Ideologisesti työttömän Ossi järkyttyi ja sanoi juuri ne sanat, jotka Orpo halusi työttömien sanovan
Ideologisesti työttömän Ossin reaktio paljasti Orpon täysosuman ja paljasti suomalaisten työttömien asenteen työhön:
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/02b688ff-c349-46aa-a671-418f371…
Kommentit (61)
olen saanut unimeditaatio-opetusta eräältä buddhalaiselta lamalta, sanoisin, että luotan hänen sanaansa enemmän, heillä kun on vuosikymmenten kokemus aiheesta. useimmat ihmiset menevät vieläpä luonnostaan nukkuessan syvään meditatiiviseen tilaan. harva on siitä tietoinen
Lässyn lässyn. Mene vaikka käymään ulkona kävelylenkillä niin kaunasi hellittää.
Tämä mies "Nymanin Ossi", on yksi syy siihen miksi työttömiä pidetään loisina ja luullaan, että kaikki olisivat samanlaisia "ideologisesti työttömiä" kuin tämä Ossi.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on huolissaan rahasta, puhuu rahasta, ratkoo asioita rahalla. Sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa...
Rahalla kaikki hankitaan viimekädessä. Raha pyörittää yhteiskuntaa, ja sitä on parempi olla paljon kuin vähän. Niin yksilöllä kuin valtiollakin.
On silkkaa naiivia typeryyttä valittaa kun pääministeri puhuu rahasta. Sen tärkeämpää aihetta ei pääministerille olekaan puhuttavaksi.
Tälläisten ossien takia leimataan kaikki työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on huolissaan rahasta, puhuu rahasta, ratkoo asioita rahalla. Sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa...
Ei ole Petterin vika, että tätä maailmaa pyörittää raha. Ilman sitä ei ole hyvinvointivaltiota. Se hörhöiltä tuppaa unohtumaan kun halutaa pelastaa koko maailma.
Marinin aikana teitä nöyryytettiin.
Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa.
Te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Opro the Destroyer
Tottakai tuollainen vajaa tyrkky ryömii jostain itsemurhakuutiostaan etsimään ketä tahansa toimittajaa, joka vaan viitsii tehdä haastattelun hänen maailmaavavisuttavan tärkeistä näkemyksistään.
Paljastui että kaikki Suomen työttömät ovat samanlaisia kuin Ossi. Oliko jotain uutisia kerrottavaksi vai lämpimiksesikö itsestään selvyyksiä latelet?
Voisin alkaa ideologisesti karttamaan veroja.
Monta somppua paananen on palkannut? Veikkaan ettei yhtään, mutta olen iloisesti yllättynyt jos on edes yksi. Lähi-idästä eritoten Iranista saattaa tulla hyviäkin työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Marinin aikana teitä nöyryytettiin.
Minun aikana teitä rääkätään kunnolla.
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa.
Te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Opro the Destroyer
Rahallahan nämäkin Sannan sankarit yrittivät ongelmia ratkoa, mutta vähän ois pitänyt järkeäkin ripottaa sekaan, etteivät rahat mene ympäri maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten ossien takia leimataan kaikki työttömät.
Mitään muuta ryhmää ei saakaan leimata eikä yleistää yhden yksilön piirteitä koko ryhmän perusominaisuudeksi. Työttömillä ei ole ihmisoikeuksia.
Siis hyvinvointivaltiohan tarkoittaa turvaa työttömyyden varalta. Jos siis ei ole perustoimeentuloa niin turha puhua enää mistään hyvinvointivaltiosta. Ameriikan malliin ei täällä kannata mennä jos halutaan pitää kaikki mukana. Perusturvahan turvaa samalla yhteiskuntaa rikollisuudelta ja väkivallalta joten sekin kannattaa ottaa huomioon näissä suunnitelmissa. Itse olen pienipalkkainen kokopäivätöissä ja hyväksyn täysin että veroistani osa menee huonommassa asemassa olevien elämän turvaamiseen.
Kukaan ei edelleenkään ole niitä tukia kokonaan poistamassa.
Unohdetaan Orpot ja Marinit. Lähetetään paikalle James Bond. Sehän on mennyt avaruudessa kuuraketin päällä istuen, joten eiköhän yhden eläintarhan nimeltä HALLITUS johtaminen ole kuin leikkiä vaan.
Työttömien suureen joukkoon kuuluu myös joku Ossi. Mutta niin kauan kuin työttömiä on kymmenen jokaiseen avoimeen paikkaan, nämä ossit voi unohtaa. Jos oikeasti olisi työvoimapula, työttömyysluvut eivät olisi näin päin. "Rahaa meille taskut täyteen" on tämäkin asennemuokkauksen taustalla, koska kukaan peruskoulun käynyt ei tarvitse edes taskulaskinta tilanteen nähdäkseen.
Ei sen pitäisi olla mikään ongelma, jos ideologia vaan on tukevalla pohjalla, että jatkossa ollaan sitten ideologisesti sillan alla asuva Ossi.
Työtöntä on turha ruokia. Veikkaan että on skitsofreenikko tms., katseesta näkee. Uskoo oikeasti omat juttunsa ja ihan turhaa yrittää mitään järkipuhetta.