Ideologisesti työttömän Ossi järkyttyi ja sanoi juuri ne sanat, jotka Orpo halusi työttömien sanovan
Ideologisesti työttömän Ossin reaktio paljasti Orpon täysosuman ja paljasti suomalaisten työttömien asenteen työhön:
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/02b688ff-c349-46aa-a671-418f371…
Kommentit (61)
Ideologisesti työtön ossi ei oikeastaan ole työtön vaan ihminen jonka mielestä valtion pitää maksaa hänelle tukiaisia jotta hän voi rauhassa puuhastella mitä lystää. Joten voisiko lopettaa tuon kutsumisen työttömäksi kun tuota ei selvästikään kiinnosta työnhaku tai työllistyminen.
"Sosiaalisessa mediassa kovaa keskustelua herätti IL:n tekemä haastattelu ”ideologisesti työttömänä” julkisuuteen nousseesta Ossi Nymanista, joka oli vältellyt työntekoa miltei koko aikuisikänsä, yli 20 vuoden ajan keksiäkseen, mitä haluaisi tehdä."
"Uudistus pyrkii saamaan erityisesti alle 30-vuotiaat kiinni työelämään. Nyman ei osaa sanoa, mitä olisi tehnyt, jos uudistus olisi astunut voimaan vuosia sitten.
– Varmaan olisin tehnyt kaikkeni, jotta en olisi joutunut taipumaan."
Tyypillinen Vasemmistoliiton edustaja.
" kulttuuri väki" paasaa huonoista tuista silti töhertelevät taulujaan ja muka kirjailijat pistävät sanoja peräkkäin. sitten joku kaveri tai sukulainen ostaa täyttä paskaa valtion rahoilla. provikat heille vuoden päästä he taas ovat tukia ruikuttamassa nyt vielä KRUUNUNA saivat korona tukia siis mistä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo on huolissaan rahasta, puhuu rahasta, ratkoo asioita rahalla. Sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa...
Ei ole Petterin vika, että tätä maailmaa pyörittää raha. Ilman sitä ei ole hyvinvointivaltiota. Se hörhöiltä tuppaa unohtumaan kun halutaa pelastaa koko maailma.
Raha on vain ja ainoastaan vaihdon väline sekä velkasitoumus. Tajuatteko ollenkaan että kyse on siis pelimerkeistä jotka kuvastavat sitä kysyntää ja tarjontaa? Pakkohan siitä on olla huolissaan, ei se sielun rikkaus tuo ruokaa pöytään vaikka kuinka ajattelee vaaleanpunaisia unelmia ja vinguttaa Visaa.
Nyt vaan töihin mars mars! Sinulla on avaimet onneesi.
Ok, kuka nyt tuon Ossinkin palkkaa ja mitä tekemään? Ideologinen työnvieroksuja jolla viimeisten 20 v ajalta nolla työhistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on huolissaan rahasta, puhuu rahasta, ratkoo asioita rahalla. Sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa...
Eihän ne köyhätkään rahaa tarvitse sitten kerran se turmelee vai mitä? Voidaan leikkaa kaikki tuet pois
Vierailija kirjoitti:
Marinin aikana teitä nöyryytettiin.
Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa.
Te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Opro the Destroyer
Puhuit nyt demarien työkkäripolitiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Ok, kuka nyt tuon Ossinkin palkkaa ja mitä tekemään? Ideologinen työnvieroksuja jolla viimeisten 20 v ajalta nolla työhistoriaa.
Sitä varmaan Ossi nyt miettii. Mun puolesta voi kirjailla vaikka roskiksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Petterin vika, että tätä maailmaa pyörittää raha. Ilman sitä ei ole hyvinvointivaltiota. Se hörhöiltä tuppaa unohtumaan kun halutaa pelastaa koko maailma.
Raha on vain ja ainoastaan vaihdon väline sekä velkasitoumus. Tajuatteko ollenkaan että kyse on siis pelimerkeistä jotka kuvastavat sitä kysyntää ja tarjontaa? Pakkohan siitä on olla huolissaan, ei se sielun rikkaus tuo ruokaa pöytään vaikka kuinka ajattelee vaaleanpunaisia unelmia ja vinguttaa Visaa.
En minä ole sinun pyöriteltävissä, usko jo. Sinä olet kiusaaja, pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin aikana teitä nöyryytettiin.
Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa.
Te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Opro the Destroyer
Puhuit nyt demarien työkkäripolitiikasta.
mitä tulee demareihin niin KRP työskentelee niiden kautta, olet tn langennut ansaan. Niin sekin joka sitten hukutti 2 lastaan kotona kävi siellä opissa.
Mutta Orpo osuu vielä omaan nilkkaansa. Tykkääköhän työnantajat, kun saavat töihin pakolla patistettuna työttöminä olleita. Voiko heidän motivaationsa työntekoon olla kohdallaan. Enpä usko.(kunhan ne työvoimapulassa räpistelevät työnantajat ensin löytyisivät jostain)
Vierailija kirjoitti:
Ideologisesti työtön ossi ei oikeastaan ole työtön vaan ihminen jonka mielestä valtion pitää maksaa hänelle tukiaisia jotta hän voi rauhassa puuhastella mitä lystää. Joten voisiko lopettaa tuon kutsumisen työttömäksi kun tuota ei selvästikään kiinnosta työnhaku tai työllistyminen.
Eihän Ossi ole työtön - vaan kirjailija - joka kertoo ideologisesta työttömyydestä. Ossi itse ei ole työtön vaan kirjailija.
Ideologisesti työtön Ossi ei ole todellakaan työtön, vaan 4 kirjaa kirjoittanut kirjailija, ja ilmeisesti kirjat on myös julkaistu.
Se, että Ossi kirjoittaa apurahalla aiheuttaa sen, että Ossi tuskin saa työttömyyspäivärahaa.
Ossi mainostaa tässä taas julkitulollaan kirjojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Orpo osuu vielä omaan nilkkaansa. Tykkääköhän työnantajat, kun saavat töihin pakolla patistettuna työttöminä olleita. Voiko heidän motivaationsa työntekoon olla kohdallaan. Enpä usko.(kunhan ne työvoimapulassa räpistelevät työnantajat ensin löytyisivät jostain)
Miesten tapa vaientaa heti henkilö joka tuo ilmi niiden törttöilyn. Voisivat joskus kuunnella ja ottaa huolet mitä esitetään ihan tosissaan.
Työttömille maittaisi ruokakupongit € sijaan.
Nyt on asiaan jo sotkettu nas set, kaasu-uunit, Orpo ja kirjailijatkin. Tervetuloa paranoidista skitsofreniasta kärsivän salaliittoteoreetikon ihmeelliseen maailmaan. Omien assosiaatioiden järkevyyttä ei pysähdytä miettimään hetkeksikään, mieli hamuaa vain tauotta mahdollisuutta vainoharhaan ja jos sitä ei ole, se keksitään omasta päästä
Siis kuka tai ketkä on valinneet kyseisen herran edustamaan kaikkia suomalaisia työttömiä??
Klaus Schwap antaa näille kaikille käskyt ruvetkaa heräämään ja heti viimeinen mahdollisuus. YK Agenda orjatyö taas yksi osa alue toteutetaan
Työvoiman tarjonta on rajaton.