Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos osaat puhua espanjaa niin miksi päädyit opiskelemaan sitä ja miten hyvin osaat puhua?

Vierailija
22.06.2023 |

?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on maailman kolmanneksi puhutuin kieli (jos kiinan eri muodot lasketaan yhdeksi kieleksi), siksi.

Pärjään, kielioppi ei ole kovin hyvin hallussa.

Vierailija
2/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sitä duolingossa ja haluan tulevaisuudessa matkustella etelä-Amerikassa joten tähän kieleen on eniten motivaatiota joka on säilynyt. (Olen kokeillut muitakin kieliä mutta kiinnostus on lopahtanut ennemmin tai myöhemmin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muutaman vuoden Meksikossa niin oli vähän pakko opetella kieli.

Vierailija
4/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Espanjassa 12 vuotta ja ex mies on sieltä kotoisin. Kieli oli opetelteva asuimme pikku kylässä jossa ei enkkua puhuttu. Palasin Suomeen ja huomasin ettei täällä ole espanjan osaamisesta mitään hyötyä. En espanjaa käyttänyt Suomeen paluun jälkeen.

Vierailija
5/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin opiskelemaan espanjaa nyt, kun aloin tapailemaan bolivialaista miestä. 😅

Vierailija
6/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ruotsia, englantia, saksaa ja ranskaa. Ajattelin, että miksipä ei myös espanjaa. Minulla on espanjankielisiä sukulaisia . Arjessa pystyn toimimaan espanjaksi ja sanomalehdet lukemaan.

Vierailija
7/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ettei tarvitsisi enää vilkaista suomalaisia naisia päinkään. Ei millään pahalla, mutta tylsempiä naisia saa etsiä (ehkä jostain saksasta löytyy...).

Puhun sitä ihan sujuvasti.

Vierailija
8/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin opiskelemaan espanjaa nyt, kun aloin tapailemaan bolivialaista miestä. 😅

Onko hänen nimi marcelo?

[Varokaa tätä tyypiä!]

Vierailija
9/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Espanjassa 12 vuotta ja ex mies on sieltä kotoisin. Kieli oli opetelteva asuimme pikku kylässä jossa ei enkkua puhuttu. Palasin Suomeen ja huomasin ettei täällä ole espanjan osaamisesta mitään hyötyä. En espanjaa käyttänyt Suomeen paluun jälkeen.

Ai ihanko sun piti "huomata" ettei siitä ole suomessa hyötyä?

Vierailija
10/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asuit siellä? Eikö kartellit pelottanut?

Vierailija
11/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro Terhi

Vierailija
12/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lukiossa espanjaa kolme vuotta ja kirjoitinkin sen.

Yliopistossa tein osan pakollisista kieliopinnoista espanjaksi.

En käytä säännöllisesti, vain reissatessa. Pärjään arkisissa tilanteissa, mitään syvällisempää keskustelua en (enää) pystyisi käymään. Reissatessa hyvä osata, espanjalaiset osaavat huonosti englantia, varsinkin kun mennään turistikohteiden ulkopuolelle.

Vierailija
13/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä ensiksi opiskelijavaihdossa, ihastuin maahan ja palasin takaisin muutamaksi vuodeksi. Tapailin myös paikallista miestä. Ei pelottanut kartellit, Meksiko on iso maa ja eri osavaltioiden välillä on myös isoja eroja turvallisuuden suhteen.

Vierailija
14/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä ensiksi opiskelijavaihdossa, ihastuin maahan ja palasin takaisin muutamaksi vuodeksi. Tapailin myös paikallista miestä. Ei pelottanut kartellit, Meksiko on iso maa ja eri osavaltioiden välillä on myös isoja eroja turvallisuuden suhteen.

Mikä osavaltio?

Vierailija
15/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt Espanjasta ja espanjasta. Itsekseni opiskellut, joten taso on jokseenkin auttava. Se kuitenkin riittää selvitymään myös paikoissa, joissa ei puhuta englantia. :)

Vierailija
16/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seuraan jalkapalloa.

Halusin seurata uutisia, oppia chantit, hymnit ja keskustella paikallisten kanssa jalkapallosta. M28

Vierailija
17/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Espanjaan vajaat parikymmentä vuotta sitten ja muuttaessani luulin, että täällä pärjäisi englannilla. Väärässä olin. Puolessa vuodessa puhuin välttävästi. Siihen sitten lisäopintoja ja elettyä elämää. Nyt olen suorittanut 4-vuotiaan yliopistotutkinnon espanjaksi eli espanjankielen taito on ihan hyvällä tasolla.

Vierailija
18/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin AMK.ssa 2 v. Oon tarvinnut n 5 v välein, kun oon käynyt Espanjassa.

Kertaan opit ennen lähtöä. Vieläkin on kirjat kirjahyllyssä

Vierailija
19/19 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin jo Portugalia, joten luin koko lukion espanjan kurssit yhden vuoden aikana iltalukiossa ja kirjoitin Espanjasta E:n. Olen matkustanut paljon Etelä-Amerikassa ja asunut myös siellä, joten kielitaitoa on tarvittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi