Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Piti lohuttaa itteensä, ku oisin niiin kaivannu halia ja ukko oli tallissa. Käytiin akan kans pikku happihypyllä ja olo oli hyvä. Sisällä sit alko sieppaan joku ihan vähäpätönen juttu ja kohta jo kyynelehin, ku Amynlailla sarjassa oli keskenmenosta.

Siinä meniki sitte tovi, ett sain koottua itteni taas suht järkiini, jos näissä hormoonimyrskyissä sitä voi olla.

[b]Moominmamma [/b]juu annetaan jäähä omiin arvoihinsa nuo toisten kommentit. Meitä on niin moneksi ja kaikkia ei voi miellyttää eikä onneksi tarvikkaa ;)

[b]Maria [/b]ei se varmaan perinnöllistä oo, mutta voihan tieten olla, ett jos perheenjäsenillä on ollu joku yhteinen sellanen kokemus/tapahtuma elämässä mikä on koskettanu kaikkia. Niin se sitten voisi laukasta paniikkikohtauksen jokaisella joskus.

En osaa varmalla sanoo, tää oli vaan " arvaus" . Paniikkikohtauksia on niin erilaisia. Toiset saa vaan niitä joissain ns. ihmisten ilmolla pelkästään ja toiset joka paikassa mukaan luettuna kotonakin turvallisessa ympäristössä.

Toivotaan, että sulla on jotain ihan harmitonta. Itellä joskus yhenlaisia paniikkikohtauksia ollu ja sitä ei toivos kenenkään kokevan. Niistä tulee jotenki niin " hullu" olo, ei saa henkee tai siltä se tuntuu ja tuntuu että pyörtyy. Ulkopuoliset sitä ei varmasti huomaa, vaikka itestä siltä tuntuuki vahvasti.

[b]Chicca[/b] toivottavasti olo on jo kuin istuvalla sammakolla ;D sori, mutta tuo oli niin hassun hauska ilmasu " pystyyn nostettu sammakko" -olo.

Ah, niin tuttua tuo, jos oma olo ei hehkee niin kattele siinä sitten rakkaan lapsen tempauksia hymyssä suin :/

Eläpäs touhota niitten laatikoitten kanssa. Ettei vaan ala tosissaan supisteleen *motkottaa*.

[b]Fable[/b] toivottavasti ukkos on jo saanu jäähyteltyä pääkoppansa. Aina väitetään, että akoilla vaan hormoonit myrskyää ja saa ihme " kohtauksia" , mut on niillä ukoillaki joskus SE aika kuukauesta oikkuja.

[b]Monttu [/b]kiitos linkistä. Vaikuttaapa tosi pätevältä putelilta. Mä en oo viel tutustunu kaupossa yhtään tän hetken valikoimiin. Ensitutin oon ostanu ja tuttipullon " imukkeita" . Mut tuollanen puteli pitää munki saaha *polkee jalkaa* ;)

[b]Elin@ [/b]suihkun seiniä oon pessy :O saunonu ja sit vielä seksiä. Monenlaista S-juttua, ei kai se oo kumma jos supistelee. Ei mut vähä vakavemmin niin oon itekki miettiny, ett mitä tekee jos yllättäen muhinointi aiheuttaa Oireita. Voikohan se olla, että siksi supistelee, jos paikat on alkanu aukeen?

Koomisia tilanteita sitä saa aikaan sängyssä masun kanssa - mä ainakin. Eilen yritin " viehkeesti ja sirosti" vaan mennä ukon päälle, mut oikee kuvaus vois olla rojahtaa holtittomasti ja masu otti vielä kiinni :D :D Naurua riitti, mut eipä tommosia kommelluksia onneks tarvi hävetä, ku oma ukko on kyseessä.

Eihän tuossa työjutussa mitään hävettävää oo. Eihän sitä voi elämäntilanteitaan etutassuun tietää. Saa nähä pitävätkö mua ihan omituisena lintuna, ku vielä tässä tilassa yritän saaha vakipaikkaa. Ehän mä voi enkä etes alkas lupaan millon voisin alottaa työn. No - ei passaa mennä asioitten eelle, ku ei oo haastatteluakaan tiedossa.

Nyt pitää saaha jotai murua rinnan alle. .

Vierailija
22/29 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Juu, just tuollaista se on.. itekki kyllä epäilen enempi noita sokereita kuin paniikkikohtauksen tapaista..

