Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakenin työhaastattelusta

Vierailija
22.06.2023 |

Olen ollut työttömänä jo pitkään ja olen etsinyt töitä joka päivä. Eräänä päivänä sain kutsun haastatteluun rekrytointitoimistoon. Olin todella innoissani ja odotin jo innolla mahdollisuutta päästä takaisin työelämään.

Kun saavuin haastatteluun, minut ohjattiin huoneeseen, jossa odotti rekrykonsultti. Konsultti vaikutti heti todella tympeältä ja arrogantilta, ja alkoi heti kysellä minulta outoja kysymyksiä. En ollut varma, miten vastata, mutta yritin parhaani mukaan.

Sitten rekrykonsultti alkoi hyökätä minua vastaan. Hän arvosteli koulutustani ja kokemustani, ja sanoi, että olin täysin epäpätevä työskentelemään kyseisessä tehtävässä. Tunsin oloni todella huonoksi, ja halusin vain päästä pois sieltä.

Sitten keksin äkkiä suunnitelman. Pyysin lupaa käydä vessassa, ja kun sain luvan, lähdin suoraa päätä ulos toimistosta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty! oisin vielä haukkunut haastattelijan.

Vierailija
2/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa vinkkejä miten toimia ensitreffeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kikka voisi toimia. Kuvittele haastattelija alasti.

Vierailija
4/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan päin naamaa vttuilemaan niin kyllä ehkä olisin antanut samalla mitalla takaisin että pitäkää pskaduuninne.

Vierailija
5/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi työhaastattelu.

Vierailija
6/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisesta ala-arvoisesta toiminnasta tulisi tehdä vielä valitus yritykseen. Työhaastattelussa ei saa ketään nöyryyttää eikä muutenkaan käyttäytyä epäasiallisesti. Itse olen rekrytoinnin ammattilainen ja olin hiljattain eräässä haastattelussa, jossa koin vähän vastaavaa. Olen siis työttömänä tällä hetkellä. Pitkä koulutus ja pitkä työkokemus takana. Jo hakulomakkeessa kysyttiin oletko työtön vai töissä, mihin en koskaan aiemmin ole törmännyt paitsi jos on ollut jokin asiallinen syy ja nimenomaan haluttukin palkata työtön esimerkiksi sijaistamaan. Muutenkin tuommoinen ajatus, että jos joku on ollut työttömänä tai muista syistä pois työelämästä jossain välissä eikä muka siksi kelpaisi työelämään, on outo ja niin last season. Syitä voi olla monia, puolison työ, ajanjakso ulkomailla, kotiäitiys, jokin sairaus, josta parantunut, iso perintö jne.

Vierailija
7/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän täysin epäpätevä sitten oli kutsuttu haastatteluun??

Vierailija
8/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tarkoitus testata paineensietokykyä vai mitä ihmettä?! 😲 Yhdellä ystävälläni rekryfirman haastattelusta vähän sama kokemus. Oli tehnyt aiemmin useita vuosia ko. alan töitä, vaihtanut välillä muihin hommiin (koska tutkinnot kahdelle alalle ja sai hienon työtilaisuuden) ja oli taas palaamassa aiempiin töihin. Rekrytoija oli haukkunut ihan pystyyn, ettei ole alalle sopiva, ei pärjää kyseisissä töissä ym., vaikka todisteena oli vuosien työtodistukset ja työnjohdossakin toimimista.

Vierailija
9/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisesta ala-arvoisesta toiminnasta tulisi tehdä vielä valitus yritykseen. Työhaastattelussa ei saa ketään nöyryyttää eikä muutenkaan käyttäytyä epäasiallisesti. Itse olen rekrytoinnin ammattilainen ja olin hiljattain eräässä haastattelussa, jossa koin vähän vastaavaa. Olen siis työttömänä tällä hetkellä. Pitkä koulutus ja pitkä työkokemus takana. Jo hakulomakkeessa kysyttiin oletko työtön vai töissä, mihin en koskaan aiemmin ole törmännyt paitsi jos on ollut jokin asiallinen syy ja nimenomaan haluttukin palkata työtön esimerkiksi sijaistamaan. Muutenkin tuommoinen ajatus, että jos joku on ollut työttömänä tai muista syistä pois työelämästä jossain välissä eikä muka siksi kelpaisi työelämään, on outo ja niin last season. Syitä voi olla monia, puolison työ, ajanjakso ulkomailla, kotiäitiys, jokin sairaus, josta parantunut, iso perintö jne.

