Mitä viette lastenne hoitajille joulumuistamiseksi? Meillä vähän kinkkinen tilanne...
Päiväkoti on pieni ja lapsemme ryhmässä on yksi hoitaja, yksi lastentarhanopettaja, avustaja sekä laitosapulainen on usein ryhmän mukana. Siis 4 aikuista.
Lisäksi aamuisin on usein toisen ryhmän hoitajia, jotka ovat myös oikein mukavia ja huolehtivat aina tosi ihanasti lapsestamme. Niin ja sitten on tietenkin keittäjä.
Lapsi on ekaa syksyä, enkä oikein tiedä, mikä on " tapana" . Ajattelin viedä yhteiseksi kaikille suklaarasian ja sitten oman ryhmän neljälle aikuiselle omat pienet jutut ja kortit. Miltä kuulostaa?
Kommentit (58)
Fazerin suklaata tarjouksesta. Aion antaa tädeille suklaata tykkäsivätpä tai eivät. Keitiötä aion myös muistaa, koska lapsi sanoo usein kotona ruuan olevan päiväkodissa hyvää. Satun tietämään, että ruuassakin säästetään ja joissakin päiväkodeissa ruoka ei ole mitään kovin kehuttavaa.....
Jotenkin kummallista, miten joidenkin on kauhean vaikea ymmärtää, mistä on kysymys, kun halutaan muistaa lapsen hoitajia. Lapsi on kaiketi vanhemmilleen maailman tärkein asia, joka on ison osan päivästä hoidossa. Minä koen, että nämä lapseni kanssa töitä tekevät ihmiset ansaitsevat jonkun lahjan kiitoksena hyvin tehdystä työstä. Tarkoituksena on tuottaa iloa ja hyvää mieltä hoitajalle.
Jos hoitaja on kiittämätön ja ajattelee mielessään ikäviä jostain suklaarasiasta, on se sitten hänen häpeänsä. Minulle ja lapselle ainakin tulee hyvä mieli, kun saamme antaa jotain täydestä sydämestämme.
Antamisen ilo ja ilo saamisesta on kaiketi se pääasia, ei se, saako suklaata vai torttuja.
Sen sijaan lapset vievät mukanaan päiväkotiin esim syksyllä päivää piristämään korillisen purkkaa, keksejä, kakkua tms.
Itse ainakin toivon että se olisi niin hoitajien kuin lastenkin mielestä mukavaa.
Haluan opettaa lapsilleni sellaista lämpöä muita ihmisiä kohtaan, että vaikka sitä ei saisi aina takaisin, se lapsen oma lämpö lämmittäisi samalla häntä itseäänkin. Kuullostakoon hullulta jos kuullostaa :)
haluan heitä muistaa. Itse olen tehnyt vuosia kasvatustyötä ja saanut lukemattomia lahjoja ja se on sanottava, että kaikki tuo suklaata jouluna ja kaikki kukkia keväällä. Niitä, jotka tekee päinvastoin olen kyllä hyvällä muistanut, sillä 13 suklaarasian jälkeen olen ollut kyllä aika täynnä jo jouluna...
Itse teen päiväkodin aikuisille tänä vuonna kuten jonain aikaisempana jouluna pienen korin, johon laitan luultavasti suolakeksejä, yhden juuston, viinirypäleitä ja pari päärynää. Joskus olen ostanut pieniä Marimekon koriliinoja ja kynttilöitä.
Jos keksit suklaan sijasta jotain pientä kivaa suolaista, niin se olisi varmasti kiva poikkeus suklaarasioiden vuoressa. Tai vaikka jokaiselle oma hyasintti? Sekään ei paljon maksa.
Eikö se muistaminen ole tärkeintä.
Ap:n idea vaikutti kivalta. Eikä ap vissiin puhunut, että antaisi vielä suklaata niille oman ryhmän hoitajille.
Me saadaan miehen työn takia aina paljon herkkuja - ja oltaisiin ihan palloja, jos syötäisiin ne itse.
