En kehtaa nähdä ketään tai mennä ulos ulkonäköni takia
Häpeän itseäni. Tää on kamalaa, itkettää vaan miltä näytän. Ylipainoinen kulahtaneissa vaatteissa ylikasvaneella masennustukalla naama turvonneena itkusta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sille turvonneelle itkunaamalle tekee aurinko hyvää. Kunhan et päästä nenänpäätä palamaan. Hyvää kesää sinulle!
Jep. Aurinkovoidetta vaan naamariin ja ulos. Ei tarvitse edes olla kauaa heti jos tuntuu vaikealta, vaan lisätä ulkonaoloaikaa pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni oli pahin vaihe päälle (pelkäsin mennä ulos), yritin palotella tekemistä mahdollisimman pieneksi. Eli esim.
- nyt pesen hiukset ja hymyilen peilille.
- Nyt laitan vaatteet (sellaiset jossa itsellään on hyvä olo, mulla nämä on isohko t-paita ja ohuet leveät housut näin kesällä).
-Nyt menen ulos ja vain fiilistelen miltä ulkona näyttää ja tuoksuu
- Nyt kävelen tutun reitin, esim. pari korttelia, metsässä pienen pätkän tms. 10 minsaa ekana
Mulla auttaa se et on lippis tai aurinkolasit. Jollakin toimii et kuuntelee esim lempimusaa samalla, mutta keskittyisin näissä lyhyissä kävelyissä ensin vaan havainnoimaan ympäristöä. Kun keskityt siihen miltä pienikin liike tuntuu ja miten kivaa on olla ulkona, niin unohdat ainakin hetkeksi itsesi ja ahdistuksen.
Tsemppiä!
Mä tajusin viime viikolla, ettei mulla ole mitään kesäisiä hellevaatteita missä oikeasti olisi kiva mennä ulos. Kyllä mulla vaatteita on, mutta ne on kaikki nyt pieniä tai vähintään jotenkin kittanoita ja siksi tosi hankalan tuntoisia päällä. Ei siis oikeasti ole edes t-paitaa joka olisi tarpeeksi iso :(
Ja tuonnehan läkähtyy jos yrittää jossain collari-housuissa ja hupparissa.
Oletko mies vai nainen? Onko mahdollisuutta tilata kotiin vaikka pari halpaa t-paitaa ja shortsit?
Nainen. Ja nettikauppoja olen kyllä nyt selaillut kun sisällä joutuu jumittamaan, mutta ei sieltä oikein mitään löydy. Huonosti siis on kokoja ja yhden mekon jo tilasinkin (vaikka olin päättänyt että uusia vaatteita en hanki vaan laihdutan jotta mahdun noihin entisiin), mutta sehän oli sitten ihan oikeasti kuin pussilakana päällä. Se oli jotenkin super-oversize-mallia vaikka sitä ei kerrottu. Tilattavissa olikin enää vain tuo XXL-koko jonka otin siksi, että on ainakin ilmava.. Oli se sitäkin, mutta hartioista roikkui päällä ja näytin lähinnä kuin päällä olisi somalikaapu.
Ja mitään sortseja en voi harkitakaan vaikka olisi kuinka "sopivaa" kokoa koska niiden lahkeet on aina ennenkin rullautunut mykkyrälle nivusiin. Pitäisi saada _ylläri_ se joku pitkä t-paita tai tunika ja jotkut caprihousut tai legginsit jotta pääsisi edes kävelylenkille. Joo-o, en enää ihmettele yhtään miksi niin moni suomalaisnainen noita käyttää vaikka onhan se aika hirveä kostyymi.
Harmi vaan, että nuo yläosat (ainakin mitä on jäljellä) näyttää olevan järjestään jotain viskoosiriepuja kauheilla kuvioilla ja miesten t-paidat taasen on jotenkin vääränmallisia mikä sinänsä on ihan ymmärrettävääkin, koska miehillehän ne on tehty. Ei mulla ole sellaisia hartioita eikä miehillä taas tällaisia rintoja. Lisäksi niissä on aika pienet kaula-aukot ja se v-malli taas ei sovi mulle yhtään.
