Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ällöttää ulkomailla asuvat täysihoidossa elävät loiset!

Vierailija
09.12.2006 |

Tarkoitan siis ihmisiä jotka muuttavat ulkomaille työn takia ja työnantaja maksaa asunnon vuokrat, autot, lasten koulumaksut, vakuutukset, lentoliput kotimaahan koko perheelle. Sitten näillä ihmisillä on palvelija, lastenhoitaja vaikka rouva kotona.

Niin kehutaan kuinka me asutaan ulkomailla ja kuinka hienoa se on! Onhan se hienoa ja oikein omatoimista kun kaikki järjestyy valmiiksi! Pikemminkin suojatyöpaikasta on kyse kuin ulkomailla asumisesta. Ei ystävystytä paikallisten kanssa vaan seurustellaan muiden ulkomaalaisten kanssa. Naurettavaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaisuus päästä jopa siwan kassaan!!!

Vierailija
2/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on ihmisiä jotka osaavat muuttaa ulkomaille ilman mitään apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi pitää olla kateellinen niille jotka saavat apua??

Vierailija
4/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinun miehesi saisi komennuksen vaikka Singaporeen, niin todennäköisesti sinäkin olisit lasten kanssa kotona, etkä työntäisi heitä johonkin hinkuvinkupäiväkotiin, eikö vain?

Miten tuo kaikki voi muka olla sinulta tai keneltäkään muultakaan pois?

Vierailija
5/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihmettelen ihmisiä jotka niin kehuvat sillä että asuvat ulkomailla vaikka todellisuudessa

- lähes kaikki muuttojärjestelyt on hoitanut joku muu, on saatu muuttoavustusta

- vuokra, auto, bensiini, vakuutukset, lasten koulut maksetaan

- apuna on palvelija ja joillakin vielä lisäksi lastenhoitaja

- ei ystävystytä paikallisten kanssa, seurustellaan vain suomalaisten ja muiden länsimaalaisten kanssa

- asutaan myös täysin ulkomaalaisten kansoittamalla alueella

Tiedän itse useita tällaisia tapauksia ja voin vain sanoa että ei tuossa ole kyse todellisesta ulkomailla asumisesta vaan lähinnä lomailusta. Näillä ihmisillä ei ole juuri minkäänlaista kosketusta tai edes kiinnostusta paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin. En ymmärrä miksi ulkomaille pitää lähteä muiden ulkomaalaisten seuraan.

Vierailija
6/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja jos sinun miehesi saisi komennuksen vaikka Singaporeen, niin todennäköisesti sinäkin olisit lasten kanssa kotona, etkä työntäisi heitä johonkin hinkuvinkupäiväkotiin, eikö vain?

Miten tuo kaikki voi muka olla sinulta tai keneltäkään muultakaan pois?

Vierailija
7/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä, että edes käytännön asioissa saa järjestelyapua.

Vierailija
8/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain bonusta mukaan. Katsos kun se sopeutuminen ei ole kovin helppoa, työtahti erilainen samoin se työkulttuuri jne. Ja onhan siinä tehnyt uhrauksen, kun jättänyt tutun ja turvallisen taakseen.

Myös se huomioitava, että komennuksella olevat tavallaan " unohdetaan" kotimaassaan, he eivät ole ylennyksiä saavien listoilla. Poissa silmistä, poissa mielestä jne. Ja kun palaa takaisin, tulee kulttuurishokki kaksi kertaa pahempana ja työpaikalla kaikki olettavat palaajan hallitsevan kaiken, vaikka asiat voineet muuttua paljonkin poissaolon aikana.

Vierailija
9/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi saisi seurustella vain samanhenkisten ihmisten kanssa....paratiisiltahan tuo kuulostaa ;)

Vierailija
10/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläkin työtä todella vähän verrattuna Suomeen. En edelleenkään ole kateellinen, osaa muuttaa ulkomaille ilman suojatyöpaikkaakin. En todellakaan halua muuttaa ulkomaille johonkin länsimaalaisten hienostoalueelle palvelijoiden palveltavaksi. Useilla noilla ihmisillä joita minä tunnen on natsi-Saksan aikainen ajatusmaailma.

Vierailija
11/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan hienoa että ihmisille tarjoutuu sellaisia mahdollisuuksia kuten ulkomaankomennus. En myöskään ymmärrä miten se on joltakulta muulta pois jos toinen saa jotakin helpommalla kun itse. No, taas se tuli nähtyä, että suomalaiset todella on kateelista kansaa.

Vierailija
12/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen asunut ulkomailla. Kävin töissä, lapset olivat paikallisessa tarhassa, asuimme paikallisten ihmisten keskuudessa, elimme kuten paikalliset jne. Olen lähiaikoina muuttammassa uudelleen samaan maahan, mieheni on sieltä kotoisin mutta ihan itse olemme muuttomme ym. asiat hoitaneet.

Vierailija
13/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulta on pois, miten toiset elää elämäänsä?

Kyllä on noin syvästi kateellisen ihmisen varmaan vaikeaa elää elämäänsä, huhhuh..

T: Eräs joka ei ole edes ulkomailla koskaan käynyt;)

Vierailija
14/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsekin olen asunut ulkomailla. Kävin töissä, lapset olivat paikallisessa tarhassa, asuimme paikallisten ihmisten keskuudessa, elimme kuten paikalliset jne. Olen lähiaikoina muuttammassa uudelleen samaan maahan, mieheni on sieltä kotoisin mutta ihan itse olemme muuttomme ym. asiat hoitaneet.

Onko pikkuisen tasoitusta siinäkin, että äijäsi on sieltä jostain hinkuvinkustanista itse kotoisin??? VÄHÄN eri asia kuin muuttaa täysin ummikkona täysin tuntemattomaan maahan ja kulttuuriin. Olet siis vain kade!

Vierailija
15/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on velvollinen järjestämään komennusperheen olot ja edut samankaltaiseksi kuin Suomessa. Esim. Suomessa on ilmainen peruskoulu - työnantaja maksaa ulkomaan koulumaksut komennuksen ajalta. Mikä tässä on niin kummallista?

Komennukselle lähtevä voi myös neuvotella itselleen päälle sellaiset edut kuin haluaa/pystyy. Miten se on sinulta/muilta pois?

Ja vielä lastenhoitaja-asiaan, monissa maissa hoitajan palkkaminen on yksinkertaisesti niin edullista, että se kannattaa tehdä. Kivahan vakihoitaja olisi koto-Suomessakin, mutta eipä taida meillä olla siihen varaa :) Miksi komennusreissusta ei saisi nauttia?

Vierailija
16/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivan eri puolelta kuin missä asumme ja hänellä on eri uskonto ja kieli kuin tässä maan osassa asuvilla, myös tavat erilaisia.

Vierailija
17/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä syitä siihen, mikä noissa " ulkomaanloisissa" oikeen " ällöttää" ...taitaa kuulle vaan olla se oma kateutesi joka nostaa rumaa päätään!

Vierailija
18/18 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tekee firmalle arvokasta työtä, josta syystä on juuri sinne lähetettykin. Maassa maan tavalla. Aika harvassa länsimaassa molemmat vanhemmat tekee täyttä työpäivää, kuten täällä meillä. Esim. jenkeissä ja Keski-Euroopassa naiset jää (joko omasta halustaan tai olosuhteiden takia esim. mitään kunnallista päivähoitoa ei ole, palkat ja verotus on myös aivan eri pohjalla kuin täällä meillä). Miksi siis sinne lähtevän perheen pitäisi toimia jotenkin eri tavalla?