Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää lopettako tukia

Vierailija
22.06.2023 |

Tuet on tarpeeseen. Itsellä paniikihäriö. En voi esiintyä ihmisten edessä. Hoidan kotona poikaani 23v joka saa jotain etuutta jolla just pärjää. Tuet tärkeitä

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä leikkaukset koskee niitä valtion piikkiin kotiin ruokittuja.

Vierailija
22/25 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää leikata yksihuoltajilta. Niiltä oikeilta, eikä niiltä jotka asuu parisuhteessa ja huijaa tukia. Yksinhuoltaja tarvitsee aikaa. Se aika lasten kasvattamiseen tuottaa varmasti tulevaisuudessa enemmän kuin siihen nyt menee. Itse pystyin asumistuen kanssa tekemään lyhyttä työpäivää ja se auttoi minua jaksamaan kasvattaa lapsia. Lapset tarvitsevat vanhemmalta aikaa. Itse olin yksin, isä lähdön jälkeen eli uutta sinkkuelämää, eikä lapsia nähnyt. Minun syy, ymmärrän, mutta joka tapauksessa asia oli niin, että lapset tarvitsevat aikaa ja sitä minun piti rahasta tinkien hommata. Onneksi oli hyvä palkka, ettei tarvinnut toimeentulotukea hakea. Sekin oli turvana, vaikka sitä ei hakenutkaan. Ajatus, että on viimeinen tuki olemassa, helpotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitusohjelmaan on kirjattu, että sijaisperheissä tai lastensuojelulaitoksissa kasvaneiden lasten oikeutta niin sanottuun jälkihuoltoon eli heille räätälöityihin sosiaalitoimen palveluihin lyhennetään 23 ikävuoteen eli kaksi vuotta. Sillä uskotaan säästettävän 24 miljoonaa euroa. Minusta toive on epärealistinen ja päätös epäinhimillinen."

https://yle.fi/a/74-20037535

Kyllä 25-vuotiaaksi pitää saada tukia, kun ei ollut kiva lapsuus.

Sehän ei useinkaan tarkoita rahallista tukea. Ainoastaan niille jotka opiskelevat yliopistossa. Amikset on tuossa jo töissä. Enemmän se on neuvoaantavaa. Kaikki ei tarvitse sitäkään, mutta suurin osa tarvitsee. Jos sitä ei saa omilta vanhemmilta, niin Sossu on hyvä vaihtoehto. Tai joku nuorisotyöntekijä, joita myös on siinä hommassa.

Osa tarvitsee opetusta kaikessa kotiin ja elämiseen liityyvässä, koska eivät ole koskaan mitään oppineet.

Vierailija
24/25 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23v poika voi muuttaa kotoa pois. 

Ja sinä et ymmärrä että kyseisellä pojalla taitaa olla rajoituksia joiden takia tarvitsee huolenpitoa!?

Vierailija
25/25 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tukia lopetetaan. Niistä leikataan. Jos sulla on diagnosoitu paniikkihäiriö, saat varmasti sairaseläkettä jota ei olla leikkaamassa. Poikasi hoitamisesta sast omaishoidontukea jota ei olla leikkaamassa.

En ole ap. Ei ole yhtään varmaa että ap saa sairaseläkettä. Tällä hetkellä sitä on äärimmäisen vaikeata saada. Kela ja vakuutusytyöt hylkäävät työkyvyttömyyseläkehakemuksia mielivaltaisesti.

Kokemusta on.

T. Monisairas 50 + joka on joutunut eläkeyhtiön pompottavaksi.

Aloittaja onkin psyykkisestisairas, ei fyysisesti. Jos et ole vielä varttihullu-korttia käyttänyt nyt olisi jo aika sitä käyttää.

Paniikkihäiriöön on hoidot. Sen takia ei tarvitse jäädä 4 seinän sisälle. Paranemisennuste on hyvä nykyhoidoilla. Lapsellekaan ei tee hyvää jos hoitava äiti ei liiku kodin ulkopuolella.