Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee ultraan kunnallisella?

Vierailija
21.06.2023 |

Jos haluaisi vain tarkistuttaa onko kystia? Vai pitääkö silloin mennä yksistyiselle? Mitä ultraus maksaa Mehiläisellä, tietoa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettiin automaattisesti kun mulla on tosi pahoja jatkuvia kipuja munasarjoissa. Endometrioosi löytyi.

Vierailija
2/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottamalla. Jos et ole sairas, jäät koko ajan jonon hännille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 230-240€.

Julkinen onkin haasteellisempi juttu enkä tiedä siihen oikeaa vastausta.

Vierailija
4/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Terveystalo vai Mehiläinen parempi/kalliimpi?

Vierailija
5/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tkhon.2. Sieltä lähete keskussairaalaan, jos tarvetta on

Vierailija
6/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliselle ei pääse vain tarkistuttamaan, jos ei ole oireita.

Vierailija
7/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti yksityiseltä vaan saa ultrauksen, ellei oo jotain tosi painavaa syytä :/

Mun mielestä kyllä aika sukupuolusyrjintää kun naisten gynegologisten sairauksien hoito on niin paljon yksityistetty...

Vierailija
8/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti yksityiseltä vaan saa ultrauksen, ellei oo jotain tosi painavaa syytä :/

Mun mielestä kyllä aika sukupuolusyrjintää kun naisten gynegologisten sairauksien hoito on niin paljon yksityistetty...

Lähete tehdään kyllä julkisella puolella erikoishoitoon, jos on syy. Tarkistelu - ultrat maksetaan itse.

Vierailija
9/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole oireita, ei pääse julkiselle. Jos on oireita, pääsee terveyskeskuksen lähetteellä erikoissairaanhoitoon. Hoitotakuu määrittää enimmäisajan.

Vierailija
10/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonottamalla. Jos et ole sai

ras, jäät koko ajan jonon hännille.

Ei julkisella ole mitään jonoja oireettomille.

Vierailija
11/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet kystia? Mene lääkäriin ja kerro oireesi.

Vierailija
12/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystille ei tehdä mitään jos ei ole oireita eli tietämisestä ei ole mitään hyötyä. Siksi niitä ei tietenkään verovaroin etsitäkään. Ja erittäin hyvä niin.

Vierailija
13/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on terveyden hoidon uusi ongelma, kun digitaalisia vastaanottoja on perustettu.

Nuoret kuormittavat palvelun, kun nykyisin tilataan aika lääkärille, jos on ollut yhden päivän nuhaa, tai jos on nukuttu huonosti kaksi yötä.

Vierailija
14/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kystille ei tehdä mitään jos ei ole oireita eli tietämisestä ei ole mitään hyötyä. Siksi niitä ei tietenkään verovaroin etsitäkään. Ja erittäin hyvä niin.

Kystat leikataan, jos ne on yli 5cm halkaisijaltaan.

Vierailija
15/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on aikaisemmin ollut ja leikattu ja ne uusiutuu, ja ollut pistelyä muttei kipuja.

Vierailija
16/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei julkinen puoli lähetä, pelkästään mihinkään tarkastuksiin, asiakkaan omien halujen ja epäilyjen pohjalta.

Pitää olla oireita, ja perusdiagnoosi, että keskussairaalan erikoislääkäri edes hyväksyy lähetteen.

Ja laittaa sen jonoon.

Ne omat epämääräiset luulottelut, saa jokainen henkilö itse käydä tarkistuttamassa yksityisellä puolella.

Ja maksaa ne luulottelunsa itse.

Vääristä ja turhista lähetteistä, terveyskeskuslääkärit saavat haukkumiset.

Lisäksi jokaisen tutkimuksen, ultran, magneettukuvaukset sun muut, maksaa lähettävä terveyskeskus.

Siksi jokaisen lääkäri lähetteen tulee erittäin hyvin perusteltu ja liittyä siihen, että lähetteellä on diagnostinen syy.

Vierailija
17/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on aikaisemmin ollut ja leikattu ja ne uusiutuu, ja ollut pistelyä muttei kipuja.

No pistelyä ja pistelyä. Kaikilla naisilla on toisinaan epämääräisiä alavatsa kipuja. Ja tuntemuksia.

Ja muita oireita, etenkin leikkauksilla operoiduilla.

Jos vaikkapa itse, oli lähtenyt jokaisesta pistelystä, kivusta ja oireesta ja huonovointisuudesta, joka ikinen kerta lääkäriin, niin enpä juuri töissä olis ehtinyt käydä.

Oireita voi aina tunnustells ja seurata pitempiä aikoja.

Ja sitä onko niitä aina vai kausittain, tai silloin tällöin.

Ja ydin on se, jotta paheeneko oireet ajan myötä.

Vierailija
18/23 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksen yleisläääkäri voi myös ultrata.Tallinnassa on halvemmat hinnat.Jos sulla on pms ja estrogeenidominanssi taustalla, niin liikaa estrogreenia voi huuhtoa pois syömällä hyvin paljon kasviksia. Jos on ylipainoa, laihtuminen vähentää estrogeenin määrää. Kannattaa yrittää selvittää syy kystien taustalla. Osa kystista katoaa itsellään. https://www.duodecimlehti.fi/duo99753

Vierailija
19/23 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomalle kystalle ei tehdä mitään. Lähes jokaisella naisella on kysta/kystia synnytyselimissä ja ne ovat yleensä aina hyvälaatuisia. Jos siis tässä on kyse naistentaudeista. Esim. vaikka polvessa voi olla oireeton hyvälaatuinen kysta eikä sille mitään tehdä, koska ei tarvitse. Jos haluat maksaa niin mene yksityiselle.

Vierailija
20/23 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireettomalle kystalle ei tehdä mitään. Lähes jokaisella naisella on kysta/kystia synnytyselimissä ja ne ovat yleensä aina hyvälaatuisia. Jos siis tässä on kyse naistentaudeista. Esim. vaikka polvessa voi olla oireeton hyvälaatuinen kysta eikä sille mitään tehdä, koska ei tarvitse. Jos haluat maksaa niin mene yksityiselle.

Ei siis synnytyselimissä vaan munasarjoissa tai kohdussa. Aivosulku.