Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se ripeä kassa-asiointi on niin monille niin vaikeaa?

Vierailija
23.06.2023 |

Taas sai ruuhka-aikana Prismassa kiristellä hermoja, kun nainen pussitti ostoksiaan samalla, kun niitä piippailtiin. Tämä on siis hyvä ja oikea tapa. Ongelma tuli siinä, kun nainen ei tehnyt elettäkään kassalle maksamaan tulemiseksi, vaikka piipattavia ostoksia oli vain muutama jäljellä. Jatkoi vain pakkaamistaan viimeiseen piippaukseen saakka ja odotti vielä, että kassa kutsuu hänet maksamaan sanomalla loppusumman.
Sitten laahustaa maksupaikalle ja alkaa etsiä kukkaroaan... Ei helkkari!

Kassalle tullaan maksamaan ja kaivetaan se maksuväline esille siinä vaiheessa, kun on enää muutama ostos piippaamatta! Näin saadaan maksutapahtuma sujuvaksi ja kassajonot liikkumaan ripeämmin. Maalaisjärkeä saa käyttää.

Kommentit (277)

Vierailija
241/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kaikista eniten alkaa kassajonossa otsasuoni sykkimään niistä, jotka ovat jo lapanneet ostoksensa hihnalle, mutta eivät älyä liikkua sen vertaa eteenpäin, että seuraava pääsisi latomaan omat ostoksensa.

Ehkäpä he antavat huomaavaisesti tilaa edellä olevalle. Itseäni inhottavat nämä, jotka tunkevat liian lähelle silloin, kun olen maksamassa omia ostoksiani.

Vierailija
242/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö voi mennä sinne itsepalvelukassalle hikoilee, ei sulla voi olla tarveetta käyttää palvelukassaa, ei tupakoivatkaan tarvii sitä savua heti kassalla, joten mee kallonkutiastajalle.

Kyse on enemmän järjestelmällisyydestä tai siis sen puutteesta. Kassit valmiiksi, ladot tuotteet järkevässä järjestyksessä hihnalle, jotta ne on helppo pakata, ja maksuvälineet valmiiksi. Miksi kukaan haluaa lorvailla kaupassa? Ei tyhjänpanttina seisoskelu taida kuulua kovinkaan monen käsityksiin laatuajasta. Käyttäisin mieluusti itsepalvelukassoja aina, ellei niissä olisi rajoitteita tuotteiden suhteen.

Voit vaikuttaa vain omaan toimintaasi, et muiden. Siksi sinun kannattaa itse kehittää omaa järjestelmällisyyttäsi.

Käy kaupassa silloin kun siellä ei ole ruuhkaa ja sinulla on riittävästi aikaa jonottamiseen. Vältä kauppaan menemistä silloin kun sinulla on kiire junaan tai lentokoneeseen tai tai johonkin muualle, tai kun autosi on sakkopaikalla. Älä pysäköi autoasi sakkopaikalle.

Ylläpidä kotonasi hätävaraa, niin ei ole pakko rynnätä ostoksille silloin kun siihen ei ole riittävästi aikaa. Mene vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Et ehdi kuolla nälkään jos hätävarasi on kunnossa.

Ja vielä viimeinen neuvo. Rukoile jumaliasi, ettet koskaan joutuisi hakemaan reseptilääkkeitä apteekista. Siellä voi olla tuntien jono ihan milloin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne kirkuvat kakarat on pakko tuoda kauppaan? Toinen vanhempi voi olla lasten kanssa kotona kun toinen käy kaupassa. Ärsyttävää rääkymiset kaupassa.

Ei ole kaikilla puolisoa. Kaupassa pitäs kestää sen hetken ajan lasten ääniä.

Vierailija
244/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tantta kassajonossa:

1. tavarat asetellaan yksitellen varovaisesti hihnalle, ja niillä on siinä joku käsittämätön järjestys, ei käy että ne laitetaan satunnaisesti!🤦🏻

2. Kun kassa on skannannut kaiken aletaan paniikissa ihmettelemään että mihin minä nyt työnnän tämän kärryn

3 siinä vaiheessa kassa toistaa jo kolmatta kertaa summaa.

4. Tantta sanoo: MITÄÄÄÄH!

5. Kassa toistaa summan neljättä kertaa

6. Tantta miettii hetken ja alkaa sitten etsiä käsilaukkua jossa kukkaro on. Voivoi, se on kärryssä joka nyt on kauempana.