Mullahan oli kokeissa paasto koholla ja nyt kotona kun mittailen ,on arvot olleet korkeita.. että ilmeisesti tulee sitten välillä päiviä kun tulee sokerit alas ryminällä ,eikä tasapainoa löydy helposti ruuallakaan..??

[color=00688B]Sitten vielä uusinta mainos :)

Mulle voitte laittaa blogi kuvia osoitteeseen :

MariaElina-79@luukku.com

Laitan sen kautta mun " paremman" osoitteen teille tai käykää katsomassa se blogista, siitä sindan viimeisimmän kuvan kommennoinista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699]Kuka rontti lähetti sen vatsataudin lankoja pitkin tännekin...?! ;)

Aivan kuin kolmen viikon flunssa ei riittäisi, juuri kun siitä lähes toivuttiin, niin viime yönä alkoi armoton oksennus & mahakin ihan kuralla. Aamuyöllä oksensin ekaa kertaa ja siitä sitten puolen tunnin välein.... tosi kivaa... :( Päivällä oli muutama tunti että pysyi jäiset mustikat sisällä, mutta nyt taas äsken lensi loppupäivän syömiset pönttöön.

Kamalaa olla tässä(kin) taudissa raskaana! Maha ihan kramppaa ja vauva punkee villinä, liekö pelkää tuota oksennusta ja sen aiheuttamaa kramppaamista? Maha on ihan pinkeän kova ja pelottaa, saako tämä jotain aikaan. Viimisin oksennus päivällä sai mahan niin kipeeksi, että itku tuli :( Ja lisäksi olen vaihtanut jo ainakin kolmet pikkarit, joka oksennussessio saa lorahtamaan housuun, kun niin kovasti kramppaa tuo masu :(

Tietääkö joku kertoa voiko luottaa että se on vaan pissaa, ettei lapsivettä? Kun yhenki kerran ennakoin ja pissasin ennen oksentamista, niin silti kastui housut... [b]Voiko lapsivettä tihkua ilman että limatulppaa on poistunut edestä, kun eikö se pitäisi olla nimensä mukaisesti tulppa, ettei sieltä kohdusta pääse mitään kulkemaan ulos tai sinne sisään??[/b]

Jospa olo kohentuisi jo huomiseen..... 4. viikko ä-lomaa alkaa ja näiden tautien vuoksi ei oo saanu mitään vauva/joulujuttuja aikaiseksi. Kieltämättä tuli paniikki viime yönä, että mitä jos tulee lähtö kun mitään ei ole valmiiina. No, eiköhän siitäkin selvittäisi, kun ois pakko.

Mutta nyt jos koittaisi saada vähän unta ja rukoilla ettei enää tarvi pötöllä juosta.......

Sinda & Nipsu rv 34+1

Vierailija
24/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs unitulkit tiedätte tulipaloista? Oon teininä ennemmän nähny tulipalounia, kun kotona piti aina olla tarkkana noiden lämmitysjuttujen kanssa, mutta nyt on mennyt pitkään etten oo nähny kunnes sellanen herätti vähän ennen seittemää. Eikä oo tapahtunukaan mitään sellasta, mikä olis sen aiheuttanu. On kyllä turha koittaa nukkua enää sen jälkeen =/

En kovin tarkkaan ehtiny lueskella eilistä pinoa, mutta ainakin Fablella oli hienoja uutisia! Eiköhän se vaavi siellä nyt pysykin sitte oikein päin, kun kokoakin on jo mukavasti. Sulle sitten tulee jouluvauva!!

Tuttipulloista, kai niitä voi käyttää aika kauan, jos vaan ovat kunnossa. Meillä on esikolla vielä käytössä pullo unille mentäessä, joten tuottaa vähän lisätöitä pitää sitte niitä tuttiosia erillään. Vaikka kun ne kiehauttaa niin ei kai sillä väliä. Tarkoitus on kuitenki että vauva pärjäis ihan tisumaidolla, joten toivottavasti siitä ei tarvi huolehtia!

Mistä aasinsiltana ostoksiin, kun ostin kyllä varulta yhden paketin tutteja pulloihin vauvaa varten, vaippapaketin, liivinsuojia ja ihanan limen värisen ensitutin! Vielä pitäisi hommata maidonkerääjä ja rintakumi (jos maito nousee niinku viimeksi, niin tissit on niiiiiin pinkeät, ettei vauva saa niistä muuten kunnon otetta). Rintapumppu löytyy jo edelliskierrokselta, tosin sekin on kälyllä lainassa.