Yksi, mikä toimii aina, on t-paita ja hame yhdistelmä. A-mallinen hame, voi olla ihan yksinkertainen tai kuviollinen, ja valkoinen tai musta tai muun värinen yksinkertainen t-paita. Tai 3/4 hihat. Viskoosi ei välttämättä ole kaikissa vaatteissa kamala, vaikka monet ei tykkää. Mutta tosiaan puuvilla ja muut luonnonkuidut hengittää hyvin. Hameen alle voi hankkia pyöräilyshortsit tai muut. Mekko voi olla joku missä on vyö tai muu keskellä. Näitä voi ihan hyvin käyttää kävelylläkin, nopeita asuja heittää niskaan. Laitan vaikka tähän alle pari esimerkkiä, tietysti ei ole pakko olla näitä kuvioita tai värejä ja näitä merkkejä, mutta ihan vaan nopeita ideoita semmoisista perusasuista, missä voi olla ihan kiva mennä kesällä.
Ja tosiaan Facebook Marketplacessa ja Torissa myydään varmasti tällä hetkellä tosi paljon vaatteita.
https://www.zalando.fi/evenandodd-vapaa-ajan-mekko-mint-off-white-ev421…
https://www.zalando.fi/vero-moda-curve-vmdicthe-calf-dress-vapaa-ajan-m…
https://www.zalando.fi/jdy-vapaa-ajan-mekko-kalamata-jy121c0xz-n11.html
https://www.zalando.fi/vero-moda-vmsimply-easy-skirt-maksihame-laurel-w…
https://www.zalando.fi/oysho-farkkuhame-royal-blue-oy121b01g-k11.html
https://www.zalando.fi/only-carmakoma-cartrib-life-long-skirt-solid-a-l…
Kiitos avustasi ja toivottavasti näistä vinkeistä/ideoista on apua jollekulle muulle saman ongelman kanssa painivalle. Itselläni ongelma ei niinkään siinä, etten keksi mitään kivannäköistä asua vaan kaikki kaatuu aina siihen, ettei ne itselle mieluisat vaatteet näytä kivalta (tai siltä miltä pitäisi) mun päällä.
Ja miten näyttäisikään kun ei ne näytä mun silmin kauniilta edes mallin päällä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni oli pahin vaihe päälle (pelkäsin mennä ulos), yritin palotella tekemistä mahdollisimman pieneksi. Eli esim.
- nyt pesen hiukset ja hymyilen peilille.
- Nyt laitan vaatteet (sellaiset jossa itsellään on hyvä olo, mulla nämä on isohko t-paita ja ohuet leveät housut näin kesällä).
-Nyt menen ulos ja vain fiilistelen miltä ulkona näyttää ja tuoksuu
- Nyt kävelen tutun reitin, esim. pari korttelia, metsässä pienen pätkän tms. 10 minsaa ekana
Mulla auttaa se et on lippis tai aurinkolasit. Jollakin toimii et kuuntelee esim lempimusaa samalla, mutta keskittyisin näissä lyhyissä kävelyissä ensin vaan havainnoimaan ympäristöä. Kun keskityt siihen miltä pienikin liike tuntuu ja miten kivaa on olla ulkona, niin unohdat ainakin hetkeksi itsesi ja ahdistuksen.
Tsemppiä!
Mä tajusin viime viikolla, ettei mulla ole mitään kesäisiä hellevaatteita missä oikeasti olisi kiva mennä ulos. Kyllä mulla vaatteita on, mutta ne on kaikki nyt pieniä tai vähintään jotenkin kittanoita ja siksi tosi hankalan tuntoisia päällä. Ei siis oikeasti ole edes t-paitaa joka olisi tarpeeksi iso :(
Ja tuonnehan läkähtyy jos yrittää jossain collari-housuissa ja hupparissa.
Oletko mies vai nainen? Onko mahdollisuutta tilata kotiin vaikka pari halpaa t-paitaa ja shortsit?
Nainen. Ja nettikauppoja olen kyllä nyt selaillut kun sisällä joutuu jumittamaan, mutta ei sieltä oikein mitään löydy. Huonosti siis on kokoja ja yhden mekon jo tilasinkin (vaikka olin päättänyt että uusia vaatteita en hanki vaan laihdutan jotta mahdun noihin entisiin), mutta sehän oli sitten ihan oikeasti kuin pussilakana päällä. Se oli jotenkin super-oversize-mallia vaikka sitä ei kerrottu. Tilattavissa olikin enää vain tuo XXL-koko jonka otin siksi, että on ainakin ilmava.. Oli se sitäkin, mutta hartioista roikkui päällä ja näytin lähinnä kuin päällä olisi somalikaapu.