7. Käsilaukku haetaan kärrystä ja aletaan kaivaa sieltä kukkaroa. Se löytyy.

8 Sitten alkaa KÄTEISELLÄ maksaminen🤦🏻🤦🏻🤦🏻 ensin setelit lopuksi lyödään epämääräinen läjä kolikkoja tiskiin josta kassa saa itse katsoa kun on nUorI ja HyVäSiLmÄinEn.

9. Kassa ottaa rahat ja antaa kuitin. Koska haluaa asioiden menevän nopeasti, hän myös poimii ylimääräiset rahat tiskiltä ja antaa tantalle. OI kIiToS!!!

10. Kaikki näyttää olevan ohi.

11. Silloin tantta muistaa BONUSKORTIN!!!! Ja alkaa kaivaa sitä kukkarosta. Voihan sen viedä lyödä koneeseen???

12. Kassa huokaa ja neuvoo miten tantta voi jälkeenpäin rekisteröidä bonukset.

13. Tantan sydän jo hakkaa tässä vaiheessa, oli niin jännää. Nyt lyllerretään pakkaamaan tavaroita.

14. Mutta mitäpä EI PAKATA. Tantta alkaa hitaasti, tietyssä järjestyksessä asetella niitä uudelleen kärryyn. Se aiheuttaa alustan tukkiutumiaen vielä moneksi minuutiksi.

15. Pakasteet toki pitää suurella vaivalla laittaa sitä varteen mukaan tuotuun pakastepussin.

16. NYT tantta on valmis työntämään kärryä jonnekin jossa voi kolhia autoja ja muita ihmisiä ja pakata ne sitten kassiin.

Aikaa kului varmaan 10 minuuttia.

9.

Vierailija
245/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne kirkuvat kakarat on pakko tuoda kauppaan? Toinen vanhempi voi olla lasten kanssa kotona kun toinen käy kaupassa. Ärsyttävää rääkymiset kaupassa.

Missä ja milloin ne siellä kirkuu?

En muista kuulleeni, vaikka on tarkka kuulo ja kaupoissakin olen käynyt eri vuoden- ja vuorokaudenaikoina.

Vierailija
246/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tämän välttää, jos tilaa ostokset kotiin. Joskus tuntuu, että pitäisi itsekin kokeilla - siitä hyvästä voisi jopa toimituskulut maksaakin!

Vierailija
247/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jään hypnoottisesti katsomaan kassahenkilön käsien liikettä, ihan paikoilleni , tajuamatta pakata ostoksiani tai etsimättä maksuvälinettä valmiiksi. Summan sanominen ikäänkuin herättää. No, yleensä olen tehokas ja poissa jaloista. Ja paljon käytän myös itsepalvelukassaa. En koe kassatapahtumaa kuitenkaan urheilusuoritukseksi.

Vierailija
248/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kaikista eniten alkaa kassajonossa otsasuoni sykkimään niistä, jotka ovat jo lapanneet ostoksensa hihnalle, mutta eivät älyä liikkua sen vertaa eteenpäin, että seuraava pääsisi latomaan omat ostoksensa.

Ehkäpä he antavat huomaavaisesti tilaa edellä olevalle. Itseäni inhottavat nämä, jotka tunkevat liian lähelle silloin, kun olen maksamassa omia ostoksiani.

Just eilen kun kävin kaupoilla niin takana oleva ihminen hönkii niskaan. Seiso itse kassan edessä kun minä maksoin kortilla. Inhottaa tollaset tyypit jotka jupisee takana, kun yrität maksaa ja pakata ostoksia kassiin.

Vierailija
249/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö voi mennä sinne itsepalvelukassalle hikoilee, ei sulla voi olla tarveetta käyttää palvelukassaa, ei tupakoivatkaan tarvii sitä savua heti kassalla, joten mee kallonkutiastajalle.

Kyse on enemmän järjestelmällisyydestä tai siis sen puutteesta. Kassit valmiiksi, ladot tuotteet järkevässä järjestyksessä hihnalle, jotta ne on helppo pakata, ja maksuvälineet valmiiksi. Miksi kukaan haluaa lorvailla kaupassa? Ei tyhjänpanttina seisoskelu taida kuulua kovinkaan monen käsityksiin laatuajasta. Käyttäisin mieluusti itsepalvelukassoja aina, ellei niissä olisi rajoitteita tuotteiden suhteen.

