Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat - hassuimmat tai ikävimmät asiat mitä lapsia saaneet tuttusi eivät tajua?

Vierailija
22.06.2023 |

Tuossa perheellisille suunnatussa aloituksessa hassutellaan jakamalla kokemuksia "siitä todellisesta eli lapsiperhe-elämästä" vieraantuneiden lapsettomien oudoista käsityksistä tai tekemisistä.

Em. keskustelun aloittaja ei halua lapsettomien kommentteja ketjuun. Joten kun aloittaja kielsi lapsettomia osallistumasta tuohon "hyvän mielen ketjuun" niin tulisiko sinulle mieleen jotain hassunhauskaa tai ikävämpääkin, mitä perheelliset tuttusi tai sukulaisesi eivät ymmärrä lapsettoman elämästä?

Ja perheelliset, osallistukaa mieluummin tuohon perheellisille suunnattuun ketjuun. Mutta asialliset vastaukset myös perheellisiltä ovat tänne tervetulleita, tästä ketjusta emme sulje muita ulos.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No semmonen aika yleinen kuvitelma, että lapsi on mini-minä, jolle on kiva sitten opettaa asioita ja viedä *isin/äidin mielestä kivoihin aktiviteetteihin*, jne.

Mulla sattuu olemaan itseäni nuorempi sisarus, jonka vauva-aikaa ja kasvua sain seurata. Isosiskokuumeeni loppui varsin nopeasti, kun lapsi osoittikin olevansa oma yksilö ja oma persoonansa, joka ei välttämättä (usein) toimikaan niin kuin minä haluan.

Toki jotkut haluaa lapsia siitä huolimatta tai jopa juuri siitä syystä.

Mutta luulenpa, että monella unelmat murskautuu, kun ei se lapsi olekaan se mini-minä.

Vierailija
22/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että lapsiperheet valittavat aina kaiken kalleudesta vaikka olisi kaksi keskituloista jakamassa kulut. Olen sinkku ja maksan hemmetin kallista vuokraa yksin Helsingissä ja saan palkkaa juuri ja juuri sen verran että asumistukea ei myönnetä. Voin sanoa että kallista on olla yksin Helsingissä. En myöskään ole perheetön tai lapseton omasta valinnasta ja monilla on ollut oma valinta lisääntyä yli varojensa.

Mikä estää sinua laittamasta hynttyitä yhteen jonkun sinkkukaverisi kanssa ja jakamaan asumiskuluja?

Samasta syystä kuin lapsiperhe ei muuta kommuuniin toisten lapsiperheiden kanssa.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapseton voi käydä nukkumaan joka arki-ilta klo 21 mennessä ja herätä aamuisin kukonlaulun aikaan. T.nimimerkki älänkysy loppuillan leffaan

Vierailija
24/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttuni ovat onneksi fiksuja ja sivistyneitä, mutta netissä törmää usein oletukseen, että lapseton ei tee muuta kuin pyöri baareissa, juhli ja ryyppää. Ehkä noin luulevat olivat itse ennen sellaisia. Lähipiirissäni kukaan perheellinen tai lapseton ei ole ollut koskaan mikään baareissaroikkuja.

Samoin jotkut luulevat, että lapseton ei osaa ottaa vastuuta, laittaa ruokaa, hoitaa monia asioita samaan aikaan, hoitaa talouttaan ja sopeutua muutoksiin.

Minä törmäsin samaan kuin erosin ja jäin lasten kanssa yksin. Että siellä se yh vaan pyörii baareissa ja kyttää varattuja miehiä ja on muutenkin yhtäkkiä täysin holtiton. Välillä tuntuu että vain ydinperhe on tässä maassa oikea ja kunnollinen tapa elää.

Olisi hyvä, kun päästäisiin näistä stereotypioista - velat sitä, lapsettomat tätä, perheelliset tuota, yh:t taas jotain, arvostettaisiin kaikkia eikä luokiteltaisi. Mutta onko se mahdollista. 

Vierailija
25/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pidän monista lapsista, tykkään viettää lasten kanssa aikaa, mutta en halua omia. Elämäni on onnellista ja täyttä ilman lapsia. Minulta ei puutu mitään, elämässäni tai arjessani ei ole lapsenmentävää aukkoa.