Ja mitään sortseja en voi harkitakaan vaikka olisi kuinka "sopivaa" kokoa koska niiden lahkeet on aina ennenkin rullautunut mykkyrälle nivusiin. Pitäisi saada _ylläri_ se joku pitkä t-paita tai tunika ja jotkut caprihousut tai legginsit jotta pääsisi edes kävelylenkille. Joo-o, en enää ihmettele yhtään miksi niin moni suomalaisnainen noita käyttää vaikka onhan se aika hirveä kostyymi.
Harmi vaan, että nuo yläosat (ainakin mitä on jäljellä) näyttää olevan järjestään jotain viskoosiriepuja kauheilla kuvioilla ja miesten t-paidat taasen on jotenkin vääränmallisia mikä sinänsä on ihan ymmärrettävääkin, koska miehillehän ne on tehty. Ei mulla ole sellaisia hartioita eikä miehillä taas tällaisia rintoja. Lisäksi niissä on aika pienet kaula-aukot ja se v-malli taas ei sovi mulle yhtään.
Yksi, mikä toimii aina, on t-paita ja hame yhdistelmä. A-mallinen hame, voi olla ihan yksinkertainen tai kuviollinen, ja valkoinen tai musta tai muun värinen yksinkertainen t-paita. Tai 3/4 hihat. Viskoosi ei välttämättä ole kaikissa vaatteissa kamala, vaikka monet ei tykkää. Mutta tosiaan puuvilla ja muut luonnonkuidut hengittää hyvin. Hameen alle voi hankkia pyöräilyshortsit tai muut. Mekko voi olla joku missä on vyö tai muu keskellä. Näitä voi ihan hyvin käyttää kävelylläkin, nopeita asuja heittää niskaan. Laitan vaikka tähän alle pari esimerkkiä, tietysti ei ole pakko olla näitä kuvioita tai värejä ja näitä merkkejä, mutta ihan vaan nopeita ideoita semmoisista perusasuista, missä voi olla ihan kiva mennä kesällä.
Ja tosiaan Facebook Marketplacessa ja Torissa myydään varmasti tällä hetkellä tosi paljon vaatteita.
https://www.zalando.fi/evenandodd-vapaa-ajan-mekko-mint-off-white-ev421…
https://www.zalando.fi/vero-moda-curve-vmdicthe-calf-dress-vapaa-ajan-m…
https://www.zalando.fi/jdy-vapaa-ajan-mekko-kalamata-jy121c0xz-n11.html
https://www.zalando.fi/vero-moda-vmsimply-easy-skirt-maksihame-laurel-w…
https://www.zalando.fi/oysho-farkkuhame-royal-blue-oy121b01g-k11.html
https://www.zalando.fi/only-carmakoma-cartrib-life-long-skirt-solid-a-l…
Kiitos avustasi ja toivottavasti näistä vinkeistä/ideoista on apua jollekulle muulle saman ongelman kanssa painivalle. Itselläni ongelma ei niinkään siinä, etten keksi mitään kivannäköistä asua vaan kaikki kaatuu aina siihen, ettei ne itselle mieluisat vaatteet näytä kivalta (tai siltä miltä pitäisi) mun päällä.
Ja miten näyttäisikään kun ei ne näytä mun silmin kauniilta edes mallin päällä :(
Nuo olikin ihan vaan sellaisia nopeita 5 minuutin etsinnällä tehtyjä havainnollistavia valintoja, eli kuten sanottu ei ole pakko olla juuri nuo asut. Eli jos juuri nuo ei näytä mallien päälläkään hyvältä, niin johtuu varmasti siitä. Paljon kivempia vaihtoehtoja on, esim. tuolla Zalandon sivuilla on niin iso valikoima, että varmasti löytyy. Pointtina oli vaan, että on eri mallisia hameita, pitkiä ja lyhyempiä, jos ei shortseja ja muita halua käyttää. Mutta idea siis se, että yksinkertainen yhdistelmä vaan, hame ja paita, tai mekko jossa on vyö tai muuta vyötärön kohdalla, niin se luo jo sellaisen rennon kesäisen ja naisellisen lookin. Tietysti on kiva löytyä vaatekaapista sitten muitakin asuja, mutta tuollaisia nopeita asuja kun löytyy pari kaapista, niin nopeasti vaan päälle ja kävelylle. Ihan varmasti löytyy paljon vaatteita, jotka näyttää sinun päällä hyvältä. Nettiä selailemalla, ja etsimällä malleja, jotka näyttää sinulta, voit kasvattaa itsetuntoa, koska ihan kaikenkokoisia kauniita ihmisiä on olemassa. Sitten tietysti laihduttamisessakaan ei ole mitään vikaa, jos se tuntuu hyvältä. Juuri nyt olisi kuitenkin tosi hienoa, jos voisit löytää vaikka pari sellaista asua, missä voisit vaan käydä ulkona.
Ei muuta ap ,kuin nyt laitat väljimmän mahdollisimman teltan päällesi, lippis päähän ja töppöstä toisen eteen ja alat syödä terveellisesti. Juomisen ja polttamisen
Ensi juhannukseksi tiputat painoa muutaman kymmenen kiloa, käyt säännöllisesti leikkauttamassa hiuksiisi hyvän leikkauksen ja opettelet laittamaan hiuksesi eduksesi. Lenkkeily saa kasvot hehkumaan kauniina ja viina + tupakka tekee ihmisen nuutuneen ja rupsahtaneen näköiseksi.😫
Olen viimeiset kaksikymmentä vuotta välttänyt ihmisten keskuudessa olemista, ihmissuhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa jne koska olen odottanut että olisin enemmän ihmisen näköinen, mitä se sitten minäkin aikana on tarkoittanut. Satunnaisesti on tullut jossain käytyä ja jopa seurusteltua mutta taustalla on ollut ajatus omasta huonoudesta. Olen myös ymmärtänyt että syy miksi en kuitenkaan koskaan ole tosissani laihduttanut tai muuten tehnyt itselleni mitään on ollut oikeastaan ns selvitymiskeino, ei ole tarvinnut ottaa riskiä siitä että saa kuulla olevansa kelvoton. Koska ei se kerlpaaminen ole kiinni välttämättä ulkoisista jutuista, torjutuksi voi tulla muistakin syistä mutta tuo ulkonäköön vetoaminen on ollut helpointa itselle eli taustalla on paljon suurempaa ongelmaa kuin oma ulkonäkö, pelko siitä että ei tule hyväksytyksi. Pysymällä ns rumana ei ole mukamas voinut edes yrittää vaikka se ei ole ollut kuin tekosyy pysyä kotona.
Keski-iässä huomaa että ulkonäön puoleen ei ole menossa kuin alaspäin jos karkeasti asian ilmaisee. Sitä tajuaa myös että on tavallaan menettänyt vuosikymmeniä kun ei ole esittänyt itselleen oikeita kysymyksiä. Eli mikä oikeasti minua elämässä estää? Onko se oikeasti ulkonäkö vai jotain muuta?
Suurin osa ihmisistä ei välitä miltä muut näyttää, eivät arvostele eivätkä huutele perään ja ne jotka niin tekevät ovat ihmisiä joiden seuraa en itse kaipaisi vaikka heitä miellyttäisinkin. Eli nyt laitat päälle mitä kaapissa sattuu olemaan ja lähdet pihalle jos pihalle haluat lähteä. Jos vaatteet tai oma ulkonäkö ei miellytä niin pikkuhiljaa tee asioille sen mitä pystyy tekemään. Päiviä on kuitenkin jäljellä rajatusti eikä niitä kannata tuhlata siihen että pelkää ettei jollekulle kelpaa. Se mitä joku mielessään sinusta miettii ei kuitenkaan vaikuta siihen millainen ilma ulkona on ja kuinka hyvältä se tuntuu eli jos haluat nauttia luonnosta tai kaupungista niin se onnistuu muiden ajatuksista huolimatta.
Mene vaan. Ei toiset katso ja arvostele niin paljoa kuin itse luulee.