Meillä joku teki haastattelijasta tuollaisen valituksen. Haastattelija sanoi suunnilleen niin, että "sulla on opinnot näköjään kesken, saatkohan ne loppuun kevään aikana". Haastateltavan mielestä kysymys oli epäasiallinen ja loukkasi hakijan yksityisyydensuojaa. Niin, maisterina palkka olisi ollut parempi, joten haastateltavan parastahan siinä ajateltiin.

Vierailija
10/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein toimittu. Kenenkään ei pidä alistua kiusattavaksi ja nöyryytettäväksi. Tuo rekrykonsultti varmaan tekee samaa monille, kuvittelee olevansa muiden yläpuolella niiden paskojen vuokraduuniensa kanssa, joiden lisäksi joutuu sitten asioimaan Kelan luukulla. Tai on jäänyt jotain hampaankoloon, jos ei itse vaikka useista yrityksista huolimatta ole koskaan päässyt sisään yliopistoon ja työnhakijalla on maisterin paperit.

11/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se tyyppi sitten edes halusi AP kutsua sinut työhaastatteluun,jos kerta et hänen mielestään sovellu siihen työhön?

Vierailija
12/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ap niin oikein, hienoa, että et jäänyt kiusattavaksi.

Vierailija
13/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttien työ on oikeasti raskasta

Vierailija
14/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyysin lupaa vessassa käymiseen"WTF.

Vierailija
15/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että eiköhän tää ollut tässä. Tosin harvemmin saa puheenvuoroa tuollaisessa tilanteessa ja sitä jähmettyy.

Olisi paras vaan nousta ylös ja häippästä.

Vierailija
16/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

L A I H D U T A

Vierailija
17/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijan on kyllä typerää alkaa ruikuttamaan mistään. Hän joko ottaa töihin tai ei ota.

Vierailija
18/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa tarvitse mitään lupia pyydellä eikä selitellä mitään. Senkun nousee, kerää kamansa ja kävelee ulos. Haastattelija tuskin tekee asialle mitään.

Vierailija
19/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tarkoitus testata paineensietokykyä vai mitä ihmettä?! 😲 Yhdellä ystävälläni rekryfirman haastattelusta vähän sama kokemus. Oli tehnyt aiemmin useita vuosia ko. alan töitä, vaihtanut välillä muihin hommiin (koska tutkinnot kahdelle alalle ja sai hienon työtilaisuuden) ja oli taas palaamassa aiempiin töihin. Rekrytoija oli haukkunut ihan pystyyn, ettei ole alalle sopiva, ei pärjää kyseisissä töissä ym., vaikka todisteena oli vuosien työtodistukset ja työnjohdossakin toimimista.

Paineensietokyvyn testausta ilmeisesti. Toki aika erikoisella tavalla. Minä törmäsin aikoinaan vastaavaan, käyttäydyin kohteliaasti, kiitin ja poistuin paikalta. Soittivat aika nopsaan perään, että valitsimme sinut. Otin paikan, koska tarvitsin kyseistä työtä juuri silloin. Tein aikani siellä töitä ja kun sain paremman paikan siirryin sinne. Ennen työpaikan vaihdosta vielä nostivat palkkaani jotta olisin jäänyt, mutta en halunnut jatkaa, koska työolot eivät olleet parhaat mahdolliset sekä ilmapiiriongelmia.

Vierailija
20/22 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrykonsultti kirjoitti:

Haastattelin tänään henkilöä joka oli ollut työttömänä jo pitkään ja oli etsinyt töitä joka päivä. Eräänä päivänä kutsuimme hänet haastatteluun rekrytointitoimistoon. Olimme todella innoissamme ja odotimme jo innolla mahdollisuutta saada hänet takaisin työelämään.

Työttömän saapuessa toimistolle häne ohjattiin huoneeseen, jossa odotin häntä. Asiakkaasta varmaan vaikutin heti todella tympeältä ja arrogantilta, koska aloin heti kysellä häneltä kysymyksiä. Ilmeisesti työtön ei ollut varma, miten vastata, mutta yritti ilmeisesti parhaansa mukaan.

Sitten tiedustelin työttömältä hänen koulutusta ja kokemusta ja ilmoitin, että hän oli täysin epäpätevä työskentelemään kyseisessä tehtävässä. Tunsi ilmeisesti olonsa epämukavaksi tai jotain, koska pyysi lupaa käydä vessassa.

Lähti luvan saatuaan vessaan, ja oletan että lähti suoraa päätä ulos, kun työtöntä ei enää näkynyt toimistolla.

Niin miksi haastattelit kun jo valmiiksi tiesit epäpäteväksi? Ai niin, etsitte näitä ilmaistyöntekijöitä eikä kyseinen henkilö ollut riittävän nöyrä orja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi