Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Haluan ostaa lapsuuteni mummolan, mutta en tiedä kuka siinä asuu tai pitää kesäpaikkanaan ja onko se edes myynnissä?

Vierailija
22.06.2023 |

Miten lähtisitte järjestämään asiaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viet/lähetät postilaatikkoon lapun, että haluat ostaa paikan jos on myynnissä. Sitten vaan odotat. Tai voit kysellä paikallisilta tietääkö joku kuka sen omistaa.

Tätä mietin itsekin. Talo vaan on iso, eli täytyy arvioida tarjous oikein (jos sinne pääsee).

Minun on vissiin pakko saada se talo, olen nähnyt siitä 15 vuotta unia ja olen 50-vuotias. Nyt onnistuisi, kun on etätyöt ja vähän varallisuuttakin.

Käsität kai, että se voi olla nykyasukkaiden unelmakoti, jota heveivät ole halukkaita myymään.

Moni ei myy ei-unelmakotiaankaan, koska muuttaminen on vaivalloista.

Kaikki on halukkaita myymään mitä tahansa omaisuuttaan. Se on vaan lompakosta kiinni että pystytkö maksamaan.

Vierailija
22/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen. Meillä kaupungissa kerran yks perhe kuikuili kadulla taloamme. Mietin heti et mitähän roistoja on liikkeellä. Menin kysymään mitä asiaa. Perheen isän äiti oli aikanaan rakennuttanu talon, meidän perhe tän aikoinaan osti ko.naisen kuoltua. Tiesin perheen nimeltä, varmistin siis et eivät ole huijareita. Pyysin katsoon pihaa peremmälle. Oli mukava tavata ja jutella. Ostoaikeita ei ilmennyt, eikä talomme ole myynnissä, mutta aistin et kohtaaminen oli heillekin tärkeä. Jäi hyvä mieli. Oli muuten juhannus silloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä sinne jonain kesäisenä päivänä varovasti kyselemään, että saako katsella ympärilleen pihalla, ja kertoa, että on vanhojen asukkaiden sukua.

Useimmat ihmiset suhtautuvat tuollaiseen positiivisesti. Omaankin kotipihaani tuli joitakin vuosia sitten pari mummua, jotka olivat lapsena asuneet talossa. He eivät toki olleet ostoaikeissa, mutta heiltä sain paljon mielenkiintoista tietoa.

Sitten kun olet jakanut historiatietoasi, voit antaa yhteystietosi ja varovasti kertoa, että jos ikinä ovat myymässä asuntoa, ottavat yhteyttä sinuun. Sen enempää et voi heiltä pyytää, ja se on aivan riittävästi pyydetty, jos he haluavat talosta luopua.

Vierailija
24/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin meidän talo juuri noin, kuten 14/22 vinkkasi. Otettiin selville talon omistaja, mentiin yksi sunnuntai-iltapäivä koputtamaan ovelle, esiteltiin itsemme ja kerrottiin, että talon rakensi aikoinaan ukkini ja mummini, joiden koti jäi Karjalaan. Kolme vuotta myöhemmin me saatiin ostaa talo itsellemme.

Vierailija
25/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viet/lähetät postilaatikkoon lapun, että haluat ostaa paikan jos on myynnissä. Sitten vaan odotat. Tai voit kysellä paikallisilta tietääkö joku kuka sen omistaa.

Tätä mietin itsekin. Talo vaan on iso, eli täytyy arvioida tarjous oikein (jos sinne pääsee).

Minun on vissiin pakko saada se talo, olen nähnyt siitä 15 vuotta unia ja olen 50-vuotias. Nyt onnistuisi, kun on etätyöt ja vähän varallisuuttakin.

Käsität kai, että se voi olla nykyasukkaiden unelmakoti, jota heveivät ole halukkaita myymään.

Moni ei myy ei-unelmakotiaankaan, koska muuttaminen on vaivalloista.

Ymmärrän kyllä, mutta samalla minulla on siitä pakkomielle. Vaarini rakensi sen talon ja äitini meni typeryyksissään sen myymään kun aika jätti alkuperäisistä. 

ap

Hoidata ennemmin pakkomielteesi pois. Pääset vähemmällä ja tulee halvemmaksi. Ikivanhaa homeelta haisevaa mörskää ei kannata ottaa riesakseen, ihan sama kuka rakensi.

Vierailija
26/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin lappu postilaatikkoon. Kyllä mullekin niitä joskus tulee, vaikka asuntoni on kerrostalossa. Ja joskus niitä on meidän ilmoitustaulussa. Mutta älä heti siinä lapussa kerro, että se on sun lapsuuden paikka. Se voi olla liian creepyä. Sitten vasta jos he ottaa yhteyttä voit kertoa.

Vierailija
27/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaikka naapureilta kysellä alueen tilannetta.

Vierailija
28/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora rehti, mutta hienotunteinen kontakti on paras.

Vierailija
29/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla valmis maksamaan hiukan extraa. En usko, että kukaan noin vaan myy perus markkinahinnalla asuntoaan, jos ei ole ollut aikomustakaan muuttaa. Muuttaminen on muutoinkin perseestä. En minä ainakaan myisi, en uhraisi koko asialle edes ajatusta. Jos laitettaisiin noin 40% yli markkinahinnan, niin saattaisin harkita.

Vierailija
30/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistön omistajan saa selville helposti. Googleta Maanmittauslaitos. Siellä on ohjeet. Ei ole mitään salaista tietoa.

Otat sitten omistajaan yhteyttä.

Vierailija
31/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistajan nimi ei kohtuudella selviä niin toki voit mennä ovelle kysymään. Maalla tuollaista ei katsota karsaasti.  Selität kuka olet ja miksi olet kiinnostunut talosta.

No kyllä hitossa katsotaan. Ei me ihmiset olla "täällä maalla" sen kummempia kuin muutkaan. Ihminen ei muutu maalle muuttaessaan. 

Vierailija
32/32 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sinne kortti. Kerro positiiviseen sävyyn tilanne ja aikeesi ja anna yhteystiedot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme