Uskallanko jättää pyörän ulos yöksi. vai vienkö varastoon?
Laiskottaa. Mutta pyörävarkaat on ahkeria kusiaisia täälläkin päin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Varastoon. Jos jätät vartioimatta, oma vikas, varkaassa ei mitään vikaa, näin tykkäävät eräät moraalikot. Mä kyllä tykkään että varas on vikapää jos jotain toisen omaa ottaa.
Sun vikashan se on sittenkin, vaikka veisit taloyhtiön pyörä- ja ulkoiluvälinevarastoon ja siellä ilkivaltaa tehtäisiin tai sieltä varastettaisiin.
Helppohan se on tällainen päätelmä tehdä, kun poliisi ei varkauksia tutki.
Aika paljon taitaa riippua siitä kuinka arvokas fillari on kyseessä...
Mistä me tiedetään mitä sinä uskallat tehdä ja mitä et.
Asuin talossa jossa asui pyörävaras. Poliisi ei tehnyt taloyhtiön ilmoituksille mitään pariin vuoteen, eikä jatkuva pyörien vaihtuvuus ollut asunnon irtisanomisperuste vuokranantajan mielestä. Pyörävarastosta kävi aina hakemassa "varaosia" kulloinkin duunaamaansa pyörään. Eli sekoitteli maastopyörien osia ja ilmeisesti myi sitten eteenpäin.
Minulla jäi n. 5 v sitten pyörä koko talveksi ulos. Ei viety. Nykyisin en jättäisi edes yöksi.
Tällaista ei kai millään voi yksin päättää.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon taitaa riippua siitä kuinka arvokas fillari on kyseessä...
Eipä silläkään ole aina merkitystä. Vaikka olisi miten rämä mankeli, niin jos sille on vaan käyttötarvetta, niin harmittaahan se jos se pöllitään.
Varastoon. Jos jätät vartioimatta, oma vikas, varkaassa ei mitään vikaa, näin tykkäävät eräät moraalikot. Mä kyllä tykkään että varas on vikapää jos jotain toisen omaa ottaa.
Sun vikashan se on sittenkin, vaikka veisit taloyhtiön pyörä- ja ulkoiluvälinevarastoon ja siellä ilkivaltaa tehtäisiin tai sieltä varastettaisiin.