Äiti on pyytänyt Eetua heille joskus viikonlopuksi, että tutakin ehtii poikaa nähdä (kun on päivätyössä ja usein oon siellä vaan päiväseltään käymässä) niin eilen sitte kävin taaperon sinne viemässä. Kyllä oli kuulkaa outoa illalla kun miehen kanssa vaan katseltiin telkkua ja oli ihan hiljaista... ikävä meinaa jo poikaa olla, huomenna käyn päivällä hakemassa kotiin.

(.) pieni oli ku yöllä heräsin ja rapsuttelin masua! Vauva oli kateissa 8/. Löytyihän se sieltä, kun vähän kaiveli, mutta ihme miten se pääsee vielä piiloon. Ei oikeasti mahaa näkyny yhtään, ku selälläni röhjötin. Muuten on kyllä taas tehnyt olemassaolonsa tiettäväksi. Pari päivää oli tosi hiljaista ja ehdin sitä jo ukollekin päivitellä, niin eilen sitte oli koko päivä yhtä melskaamista ja ku käytiin nukkumaan yhdentoista aikaan, niin puoli tuntia potki ihan älyttömän kipeästi tuonne oikean kylkikaaren alle, mieskin tunsi jalan ihan selvästi. Siinä ei kyllä nukkumisesta voinu edes haaveilla!

Kävin eilen äiskän puntarilla ja kahdessa viikossa oli tullu reilu puoli kiloa. Ei paha. 6kiloa ekasta neuvolasta =). Kevään lähtöpainoki on ylittyny 1,5kilolla. 11 kiloa vähemmän on kuitenki tällä hetkellä, mitä Eetua 32+ viikolla. Ihanan kevyt olo! Ja minä oon kyllä herkutellukin jotain joka päivä. Tiistaina tein mustikkarahkaa, johon laitoin 1,5dl kermaa ja yhden rahkapurkin ja söin kaikki ihan yksin! Maha kyllä meni kovalle =/

Ihanaa kun laitatte noita ohjeita tänne, oon niitä kirjotellu postereille ja liimaillu sitten keittiöön yhden kaapinoven sisäpintaan =).

Pitää mennä pukemaan ja alottaa päivä kunnolla. Miljoona tehtävää suunnitteilla, kun ei ole Eetua jaloissa pyörimässä. Pitää vaihtaa vetoketjuja ukon työkamppeisiin, pestä pesuhuone loppuun, siivota muutenkin, väsätä joulukortit loppuun ja ehkä leipoakin jotain jos vielä jaksaa. Ja päiväunetkin pitää jossain välissä ehtiä ottaa, kun jäi nuo yöunet kuitenki liian lyhyiksi. Joten oikein Terhakasta päivänjatkoa kaikille!!!

Elina ja masukki 33!

Vierailija
25/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan UPEA tuo Nennin vauvakori!!!

Vierailija
26/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytyy lähteä ajoissa joululahjaostoksille :)

näin sitten unta, että NENN sai poikavauvan yhtenä aamuna klo 7:45 ja tänne ilmoitteli asiasta klo 7:50!! että niinkin ripeää oli..

voi kun saataisiin sitä lunta maahan. eilen olin niin väsynyt ja nuutunut vaikken mitään ollut tehnyt ja itketti turhat asiat. piristäisi se lumi ja tulisi hieman joulunodotuksen tunnetta.

( . ) eilen illalla taas rymysi (taitaa luulla, että kyljestä tullaan sitten ulos) oikein kunnolla ja sattuukin välillä. raahasin pinnasängyn viimein mh (ollut toisessa huoneessa tähän asti) ja katselin kamppeita, mitä vielä puuttuu. miehen vanhemmat muutes hommaa meille sen lämpöpussin :) aika kätsyltä vaikuttaa! vaatteita en ole vielä pessyt, pesen sitten tammikuun alusta. niin ja brion combi-vaunut haettiin pari vk sitten liikkeestä ja olen niitä hutkutellut ja ihmetellyt :) löyty eteisestä hyvä parkkipaikka, kuin tehty niille.

rv 33

Vierailija
27/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huonosti nukuttu yö takana!! =() Neitille iski flunssa ja kuume ja itselläkin vähän lämpöä ja kolottaa vähän joka nurkkaa.. Heräiltiin sit vähän vuorotellen nenää niistämään..

