosmariinia tai piparminttua. Jos hikoilee voimakkaasti, voi seetristä, petitgrainista, teepuusta ja muista metsäisistä tuoksuista olla apua hajun peittämiseen.

Jos hikoilee voimakkaasti, kannattaa käyttää antiperspiranttia. Hajusteet eivät auta.

Hikoilu on ihan normaalia, ei sitä tarvitse pelätä tai inhota. Perushygienia, peseytyminen, vaatteiden vaihto, terveet elämäntavat ja pieni luonnollinen hajustus riittää. Antiperspirantit sisältävät haitallisia yhdisteitä, joten ne eivät ole oman terveyden tai luonnonkaan kannalta kestävä ratkaisu. 

Vierailija
147/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pikkumaista, Prismat ovat isoja kauppoja, joissa pääsee aina tarvittaessa vähän kauemmas muista.

Deodoranttia ei voi suihkuttaa koko iholle, vain kainaloihin ja jalkoihin. Kuitenkin iho voi hikoilla muualtakin.

Sopu sijaa antaa.

Vierailija
148/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen normaali haju.

Vierailija
149/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihmeessä lääkärissä, ei ole normaalia tollanen hajuaisti.

Ja hiki itsessään ei haise.

Taas faktaa alanuolitetaan.

Hikoilu on osa ihmisen lämmönsäätelyä. Hiki itsessään on hajutonta. Syy haiseviin kainaloihin löytyy iholle kertyneistä bakteereista, jotka hajottavat hikeä. Pahalta haiseva hiki ei ole vaarallista, vaikka siihen voi liittyä kulttuurillisista tekijöistä johtuvaa häpeää.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yllattava-syy-pahanhajuisen-hien-ta…

Tuo on pelkkää hiustenhalkomista. Bakteerit lemuaa koska ei olla pesty hikisiä kainaloita eli hiki haisee.

Mutta eikö silloin pitäisi kehoittaa peseytymään eikä kieltää hikoilua?

Vierailija
150/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuule, kun voi olla niin ettei sille hajulle voi mitään vaikka olisi yrittänyt. Pakkohan sitä on ruokaa saada ja mennä sinne kauppaan, ei siitä haisulistakaan siellä olo kivalle tunnu jos tiedostaa sen oman hajuongelman. Sinä joudut sietämään haisulia vain sen hetken, mutta haisuli itse joutuu elämään hajuongelmansa kanssa jatkuvaan.

Vierailija
151/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saattaa itsekin haista joidenkin mielestä ikävälle, vaikkei sitä itse tiedosta. Niin se tuppaa olemaan, vaikka kuinka peseytyisi ja tuoksuja suihkuttelisi. Siihen kai parinmuodostuskin perustuu, että toiset haisee omaan nenään paremmalle kuin toiset.

Vierailija
152/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuule, kun voi olla niin ettei sille hajulle voi mitään vaikka olisi yrittänyt. Pakkohan sitä on ruokaa saada ja mennä sinne kauppaan, ei siitä haisulistakaan siellä olo kivalle tunnu jos tiedostaa sen oman hajuongelman. Sinä joudut sietämään haisulia vain sen hetken, mutta haisuli itse joutuu elämään hajuongelmansa kanssa jatkuvaan.

Haju mistä täällä puhutaan on enemmänkin viikkojen hygienian laiminlyömistä. Sellaista mitä ei saa päivässä tai kahdessa aikaan yrittämälläkään vaikka olisi mikä sairaus.

Ja sen haistaa kyllä metrien päähän, haju jää leijumaan henkilön jälkeen käytäville.

Vierailija
153/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tukalat paikat lähikaupassa. Olin kaikessa rauhassa pakkaamassa ostoksiani kun nastraaleihin leijaili pistävä, eltaantunut hien, kusen ja lian kombinaatio, että yökkäsin tahtomattanikin.

Nostin katseeni ja mieshän se siinä vierssä, viereisellä laarilla, oli ostanut punalaputetun maksalaatikon ja asetteli sitä kulahtaneeseen reppuunsa yhtä kauan kun minun perheistokset olivat pakattu. Yritin pidättää hengitystä etten olisi oksentanut. Vieläkin särkee päätä.

Vierailija
154/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli tukalat paikat lähikaupassa. Olin kaikessa rauhassa pakkaamassa ostoksiani kun nastraaleihin leijaili pistävä, eltaantunut hien, kusen ja lian kombinaatio, että yökkäsin tahtomattanikin.

Nostin katseeni ja mieshän se siinä vierssä, viereisellä laarilla, oli ostanut punalaputetun maksalaatikon ja asetteli sitä kulahtaneeseen reppuunsa yhtä kauan kun minun perheistokset olivat pakattu. Yritin pidättää hengitystä etten olisi oksentanut. Vieläkin särkee päätä.

Maksalaatikko kyllä haisee juuri tuolle.

Vierailija
155/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ohi aiheen, mutta lakkasin käymästä kampaajalla, jolla oli joka kerta todella pistävän voimakas kainalohiki.

Kampaaja oli tosi hyvä hiustenleikkaaja, mutta se voimakas hien haju siinä istuessani hänen kainaloittensa välittömässä läheisyydessä hiusten värjäämisen ja leikkaamisen ajan oli vaan ihan liikaa.

En saanut sanotuksi asiasta, siirryin vain toisen kampaamon asiakkaaksi. Hyvä kampaaja sinänsä, joten tottakai jäi harmittamaan.

Koskaan en ole muuten muualla tavannut hieltä haisevia kampaajia.

Olisin sanonut! Ihan asiallisesti.Anteeksi, mutta on deo pettänyt, enkä voi kestää sitä. 

Vierailija
156/165 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän turvavälin. Toiset pitävät turvavälin minuun koska en pyyhi persettä ennen kauppareissua.

Vierailija
157/165 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos stressaa tai jännittää joku tulee sellainen voimakas jännä hiki.

Vaikka olisi kunnolla peseytynyt äskettäin.

Ei sille aina mitään oikein mahda. Se vain tulee.

Pakko kuitenkin kaupassa käydä.

Vierailija
158/165 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin hien haju kuin parfyymipilvi. Sori siitä ap. 

Vierailija
159/165 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoksi yhteiskunnalle en peseydy.

-joker-

Vierailija
160/165 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista kun en ole koskaan kaupassa törmännyt näihin 10 metrin päähän haiseviin hikikasoihin, ettei ap vain olisi näitä hajuneurootikkoja jotka kotiaankin kuuraavat jatkuvasti ettei pöpön pöpöä jäisi henkiin.