Rikkaruohoja pitäisi poistaa kukkapenkistä. Kukaan ei auta. Mökillä ollaan ja mies vain loikoilee ja teinityttö kiukuttelee sisällä
Kommentit (51)
Tässäpä oiva työmies, täysin ilmaiseksi tekee, haluaa vain videoida.
Säästä syksyllä puiden lehdet ja kasaa ne keväällä kukkien juurelle. Ei tarvitse kitkeä eikä niin paljon kastellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Trimmeri on maailman paras keksintö tiskikoneen jälkeen. 🥳 Mihinkä ei ruohon leikkurilla pääse, siistii trimmerillä puun runkojen ympärystät, laatotusten välit ja reunat, lavakaulusten reunukset, puskien alustat jne. ja ai että kun tulee siistin näköistä taas vähäksi aikaa.
https://www.netrauta.fi/akkutrimmeri-black-decker-st1823-18v-25cm?utm_s…
BLACK+DECKER ST1823 akkukäyttöisessä ruohotrimmerissä on pitkäkestoinen 18 V lithium-ion akku sekä moottori, jossa riittää vääntöä ja leikkausnopeutta tehokkaaseen työskentelyyn. Trimmeri on varustettu automaattisella langansyötöllä (AFS), joka säästää aikaa ja vaivaa. Akulla toimiva siimaleikkuri on miellyttävä käyttää ilman edessä olevia johtoja. Trimmerissä on säädettävä teleskooppivarsi, jolla saat säädettyä trimmerin sopivaan mittaan kaikille käyttäjille.Akkutrimmerillä siistit tehokkaasti keskikokoisen pihan nurmikon istutusten ja puiden ympäriltä sekä kulkuväyliltä. Reunarajoitin auttaa viimeistelemään pihan ilmeen ja mahdollistaa täydellisen siistit istutusten reunat. Voit helposti siirtyä reunanleikkuusta trimmaukseen vapauttamalla ja kääntämällä vartta. Trimmerin leikkuuleveys on 25 cm ja se sopii nopeaan työskentelyyn suurilla alueilla.
Minulla on näitä pari ja kela kotelon kannet on joutunut uusimaan kerran.
Jos akut uupuisi ostaisin samanlaisen. Nämä ovat aika vanhoja jotenka uusissa on aina tehokkaammat akut ja latautuu nopeammin.
Olen muuten trimmerin kannalla, eihän minulla enää ruohonleikkuria oleksan, paitsi: lehtipuiden ja pensaiden rungon juuresta ei pidä roiskia trimmerillä. Siima vahingoittaa pintasolukkoa ja siitä voi lähteä lahovika: tauti tai tuholaiset pääsevät sisään.
Varoa saa nuoria havupuitakin, joilla ei vielä paksua runkokaarnaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei se isukki ja teinityttö vaan makoile yhdessä siellä sisällä...
Marikako siellä kertoo kotioloistaan?
Vierailija kirjoitti:
Säästä syksyllä puiden lehdet ja kasaa ne keväällä kukkien juurelle. Ei tarvitse kitkeä eikä niin paljon kastellakaan.
-näyttää epäsiistiltä
-keväällä läpi kasvaa itsepintaisimmat, jos itse perenna ei kuulu näihin, penkissä kasvaa kesällä ihan muuta
Oikeasti paras tapa pitää homma helppohoitoisena on valita koristekukiksi sitkeät, vähääntyytyvät lajit, jotka muodostavat tiheän kasvuston. Niitä joku rikkaruoho ei nujerra. Monet ns. perinnekasvit ovat tällaisia.
Minä näen vain sen verran vaivaa mökillä, että pitkän kuivan jakson aikana kastelen iltaisin. Ja jos näkyy joku iso vuohenputken lehti tms. soluttautuja, nyppäsen pois. Voikukat olen saanut pihalla kuriin ihan sillä, etten päästänyt kukkia haituva-asteelle.
Ja sinä kiukuttelet niin täällä, miehelle kuin teinillesikin ja samaan aikaan rikkaruohot jatkaa kasvamistaan.
Sä olisit kitkenyt sen penkin jo kun olisit tarttunut toimeen tuon suunsoiton ja valittamisen sijaan.
PTHYI!!!!
Osta vanhoja kukkalajikkeita ja laitat jotain katetta juurelle. Ne on kasvanut vähemmällä hoidolla kun uudet lajikkeet. Vanhoilla pihoilla näkee kukkia vaikka taloista ei jäljellä kun kivijalka, vaikka niitä ei ole hoidettu kymmeniin vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt ns. perennapenkkejä. Ja juurikin tuosta syystä, että niitä pitää hoitaa. Itse olen istuttanut nättejä pensaita, syreeniä jne. Ja kukat on sitten omissa ruukuissaan. Minusta on kivempaa, että voi vaihtaa mielensä mukaan mitä kukkia minäkin kesänä katselee ja ruukkuja voi siirtää paikasta toiseen.
Ei perennapenkkejä kannatakaan laittaa, jollei jollain tasolla ole kiinnostunut niiden hoitamisesta. Itselle se on harrastus. Olen kyllä tehnyt niistä sellaisia, että ei olisi kova hoitaminen.
Aloituståhan oli provo, tarkoitus mollata miehiä.
Aloitus oli provo, tarkoituksena saada nainen vaikuttamaan nipottajalta, typerältä turhantekijältä ja -valittajalta.
Siis naisvihaa yhtä kaikki.
Naisethan ovat (muka) "kaikki" juuri tuollaisia typeryksiä.
Kenen harrastus se puutarha on? Sinun. En minäkään pyydä miestäni pesemään fillariani, kun tulen maastopyötäilemästä. Älä sinäkään laita muita harrastamaan sinun harrastusta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä kiukuttelet niin täällä, miehelle kuin teinillesikin ja samaan aikaan rikkaruohot jatkaa kasvamistaan.
Sä olisit kitkenyt sen penkin jo kun olisit tarttunut toimeen tuon suunsoiton ja valittamisen sijaan.
PTHYI!!!!
Pthyi itsellenne. Luin kaikki kommentit, noin 50, monessa tosi ikävä sävy, vihamielinen tai vähintään kylmän töykeä, ilkeä. Tällaisiako suomalaiset ovat? Melkein tekee pahaa kun näitä lukee, eikä tämä ole ainoa ketju, puistattavaa... eikä tarvi laittaa vastausta tyyliin "no muuta pois täältä" ... tms. Tiedän muutenkin mitä vastaisitte. (en ole ketjun aloittaja)
Miksi mökillä pitää olla kukkapenkki? Siellä on tarkoitus nauttia luonnosta ympärillä.
Antaa rikkaruohojen rehottaa niin on ötököillä syötävää.