Kauan sinulla menee aikaa iltaisin ihonhoitoon ja hampaiden hoitoon plus muuhun hygieniaan?
Tuntuu että kaikki aika menee meikin putsauksessa, kasvojen pesussa, kasvovedessä, seerumissa, voiteessa, hampaiden harjauksessa, lankauksessa, tikutuksessa, suuvedessä, kielen pesussa, suihkussa, hiusten pesussa, hoitoaineessa, ihon kuurauksessa, rasvauksessa, jalkavoiteessa, kynsien leikkauksessa, viilauksessa, kynsinauhojen rasvauksessa, kynsien lakkauksessa, hiusten föönauksessa, muotoilussa ja aamulla taas kasvojen pesussa, rasvauksessa, aurinkorasvauksessa, meikkauksessa ja ja ja..
Loputonta puunausta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaat, thats it
Minä pesen hampaat joka toinen päivä.
Olen tänä aamuna jo pessyt naaman, laittanut c vitamiini seerumin ja päivävoiteen, laittanut aurinkorasvan ja edessä on vielä hammaspesu ja meikkaus. Juon kahvia ja pikkuhiljaa teen kaiken, onneksi ei ole kiire.
En jätä suihkua iltaan vaan yleensä käyn urheilun jälkeen suihkussa ja rasvaan ihon samalla. Iltaisin menee 10 min. ja aamusin 20 min. Kaiken saa kyllä hyvin hoidettua puolessa tunnissa. Kannattaa opetella jo nyt, koska perheellisenä muuhun ei ole mahdollisuutta.
Aamulla hammaspesu, kasvojen huuhtelu vedellä, apteekin kosteusvoide. Meikkaan vain juhliin eli pari, kolme kertaa vuodessa.
Farmaseutti, tänäänkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla hammaspesu, kasvojen huuhtelu vedellä, apteekin kosteusvoide. Meikkaan vain juhliin eli pari, kolme kertaa vuodessa.
Farmaseutti, tänäänkin töissä.
Kai sinulla sentäs retinoli on käytössä?
Proviisori
Hammasvälien puhdistus, hampaiden pesu sekä kasvojen pesu vedellä. Siinä kaikki. Aikaa menee ehkä 20 min. Suihkussa käyn joka toinen päivä.
N37
Mä olen meikkipelle, eli meikkaan päivittäin aika huolella. Aikaa menee niin paljon kuin sitä aamuisin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla käyn suihkussa ja pesen hampaat. Maksimissaan kymmenen minuuttia. Aamulla suihku ja pesen hampaat yms ja nopea hiusten laitto. Ehkä 25 minuuttia. Korkeintaan.
Miksi suihku illalla ja aamulla?
Miksi ihmeessä ei? Enemmän ihmettelen monien tapaa aamuisin taiteilla lavuaarilla pesten kainalot ja kasvot seka suurimman osan ylävartalosta ja lisäksi alapää bideellä. Olen tottunut käymään sänkyyn puhtaana samoin lähtemään töihin tai muutoin ihmisten ilmoille puhtaana enkä hiukset lintassa yön jälkeen ja vähän ehkä tuoksahtaenkin. Vaikka käy kaksi kertaa suihkussa niin silti minulla menee murto-osa monen muun käyttämästä ajasta.
"meikin putsauksessa, kasvojen pesussa"
Teen nämä suihkun yhteydessä, en erikseen
"kasvovedessä, seerumissa, voiteessa"
Ehkä 2 min?
"hampaiden harjauksessa, lankauksessa, tikutuksessa, suuvedessä, kielen pesussa"
Kielen pesu hoituu hammasharjalla parissa sekunnissa, en käytä lankaa JA tikkua vaan pelkkää tikkua, suuvettä harvoin. Yhteensä alle 5min.
"suihkussa, hiusten pesussa, hoitoaineessa"
Ehkä se 10min.
"ihon kuurauksessa, rasvauksessa, jalkavoiteessa"
En tiedä mitä kuuraus tarkoittaa, en tee. Rasvaa tarvitsen hyvin harvoin kropalle, samoin jalkavoidetta. Joskus harvoin nukkumaan mennessä. On pehmeä iho muutenkin.
"kynsien leikkauksessa, viilauksessa, kynsinauhojen rasvauksessa, kynsien lakkauksessa"
En viilaa ikinä, enkä rasvaa kynsinauhoja (? mikä juttu se edes on?), Lakkaan pari kertaa viikossa mutta en illalla. Hoituu samalla kun katsoo vaikka Netflixiä.
'hiusten föönauksessa, muotoilussa"
En tee. Kuivuu itsekseen ja en "muotoile" sen kummemmin kuin harjaan ja laitan yöksi nutturalle. Ihan Max 1 minuutti.
Eli yhteensä joku alle 20 minuuttia.
Kuulostaa AP että sä teet asiat jotenkin tosi vaikeasti.
Ei millään pahalla ap, mutta jos eläisin kuin sinä, tekisin it sa rin samantien.
Uskomatonta että tollasia naisia on Suomessakin. Juuri eilen kehuin tyttärelleni kun lampsittiin Alkosta yhdessä vodkapullot reteesti kädessä, että "hastäg suominainen, hehheh, kyllä on hienoo olla nainen tässä maassa, saa olla sellanen ku haluaa eikä tartte esittää mitään koristetta! Kyllä Suomi on ihana maa". Sitte tytär käynnisti pärisevän kotteronsa ja kurvattiin pois. 😂
Mutta jokainen tyylillään, minä en föönäile, viilaile enkä käytä kosmetiikkaakaan, nuorena tuli meikkailtua ihan tarpeeksi sotamaaleja naamaan, aika aikaansa kutakin.
Hampaat pesen, pissaan, tai toisinpäin. Pari minuuttia menee.
Suihkussa käyn kun on tarve, en joka pv
Hekteillä saatan käydä päivittäin, mutten sillonkaan pese ja hinkkaa, käyn vaan seisomassa hetken veden alla.
Ps. Ne vodkat korkataan tänään, tosin eri paikoissa.
Hyvää jussia KAIKENLAISILLE NAISILLE JA MIEHILLE, jatkakaa omalla tyylillänne elämäänne, ri oke yhtä oikeaa tapaa edes iltatoimien tekoon. .
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisin nuo kaikki joka päivä niin menee n.2,5h. Siksi teen joka ilta jotain, en kaikkea.
Normaalin suihkun ja hampaidenpesun lisäksi siis esim.
Ma: hiusten pesu, föönaus ja suoristus. Ihon kuorinta,karvanpoistot ja ihovoiteet.
Ti: kynsien hoito. Eli leikkaus, viilaus ja lakkaus.
Ke: käsiin ja jalkoihin paksut voiteet yöksi vaikuttamaan.
To: hiusten pesu, tehohoito, föönaus ja suoristus. Kulmakarvojen värjäys ja muotoilu.
Pe: karvanpoistot ja ihovoiteet.
Jne.
Sitten aamuisin vain hampaidenpesu, hiusten harjaus, vähän päivävoidetta ja sävyttävä huulivoide.
Poistatko karvoja kahdesti viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tikutus?
Tätä minäkin ihmettelen. Muutenkin koko aapeen kommentti on ihan hepreaa mulle, en tajua tuosta litaniasta mitään. Kuka noin tekee ja vielä joka päivä. Ei hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, menisikö 5-15min, riippuu mitä teen.
Kasvojen pesu+kosteutus+mahdollinen seerumi=3min, ehkä, en ole katsonut kelloa, hampaiden pesu 2-3min.
Eihän noita nyt kaikkia tarvitse päivittäin tehdä, jestas sentään ap sulla on lähtenyt kyllä homma ns lapasesta ja urakalla.Etkö sinä esim lankaa hammasvälejä? Käy suihkussa pIvittäin? Rasvaa ihoa säänmöllisesti? Peseydy?
Sulle voi tulla yllätyksenä, mutta suihkussa voi käydä myös aamulla tai päivällä. Ei ole mikään pakko jättää sitä iltapesuihin. Rasvauksetkin voi hoitaa muulloin kuin juuri ennen sänkyyn menoa.
Kuka menee hikisenä ja likaisena nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, tosi ei ne kauan puhtaana pysy tuolla menolla?
No en mä ainakaan päivittäin lakanoita vaihda, joten ovat puhtaat tasan yhtenä iltana vaihdon jälkeen. Ihminen hikoaa yölläkin, joten se nyt on se ja sama onko illalla lotrannut suihkussa vai ei.
Minä vaihdan tyynyliinan päivittäin.
😂 😂 😂
Nainen on itse itsensä pahin vihollinen, sen huomaa aapeesta. Varmaan omalta äidiltään oppinut tollaseksi puunaajaksi.
Minä en voisi elää noin, enkä tietysti eläkään. On muutakin tekemistä, tai vaikkei olisikaan, voin olla myös tekemättä yhtään mitään.
Toovottavastiaapeellä ei oke lapsia, ettei tollainen jatku ja jatku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tikutus?
Kuulostaa raskaustestin tekemiseltä, mutta ei kai sitä nyt joka ilta tarvitse tehdä.....
Nykyisin tikutusta ja lankausta ei oikein suositella, niillä voi vahingoittaa ikeniä. Silikoniset välienpuhdistusharjat ovat turvallisia.
Todellakin suositellaan lankausta. Minulle toukokuussa hammashoitaja vai mikä lie hygienisti onkaan näytti oikein mallia miten lankaus kuuluu tehdä :D Ja lankasi hampaat siinä heti hammaskiven poiston jälkeenkin.
Se lankaa ne siksi, että ei jää rosoja tms hampaiden väliin hammaskiven poiston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Illalla suihku 10min ja hammaspesu 2min. Aamulla naamapesu ja meikki 10min. Satunnaisesti käytän hammaslankaa muutama minuutti. Ei ole koskaan ollut reikiä hampaissa. Olen 40v nainen
Et pese hampaita aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla ap, mutta jos eläisin kuin sinä, tekisin it sa rin samantien.
Uskomatonta että tollasia naisia on Suomessakin. Juuri eilen kehuin tyttärelleni kun lampsittiin Alkosta yhdessä vodkapullot reteesti kädessä, että "hastäg suominainen, hehheh, kyllä on hienoo olla nainen tässä maassa, saa olla sellanen ku haluaa eikä tartte esittää mitään koristetta! Kyllä Suomi on ihana maa". Sitte tytär käynnisti pärisevän kotteronsa ja kurvattiin pois. 😂
Mutta jokainen tyylillään, minä en föönäile, viilaile enkä käytä kosmetiikkaakaan, nuorena tuli meikkailtua ihan tarpeeksi sotamaaleja naamaan, aika aikaansa kutakin.
Hampaat pesen, pissaan, tai toisinpäin. Pari minuuttia menee.
Suihkussa käyn kun on tarve, en joka pv
Hekteillä saatan käydä päivittäin, mutten sillonkaan pese ja hinkkaa, käyn vaan seisomassa hetken veden alla.Ps. Ne vodkat korkataan tänään, tosin eri paikoissa.
Hyvää jussia KAIKENLAISILLE NAISILLE JA MIEHILLE, jatkakaa omalla tyylillänne elämäänne, ri oke yhtä oikeaa tapaa edes iltatoimien tekoon. .
Jos ei ole yhtä oikeaa tapaa elää ja toimia niin miksi arvostelet ap ta?
Ja muutenkin, kyllä minä valitsisin mielummin tuon aloittajan neuroottisen hinkkauksen kuin sinun kuselta ja paskalta haisevan viinahuuruisen elämäsi. Mutta toki, hyvää jussia kaikille. Koeta olla hukkumatta viinapäissäs.
Minä kyllä rakastan puunaamista, ihana hoitaa itseään. Mielummin se kun jonkun terassin jynssäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, menisikö 5-15min, riippuu mitä teen.
Kasvojen pesu+kosteutus+mahdollinen seerumi=3min, ehkä, en ole katsonut kelloa, hampaiden pesu 2-3min.
Eihän noita nyt kaikkia tarvitse päivittäin tehdä, jestas sentään ap sulla on lähtenyt kyllä homma ns lapasesta ja urakalla.Etkö sinä esim lankaa hammasvälejä? Käy suihkussa pIvittäin? Rasvaa ihoa säänmöllisesti? Peseydy?
Sulle voi tulla yllätyksenä, mutta suihkussa voi käydä myös aamulla tai päivällä. Ei ole mikään pakko jättää sitä iltapesuihin. Rasvauksetkin voi hoitaa muulloin kuin juuri ennen sänkyyn menoa.
Kuka menee hikisenä ja likaisena nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, tosi ei ne kauan puhtaana pysy tuolla menolla?
No en mä ainakaan päivittäin lakanoita vaihda, joten ovat puhtaat tasan yhtenä iltana vaihdon jälkeen. Ihminen hikoaa yölläkin, joten se nyt on se ja sama onko illalla lotrannut suihkussa vai ei.
Minä vaihdan tyynyliinan päivittäin.
😂 😂 😂
Tyynyliina on hyvä vaihtaa päivittäin, etenkin jos on aknea. Ihan perustietoa. Teini-ikäiselle tyttärelleni ihotautilääkäri sanoi että tyynyliina kannattaa vaihtaa päivittäin ja muutenkin kiinnittää huomiota nukkumahygieniaan, etenkin tyynyn kuntoon.
Kasvojen ja hampaitten pesu. Hammasvälit pikkuharjalla vielä. 5 minuuttia. En rasvaa koskaan mitään. Isoäiti-ikäinen.