Vierailija
26/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttuni ovat onneksi fiksuja ja sivistyneitä, mutta netissä törmää usein oletukseen, että lapseton ei tee muuta kuin pyöri baareissa, juhli ja ryyppää. Ehkä noin luulevat olivat itse ennen sellaisia. Lähipiirissäni kukaan perheellinen tai lapseton ei ole ollut koskaan mikään baareissaroikkuja.

.

No aika moni lapsettomista kyllä näyttää tuolla terasseilla pyörivän, ihan sama minulle, mutta harvoin siellä näen perheellisiä.

Eli jos kävelet jonkun terassin ohi, jollain maagisella tavalla tiedät ketkä on lapsettomia ja ketkä ei? Psychic!

Vierailija
27/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähi- ja tuttavapiirini on onneksi sen verran fiksua, etteivät ala tekemään mitään typeriä oletuksia. Tai sitten jos tekevät, osaavat pitää ne omana tietona. Töissäkin olen aina saanut lomailla heinäkuussa.

Tällä palstalla sen sijaan törmää hassuun ristiriitaan mitä lapselliset ajattelevat lapsettomien lemmikeistä. He suuttuvat tulisesti jos esim. koiraa vertaa lapseen, mutta seuraavana hetkenä ovat itse tekemässä tuota vertailua, että koira on lapsettomalle lapsettoman korvike. Päättäkää nyt hyvänen aika onko se koira vertailukelpoinen lapseen.

Vierailija
28/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin jotkut luulevat, että lapseton ei osaa ottaa vastuuta, laittaa ruokaa, hoitaa monia asioita samaan aikaan, hoitaa talouttaan ja sopeutua muutoksiin.

No aika moni lapsettomista kyllä näyttää tuolla terasseilla pyörivän, ihan sama minulle, mutta harvoin siellä näen perheellisiä. Ja kyllä minun laajassa tuttavapiirissäni ne lapsettomat, sekä miehet, että naiset on niitä vuokralla-asujia ja niitä, joilla tuntuu olevan rahat aina loppu. Vaikka vain itsensä pitää elättää. Kun me lähdemme lomalle perheen kanssa ulkomaille saan monelta tutulta kuulla, että miten ihmeessä teillä on rahaa. Niinpä, miten ihmeessä.

Mistä sinä tiedät, kuka terassilla istuvista on perheellinen ja kuka ei? Katsos ne lapset voi olla toisen vanhemman kanssa kun toinen viettää iltaa omien ystäviensä kanssa.

Vierailija
29/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No aika moni lapsettomista kyllä näyttää tuolla terasseilla pyörivän, ihan sama minulle, mutta harvoin siellä näen perheellisiä.

Eli jos kävelet jonkun terassin ohi, jollain maagisella tavalla tiedät ketkä on lapsettomia ja ketkä ei? Psychic!

Ehkä hän itse kuuluu niihin vuoden vanhempiin joiden mielestä on ok ottaa lapset mukaan ryyppyjuhliin ja sen takia olettaa, että ilman lapsia terassilla istuvat ovat lapsettomia.

Vierailija
30/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee kun minut jätetään yksin lapsettomana, perheelliset tekevät kaiken perheen ja perheellisten ystäviensä kanssa. Minä saan istua yksin kotona. .

Noin ajattelee ystäväpiirimme ainoa vela, kertoo se usein ja kuuluvalla äänellä. Ja kyllä, hänet on jätetty porukan ulkopuolelle, koska hänen kanssaan ei kukaan jaksa olla, hänellä on pelkkiä vaatimuksia muille, ei koskaan mitään velvollisuuksia itselleen.

Eilen tää tyyppi soitteli, kyseli juhannussuunnitelmiamme. Kerroin, että menemme mökille, jonka olemme vuokranneet jo lokakuussa neljän perheen porukalla. Kyseli, mahtuuko hän mukaan? Ja sit jatkoa, hänet pitää hakea sieltä ja sieltä, ja hän haluaa oman huoneen jne. jne. Kerroin rauhallisesti, ettei ole tervetullut enkä kerro hänelle mökin sijaintia. Huuto jäi kaikumaan kun suljin linjan.

Miten ystäväsi huono käytös liittyy siihen, että hänellä ei ole lapsia?

Vierailija
31/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee kun minut jätetään yksin lapsettomana, perheelliset tekevät kaiken perheen ja perheellisten ystäviensä kanssa. Minä saan istua yksin kotona. .

Noin ajattelee ystäväpiirimme ainoa vela, kertoo se usein ja kuuluvalla äänellä. Ja kyllä, hänet on jätetty porukan ulkopuolelle, koska hänen kanssaan ei kukaan jaksa olla, hänellä on pelkkiä vaatimuksia muille, ei koskaan mitään velvollisuuksia itselleen.

Eilen tää tyyppi soitteli, kyseli juhannussuunnitelmiamme. Kerroin, että menemme mökille, jonka olemme vuokranneet jo lokakuussa neljän perheen porukalla. Kyseli, mahtuuko hän mukaan? Ja sit jatkoa, hänet pitää hakea sieltä ja sieltä, ja hän haluaa oman huoneen jne. jne. Kerroin rauhallisesti, ettei ole tervetullut enkä kerro hänelle mökin sijaintia. Huuto jäi kaikumaan kun suljin linjan.

Huh, aika hurja vela. Hassua, lapsetonkin voi olla itsekeskeinen. 

Lapseton se vasta voikin olla. Minun velasiskoni on oikea lokkien lokki jos mahdollisuuden antaisi, en anna. On tunkemassa mukaan mökillemme, ei saa lupaa, ei ole edes osoitetta annettu, ja yrittää aina maksattaa omat menonsa muilla. Saimme aika isot perinnöt, sisko tuhlasi kahdessa vuodessa, minulla on 90 % perinnöstäni sijoitettuna tuottavasti, siitä saan kuulla kun olen rikas. Juu niin olen, kun pidän rahasta kiinni, en jaa terassityypeille kuten hän.

Olet ehkä ihmisenä kypsempi kuin siskosi. Kuulostaa harmittavalta käytökseltä. Mutta lapsettomuus ei automaattisesti tarkoita itsekkyyttä. Havaintoja on siitä, että perheellisistäkin sitä löytyy. Kyse on yleisellä tasolla ehkä enemmän ihmisluonnosta.

Huom. tämä ei ole lapsettomien haukkumisketju, sitä tehdään tuossa toisessa ketjussa. 

Vierailija
32/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähi- ja tuttavapiirini on onneksi sen verran fiksua, etteivät ala tekemään mitään typeriä oletuksia. Tai sitten jos tekevät, osaavat pitää ne omana tietona. Töissäkin olen aina saanut lomailla heinäkuussa.

Tällä palstalla sen sijaan törmää hassuun ristiriitaan mitä lapselliset ajattelevat lapsettomien lemmikeistä. He suuttuvat tulisesti jos esim. koiraa vertaa lapseen, mutta seuraavana hetkenä ovat itse tekemässä tuota vertailua, että koira on lapsettomalle lapsettoman korvike. Päättäkää nyt hyvänen aika onko se koira vertailukelpoinen lapseen.

Voi hyvää päivää! Tietenkin lapsettomalle lapsen korvike.

Anteeksi, kun oikoluku jäi suorittamatta.

Vierailija
33/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No huoh, kun toukka törähtää ulos, pyhimyskehä laskeutuu pään päälle, mutta vain toiset pyhimykset näkevät sen!

Vierailija
34/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aika hurja vela. Hassua, lapsetonkin voi olla itsekeskeinen. 

Lapseton se vasta voikin olla. Minun velasiskoni on oikea lokkien lokki jos mahdollisuuden antaisi, en anna. On tunkemassa mukaan mökillemme, ei saa lupaa, ei ole edes osoitetta annettu, ja yrittää aina maksattaa omat menonsa muilla. Saimme aika isot perinnöt, sisko tuhlasi kahdessa vuodessa, minulla on 90 % perinnöstäni sijoitettuna tuottavasti, siitä saan kuulla kun olen rikas. Juu niin olen, kun pidän rahasta kiinni, en jaa terassityypeille kuten hän.

Olet ehkä ihmisenä kypsempi kuin siskosi. Kuulostaa harmittavalta käytökseltä. Mutta lapsettomuus ei automaattisesti tarkoita itsekkyyttä. Havaintoja on siitä, että perheellisistäkin sitä löytyy. Kyse on yleisellä tasolla ehkä enemmän ihmisluonnosta.