Mutta viedään niitä sitten kyläpaikkoihin jouluntienoissa ja annetaan myös naapurissa olevaan kehitysvammaisten laitokseen.
Ne tulevat siis liikelahjoina, joten eivät tietty ole niin " henkilökohtaisia" kuin vanhemmilta saadut. Itse en kyllä lasten hoitajille ole koskaan vienyt suklaata, kun he tuntuvat sitä saavan muutenkin.
Olen vienyt kynttilöitä, käsipyyhkeitä, merkkikahvia, pannulappuja, pannunalusia, joulukoristeita.
niitä jotka tuovat suklaata (ainakaan hyvää suklaata ;-), mutta fakta on, että parinkymmenen joulusuklaarasian seassa muistoihin jää se, joka tuo hyasintin ja keväällä taas kukkapuskien keskellä jää muistoihin se, joka tuo suklaarasian.
Ihan kiva ajatushan se on viedä kaikille se suklaarasia ja omille hoitajille jotain muuta.
Pitäiskö siis vielä miettiä jotain muuta? Ei se hyasintti mun mielestä paljoo lämmitä siellä päiväkodin kahvihuoneen pöydällä, vai?
Vähän tällaista olin ajatellut nimittäin. En tarkoita, että ostaisin marketista 3 pulloa Palmoliveä, vaan jotain vähän sievempää kuitenkin kosmetiikkaliikkeestä.
sitten pitäisi vielä valita hoitajille yksilöllisiä lahjoja, että he muistaisivat perheemme hyvällä ja kohtelisivat lapsia hyvin.
Te saatte palkan. Olisitte tyytyväisiä siihen, että vanhemmat toivottaa hyvää joulua ja tuo vaikka kukan tai suklaata. Me muut emme työssämme saa edes sitä, vaikka minäkin hoidan ihmisten sairaita lapsia. Niin ja sitä teen vielä jouluaattoillankin, vaikka olisi omatkin lapset hoidettavana.
Itse olen aina laittanut lasteni hoitajille joitain yksilöllistä ja ihanaa...
sekä lasteni lääkärille että neuvolan terkkarille joulutervehdyksen. Sairaalassa eivät ole lapseni ikinä olleet, mutta itse olen ja olen laittanut myös esimerkiksi omalle lääkärilleni joulukortin.
Itsekin olen lto, eikä lahjat todellakaan vaikuta siihen, mitä ajattelen lapsesta tai hänen perheestään. Päinvastoin, välillä tulee todella kiusaantunut olo, kun vanhemmat tuovat jotain ylenpalttista, vaikka minä teen vain työtäni toisten lapsia hoitaessani.
Oli pakko tulla sanomaan että älkää ainakaan hyasinttia ostako! Jos yhtää on allerginen, niin ei siitä paljon iloa ole..
Mut joulutähti, ne minit on ainaki aika halpoja..
kiinnittävät huomiota lahjoihin ja ruikuttavat, että eivät halua iänikuista suklaata.
Koskaan en ole nähnyt lähihoitajien, kehitysvammaistenhoitajien, sairaanhoitajien, palomiesten yms. ammattiryhmien valittavan lahjoista.
Olen itse hoitaja ja jos joku hoidettavani vanhempi tuo vaikka ihan tavallista perusuklaata, me hoitajat laitamme sen yhteiseen kahvipöytään ja kiitämme kauniisti. Olemme oikein otettuja siitä, että saimme lahjan vanhemmilta. Ja koskaan ei ole suklaa jäänyt syömättä. Ei ole tullut mieleenkään toivoa kehitysvammaisten lasten äideiltä esimerkiksi yksilöllistä, juuri minulle tarkoitettua lahjaa.
Hävetkää opettajat ja lto. t
Fazerin suklaata tarjouksesta. Aion antaa tädeille suklaata tykkäsivätpä tai eivät. Keitiötä aion myös muistaa, koska lapsi sanoo usein kotona ruuan olevan päiväkodissa hyvää. Satun tietämään, että ruuassakin säästetään ja joissakin päiväkodeissa ruoka ei ole mitään kovin kehuttavaa.....