Pakenin työhaastattelusta
Olen ollut työttömänä jo pitkään ja olen etsinyt töitä joka päivä. Eräänä päivänä sain kutsun haastatteluun rekrytointitoimistoon. Olin todella innoissani ja odotin jo innolla mahdollisuutta päästä takaisin työelämään.
Kun saavuin haastatteluun, minut ohjattiin huoneeseen, jossa odotti rekrykonsultti. Konsultti vaikutti heti todella tympeältä ja arrogantilta, ja alkoi heti kysellä minulta outoja kysymyksiä. En ollut varma, miten vastata, mutta yritin parhaani mukaan.
Sitten rekrykonsultti alkoi hyökätä minua vastaan. Hän arvosteli koulutustani ja kokemustani, ja sanoi, että olin täysin epäpätevä työskentelemään kyseisessä tehtävässä. Tunsin oloni todella huonoksi, ja halusin vain päästä pois sieltä.
Sitten keksin äkkiä suunnitelman. Pyysin lupaa käydä vessassa, ja kun sain luvan, lähdin suoraa päätä ulos toimistosta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Oliko tarkoitus testata paineensietokykyä vai mitä ihmettä?! 😲 Yhdellä ystävälläni rekryfirman haastattelusta vähän sama kokemus. Oli tehnyt aiemmin useita vuosia ko. alan töitä, vaihtanut välillä muihin hommiin (koska tutkinnot kahdelle alalle ja sai hienon työtilaisuuden) ja oli taas palaamassa aiempiin töihin. Rekrytoija oli haukkunut ihan pystyyn, ettei ole alalle sopiva, ei pärjää kyseisissä töissä ym., vaikka todisteena oli vuosien työtodistukset ja työnjohdossakin toimimista.
Olen kuullut samasta, testaavat stressinsietokykyä ja sitä, miten osaa reagoida yllättävissä tilanteissa. Tällä karsitaan liian herkkähipiäiset, koska tulevassa työssä tarvitaan näitä taitoja.
Jos olisitte etsineet työntekijää, käyttäisit haastattelemastasi ihmisestä työnhakija nimitystä. Nyt käytät hänestä työtön nimikettä, eli ilmaisorjia etsitte.