Huom. tämä ei ole lapsettomien haukkumisketju, sitä tehdään tuossa toisessa ketjussa. 

Siis kenenkään haukkuminen ei ole toivottavaa missään ketjussa! Ilkeyttä tässä maailmassa riittää, tarvitsemme enemmän myötätuntoa. Raskasta voi olla niin perheellisillä paineidensa kanssa kuin ei-toivotusti tai toivotusti lapsettomilla lapsenkaipuussaan. 

Vierailija
35/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Noita kykyjä arvostettaisiin varmasti FBI:ssä. Ei muuta kuin hakemusta Quanticoon päin.

Vierailija
36/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapseton saa nukkua joka päivä kymmeneen

Koira herättää mut joka aamu arkena ja viikonloppuna klo 6. Yhyy byhyy koira ei ole lapsi, joo ei ole, mutta se mätkii tassulla naamaan ja siihen herää, ja se ei luovuta ennen kuin lähden sen kanssa lenkille.

Vierailija
37/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteisiin, sisimpääni matkustan... :D tämän ketjun aloittaja on katkera MAHO josta ei ole edes lapsia tekemään koska on hedelmätön roska :D

Kiitos kauniista sanoistasi! Taisi mennä tunteisiin jollakin muulla...

Vierailija
38/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika moni lapsettomista kyllä näyttää tuolla terasseilla pyörivän, ihan sama minulle, mutta harvoin siellä näen perheellisiä. Ja kyllä minun laajassa tuttavapiirissäni ne lapsettomat, sekä miehet, että naiset on niitä vuokralla-asujia ja niitä, joilla tuntuu olevan rahat aina loppu. Vaikka vain itsensä pitää elättää. Kun me lähdemme lomalle perheen kanssa ulkomaille saan monelta tutulta kuulla, että miten ihmeessä teillä on rahaa. Niinpä, miten ihmeessä.

Kävitkö kysymässä jokaiselta erikseen perheestä vai mistä päättelit terassilla istuvien olevan lapsettomia? Ja miksi vanhemmat eivät saisi laittaa lapsia hoitoon jonain iltana ja lähteä nauttimaan terassille yhdet?

Raha-asiat eivät taas liity millään tavalla lapsettomuuteen. Jos sinun tuttusi ovat persaukisia, se johtuu heistä itsestään eikä yleisesti lapsettomuudesta.

Jep, tuossa just viikonloppuna käytiin kaveriporukalla ulkona, terassilla ja siitä baariin. Äitejä on kaikki siinä porukassa, eihän vanhemmuus sitä tarkoita ettei enää ikinä pääsisi käymään missään. Tai että terassilla viihtyvä ei yhtäkkiä haluaisi enää ollenkaan lähteä koska on lapsia. Uskoisin että aika iso osa vaikkapa nelikymppisistä terassilla istujista itseasiassa on perheellisiä.

Vierailija
39/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että lapseton saa nukkua joka päivä kymmeneen

Koira herättää mut joka aamu arkena ja viikonloppuna klo 6. Yhyy byhyy koira ei ole lapsi, joo ei ole, mutta se mätkii tassulla naamaan ja siihen herää, ja se ei luovuta ennen kuin lähden sen kanssa lenkille.

Hei sä saat nukkua kuitenkin kuuteen. Yhden (lapsettoman) ystäväni koira herättää aina 4-5 maissa kuulemma. Voin kertoa että vähemmän hän ehtii nukkua öisin kuin minä kahden päiväkoti-ikäisen äitinä.

Vierailija
40/64 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että minua ei kiinnosta ne kymmenet kuvat joita lähettelet minulle siitä rumasta lapsestasi.

Oi ja ihan sama vela kaverin loma ja ryyppykuvista, ei vaan jaksa kiinnostaa kolmas bileilta samalla viikolla, liki 40 v roikkuu epätoivoisena miesten kimpussa ja miehet käy kännissä panemassa jos muita ei löydy.

Olen suoraan hänelle kertonut, että miehet puhuu rumasti hänestä, on kuulema sakset aina auki. Noh, omapa on elämänsä, pilatkoon jos haluaa.

Kyllä tuolla menolla olisi kaverillesi voinut niitä lapsiakin siunaantua mutta hänellä on ilmeisesti toimiva ehkäisy. Joskus voi lapsettomuus/perheellisyys olla pienestä kiinni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä