Keskivertoa parempi ihminen
Jossain ohjelmassa haastateltava mainitsi että yleensä ihmiset pitävät itseään keskivertoa parempana ihmisenä, mutta faktahan on ettei kaikki vaan pysty kuulumaan tähän "parempaan joukkoon". Niin olisi mielenkiintoista tietää miksi itse pidät itseäsi keskivertoa parempana ihmisenä? Siis jos näin ajattelet.
Kommentit (31)
Äänestän demareita ja pidän vähemmistöjen puolia. Sekä haukun suomalaisia
Olen myös niiden epäsuosittujen kilttien kaveri.
En ole taloudellinen rasite valtiolle eli käyn töissä. Olen normaalipainoinen, en käytä päihteitä eli en ole rasite terveyshuollolle.
Koska mä osaan mennä itseeni asiassa kuin asiassa, se taito puuttuu 90% väestöstä. Mä nään omat virheeni ja sen kautta mä osaan toimia paremmin. Mulla ei ole "egoa", taino on. Mutta se ei perustu valheisiin.
Emme häiriköi naapureita kerrostalossa. Kierrätämme ja lajittelemme jätteet oikein. Hiilijalanjälki on pieni kun emme omista autoa.
Mieluummin rehellistä pohjasakkaa kuin itseään kusettavaa keskiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole taloudellinen rasite valtiolle eli käyn töissä. Olen normaalipainoinen, en käytä päihteitä eli en ole rasite terveyshuollolle.
Huoh, suurin osa suomalaisista on rasite hautaan saakka miten laskisi. Se ei vielä riitä, että käy töissä vaan pitää kuulua siihen noin 10% jotka on niitä nettomaksajia.
- Mieluummin rehellistä pohjasakkaa kuin itseään kusettavaa keskiluokkaa.
Kuulun kokoomukseen, rotareihin, akavaan ja kirkkoon. Asun omakotitalossa Kirkkonummella ja meillä on kaksi lasta ja ympäristöystävällinen auto. Meillä on kaksi sijoitusasuntoa ja silmälasit.
Olen heveellinen ihminen. Minussa ei ole lähes mitään pahaa. Olen kehittänyt itsestäni aina vaan parempaa ihmistä. En kiusaa ketään, en ole väkivaltainen, en aiheuta paheennusta, noudatan lakia, olen tasa-arvoinen, empaattinen, kiltti, kunnollinen jnejne.
Moni listasi pinnallisia asioita "kunniakseen" kuten rahan tienaaminen ja minusta siinä ei välttämättä ole mitään hyvää.
Siunattua Juhannusta Sinulle ;)
Tulet vielä oppimaan kirkon kirouksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen heveellinen ihminen. Minussa ei ole lähes mitään pahaa. Olen kehittänyt itsestäni aina vaan parempaa ihmistä. En kiusaa ketään, en ole väkivaltainen, en aiheuta paheennusta, noudatan lakia, olen tasa-arvoinen, empaattinen, kiltti, kunnollinen jnejne.
Moni listasi pinnallisia asioita "kunniakseen" kuten rahan tienaaminen ja minusta siinä ei välttämättä ole mitään hyvää.
Mitä pahaa sinusta löytyy, ja miksi sitä on? Oletko kohdannut varjosi kokonaisuudessaan tai ymmärrätkö mistä esimerkiksi väkivalta, lain rikkominen ja pahennuksen herättäminen ilmiönä syntyy ja saa alkunsa, vai onko hyvyydelläsi, empatiallasi ja tiedostamisellasi rajat? Tämän kysymyksen tarkoitus ei ole ärsyttää tai kiistää hyvyyttäsi vaan herättää syvällisiä pohdintoja kaikissa kommentin lukijoissa.
En soita musiikkia/radiota ulkona vaan kuuntelen kuulokkeilla, ajattelen ja huomioin siis muutkin enkä häiriköi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En soita musiikkia/radiota ulkona vaan kuuntelen kuulokkeilla, ajattelen ja huomioin siis muutkin enkä häiriköi muutenkaan.
Hyvä ajatus huomioida myös muut juhannuksena. Voihan sitä musiikkia hiljaisella soittaa omassa rauhassaankin kunhan ei levitä liikaa melusaastetta ympärilleen.
Selitysvoimaisia vastauksia, kun ajattelee palstan menoa. Sädekehä loistaa, kunhan on äänetön, tienaa pätäkkää eikä rumenna maisemaa olemalla lihava. Jep jep. Suorat matonhapsut, tamppaaminen ja kiiltävä tiskipöytä vain puuttuvat.
En pidä. Joissakin asioissa olen hyvä, joissakin huono. Niin kuin kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Joissakin asioissa olen hyvä, joissakin huono. Niin kuin kaikki muutkin.
Olet realistinen ja itsellesi rehellinen, se on erittäin hyvä ja ratkaiseva piirre ihmisessä. Kun ymmärrät tämän faktan voit aina tulla paremmaksi ja kehittää huonoja tai paremminkin tutkimattomia ja laiminlyötyjä puoliasi.
Hyvä kysymys. Ap aloittaa.