Voit vaikuttaa vain omaan toimintaasi, et muiden. Siksi sinun kannattaa itse kehittää omaa järjestelmällisyyttäsi.

Käy kaupassa silloin kun siellä ei ole ruuhkaa ja sinulla on riittävästi aikaa jonottamiseen. Vältä kauppaan menemistä silloin kun sinulla on kiire junaan tai lentokoneeseen tai tai johonkin muualle, tai kun autosi on sakkopaikalla. Älä pysäköi autoasi sakkopaikalle.

Ylläpidä kotonasi hätävaraa, niin ei ole pakko rynnätä ostoksille silloin kun siihen ei ole riittävästi aikaa. Mene vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Et ehdi kuolla nälkään jos hätävarasi on kunnossa.

Ja vielä viimeinen neuvo. Rukoile jumaliasi, ettet koskaan joutuisi hakemaan reseptilääkkeitä apteekista. Siellä voi olla tuntien jono ihan milloin tahansa.

Näinhän minä teenkin. Maailma olisi silti hitusen parempi haikka, jos muutkin olisivat huomaavaisia ja ottaisivat toiset ihmiset huomioon. Ässäarvat ja muut turhakkeet voi ostaa toisella kerralla, jos on takana pitkä jono.

Vierailija
250/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire kertoo siitä ettei osaa suunnitella ajankäyttöään. Jos myöhästyt jostain kassajonon takia niin ehkäpä se opettaa seuraavalla kerralla tulemaan aikaisemmin.

Vierailija
251/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekit on pahoja. Siellä jotkut kertoo koko sairaushiatoriansa ja muidenkin riippumatta kyseessä olevasta tapauksesta. Sekin paikka tuntuu olevan eräänlainen terveysasema, kun lääkärille ei pääse!

Vierailija
252/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tantta kassajonossa:

1. tavarat asetellaan yksitellen varovaisesti hihnalle, ja niillä on siinä joku käsittämätön järjestys, ei käy että ne laitetaan satunnaisesti!🤦🏻

2. Kun kassa on skannannut kaiken aletaan paniikissa ihmettelemään että mihin minä nyt työnnän tämän kärryn

3 siinä vaiheessa kassa toistaa jo kolmatta kertaa summaa.

4. Tantta sanoo: MITÄÄÄÄH!

5. Kassa toistaa summan neljättä kertaa

6. Tantta miettii hetken ja alkaa sitten etsiä käsilaukkua jossa kukkaro on. Voivoi, se on kärryssä joka nyt on kauempana.

7. Käsilaukku haetaan kärrystä ja aletaan kaivaa sieltä kukkaroa. Se löytyy.

8 Sitten alkaa KÄTEISELLÄ maksaminen🤦🏻🤦🏻🤦🏻 ensin setelit lopuksi lyödään epämääräinen läjä kolikkoja tiskiin josta kassa saa itse katsoa kun on nUorI ja HyVäSiLmÄinEn.

9. Kassa ottaa rahat ja antaa kuitin. Koska haluaa asioiden menevän nopeasti, hän myös poimii ylimääräiset rahat tiskiltä ja antaa tantalle. OI kIiToS!!!

10. Kaikki näyttää olevan ohi.

11. Silloin tantta muistaa BONUSKORTIN!!!! Ja alkaa kaivaa sitä kukkarosta. Voihan sen viedä lyödä koneeseen???

12. Kassa huokaa ja neuvoo miten tantta voi jälkeenpäin rekisteröidä bonukset.

13. Tantan sydän jo hakkaa tässä vaiheessa, oli niin jännää. Nyt lyllerretään pakkaamaan tavaroita.

14. Mutta mitäpä EI PAKATA. Tantta alkaa hitaasti, tietyssä järjestyksessä asetella niitä uudelleen kärryyn. Se aiheuttaa alustan tukkiutumiaen vielä moneksi minuutiksi.

15. Pakasteet toki pitää suurella vaivalla laittaa sitä varteen mukaan tuotuun pakastepussin.

16. NYT tantta on valmis työntämään kärryä jonnekin jossa voi kolhia autoja ja muita ihmisiä ja pakata ne sitten kassiin.

Aikaa kului varmaan 10 minuuttia.

9.

Hyvä lista. Puuttumaan jäi vielä se, että alkoi käydä läpi kassakuittia ennen tavaroiden nostoa kärryyn ja vängätä, että joku tuote oli lyöty kassaan väärällä hinnalla, eikä sitä kymmenen sentin alennusta ollut otettu huomioon.

Vierailija
253/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä veikkauksien tekijät pahimpia ja sitä arpan ottamista arvotaan minuuttitolkulla

Vierailija
254/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ja papat sais opetella käyttämää sitä lähimaksua, mutta kun ei, pikkuruisesta kukkarosta kaivellaan niitä senttejä ja välissä ostetaan vielä joku saakelin arpa ja puhutaan koko elämän kerta läpi.

Vierailija
255/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanan idiotismin kanssa raivoan lähes päivittäin Oma kassarutiini:

-ostoskassi hihnalle ensimmäiseksi

- tavarat hihnalle pakkausjärjestyksessä yksi kerrallaan (kevyet ja arat ihan viimeiseksi)

- bonus- ja maksukortti valmiiksi

- kun eka ostos on luettu, bonuskortin viilaus

- pakkaaminen ripeästi samalla kun kassa piippaa niitä (henkinen kisa olenko tehokkaampi kuin kassa)

- viimeisen 5 tavaran kohdalla siirtyminen kassalle maksamaan

-loppupakkaus jos en ehtinyt pakata ajoissa kaikkea

- ripeä poistuminen kassalinjalta

Ja aina kaupassa YKSIN ja vain äärimmäisessä hädässä ryuhka-aikaan. Vihaan klaaniostelua ja lapsiperheitä opettelemassa ruuhka-aikaan

Minä alan pakkaamaan tavaroita vasta siinä vaiheessa kun olen ne maksanut, sillä ennen maksusuoritusta ne ovat vielä kaupan tavaroita. Siten haluan antaa aikaa sille minun edellä olevalle asiakkaalle, jotta hän ehtii pakata omat tavaransa samalla kun ne minun tavarani menevät sen liukuhihnakaukalon toiseen päähän.

Yleensä pakkaan tavarat kahteen muovipussiin, niin että erilaiset juomat laitan toiseen kassiin, jotta maito- ja tuoremehutölkit eivät litistä mm. banaaneja. Muovipussi on muuten ekologisin valinta, sillä kangaskassia pitää käyttää noin 840 kertaa, jotta sen ympäristöjalanjälki olisi yhtä suuri kuin kauppakassina ja roskapussina käytetylle muovipussilla.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…

Jos haluaa selvitä nopeasti ostosten maksusta, niin silloin kannattaa myös valita sopivan lyhyt kassajono ja katsoa missä määrin niillä edellä olevilla asiakkailla on ostoksia. Minusta on myös kohteliasta ottaa lyhyt katsekontakti kassahenkilöön ja vaihtaa nopeasti muutama sana ilman että se mitenkään hidastaisi asiointia.

Vierailija
256/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eilen kun kävin kaupoilla niin takana oleva ihminen hönkii niskaan. Seiso itse kassan edessä kun minä maksoin kortilla. Inhottaa tollaset tyypit jotka jupisee takana, kun yrität maksaa ja pakata ostoksia kassiin.

Jospa hän on niitä kännykkään jupisijoita, jotka eivät halua keskeyttää puhelua kassajonossa olemisen ajaksi.

Vierailija
257/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat! Mitä jos eukko olisikin seissyt ja odottanut kassan edessä koko ajan ja vasta hitaan maksamisen jälkeen siirtynyt pakkaamaan? Olisiko ahdistanut vielä enemmän?

Vierailija
258/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa on itsepalvelumaksaminen mahdollista.

Maksaa siinä, niin ei tarvitse hermoilla niin paljon, että suoni ratkeaa päästä.

Itsepalvelukassalla ei voi maksaa käteisellä ja siinä joutuu itse tekemään kaiken työn sen sijaan että vain laittaisi tavarat liukuhihnalle.

Vierailija
259/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa on itsepalvelumaksaminen mahdollista.

Maksaa siinä, niin ei tarvitse hermoilla niin paljon, että suoni ratkeaa päästä.

Itsepalvelukassalla ei voi maksaa käteisellä ja siinä joutuu itse tekemään kaiken työn sen sijaan että vain laittaisi tavarat liukuhihnalle.

Ainoa tilanne milloin edes harkitsisin itsepalvelukassan käyttöä olisi että saisin vähintään 10% alennuksen koska tein työn itse.

Vierailija
260/277 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Cittarissa on kassa meille hitaille.