Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö betonisen parvekkeen lattia pyyhkiä vedestä? Voiko parveke romahtaa jos vettä kertyy liikaa?

Vierailija
21.06.2023 |

Ehkä tyhmä kysymys, mutta asun 80-luvulla rakennetussa tiilitalossa jossa betoninen parveke. Parvekkeen pinta hilseilee paikka paikoin ja mietinkin nyt että on siinä romahdusvaara, jos vettä pääsee kertymään lattialle liikaa? Nyt tulee vettä aivan kaatamalla ja parvekkeen lattia suorastaan lainehtii...

Kannattaako tuo lattia kuivata eli onko romahdusvaaraa? Ketään asiasta tietävää paikalla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistoputki on ja toimii niin odottaisin että vesi poistuu itsekseen. Jos meinaa sisälle asti tulla niin sitten vähän eri asia.

Hilseily johtuu varmaankin siitä että maalipinta hilseilee? Ja se johtuu yleensä siitä että sen päällä pääsee vesi pakastumaan ja sulamaan.

Vierailija
22/24 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vesi tulee yläkerran parvekkeen lattiasta läpi alakerran parvekkeelle?

Mulle tuli yläkerran sadevesi lattian läpi mun parvekkeen oven eteen kunnolla. Tuli mieleen että onko ihan pitävä tuo parvekkeen lattia, onko romahdusvaara?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vesi tulee yläkerran parvekkeen lattiasta läpi alakerran parvekkeelle?

Mulle tuli yläkerran sadevesi lattian läpi mun parvekkeen oven eteen kunnolla. Tuli mieleen että onko ihan pitävä tuo parvekkeen lattia, onko romahdusvaara?

Jos vesi tulee betoni/sementti lattiasta läpi niin onko se normaalia, kuivui kyllä hyvin. Vai saako pelätä , että kohta on yläkerran parvekkeen lattia niskassani?

Vierailija
24/24 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella on poistoputki kyllä mutta vettä tulee niin kovalla voimalla että putki ei ehdi poistaa vettä kunnolla

ap

Luultavasti joku yläkertalainen lotraa vettä omalla parvekkeellaan. Yksikään parveke ei kerää sadevettä niin paljoa, että parveke tulvisi.

Parvekkeet ei ole suunniteltu kestämään vesialtaita. Niiden paino ylittää hyvin nopeasti kohtuullisen kuormituksen.  Parvekkeen lattialle heitetty ämpärillinenkin voi aiheuttaa tuhoa alakerran parvekkeella.