Voisin melkein vannoa että tästä päivästä tulee niitä jolloin ei saa mitään aikaiseksi!! No liekkö tuolla väliä =)

Mietin tuossa että pitäisikö pinnari kantaa jo meidän huoneeseen, niin tuo neitikin tottuisi jo pikku hiljaa ajatukseen että vauva tulee sinne nukkumaan, ei tulisi sitten yllärinä kun vauva tulee taloon ja pääsee vielä äitin ja isin kanssa nukkumaan!! Meillä neiti ei nuku meidän kanssa (paitsi jos aamulla mie haluan vielä torkkua, niin saa toki tulla), mutta muuten vaikka olisi kipeä tai muuten kaipaa unikaveria, niin meistä jompi kumpi menee sinne huoneeseen, ei toiste päin.

Luulen että noin alle kolmivuoden elämän kokemuksella, ei varmasti ole vielä tajunnut koko yhtälö siitä että äitin masussa on vauva ja että se tulee ja pysyy meille =)

Mutta taas se tästä rauhassa kirjoittelusta... mutta nyt laitan tämän tulee (että ei kokonaan TAAS unohdu) ja jatkan toivottavasti myöhemmin lisää!!!

-E- 35+1

Vierailija
28/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tässä ystäväperhe kyläilemässä, niin koneelle en ole ehtinyt/malttanut ja nyt on kylässä miehen poika, joka ei pahemmin tästä koneelta siirry, kun illalla nukkumaan, ni en oo tähän päässyt. =( Nyt lähtivät käymään kaupalla, niin tämmönen pikavisiitti. On ihan vierotusoireita, kun ei pääse kunnolla lukemaan tein juttuja! =o

Onnittelut Beijaflorille ja miehelle pienestä Onni-prinssistä!! (ihana nimikin vielä... meillä on 2,5-vuotias Onni-poika =) ) Toivottavasti saatte pian vauvan kotiin!

Tuiskua: Kiitos viestistä! Laitan s-postia heti, kun pääsen rauhassa tähän koneelle!

Nyt on mentävä!

-tau- Tasan rv 34!!! =)

Vierailija
29/29 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Piparimökki on kasassa ollu jo kauemman aikaa. Kaupassa käyny akan kans ja syöty. Kattilassa on tulet ja pyykkikone hommissaan. Mökki kaipais koristelua ja just sitä akka tuli kysymään. .

Ukko on metässä, varmaan mukavaa vesisateessa.

Nukahin sit eilen sohvalle, ku olin könöttäny tietokoneella niin, että olin ihan kankeena. Päätin kai vähäksi aikaa oikasta. Puol yhen aikaan siittä heräsin ja mentiin sänkyyn. Viien maissa vaan heräsin ja ku olin taas sikeessä uneessa heräsin siihen, ku akka itki vieressä. Otin sen kainaloon ja niin nukkua tursotettiin ysiin asti :O

Siksikin on varmasti jotenki nuutunu olo ja toisekseen ulkona on syksysen pimeetä. Luulis kellon jo olevan iltapäivän puolella, ku ulos kahtoo.

[b]Chicca[/b] kiitos :) Taian piakkoin tehä noita suklaaversioita, ostin jo tänään puuttuvia aineksia.

[b]Fable[/b] hienoa, että vauva on oikeen päin bd bd. Toivottavasti ei enää pyörähtele. Varmasti auttaa tuo rentoutuminen, kuulostaa tosi pätevältä kätilöltä :)

Mulla on rentoutuskasetti, jossa kroppa käydään " osa osalta" läpi. Pitäski saaha aikaseksi rentoutua sen voimalla.

Kiitos tuttipullokommentista.

[b]Elina [/b]unista niin ->

TULI: mitä suuremmalla liekillä tuli palaa sitä intohimoisempi on kohtaamasi rakkaussuhde. Tulitikut kuvaavat käytännöllisyyttä. Tulivuori unessa, sinussa elää tällä hetkellä voimakkaita tunteita.

PALOMIEHET: lupaavat naisille lemmenseikkailuita, miehille uskollista ystävää.

Mä oon kyllä ihan vihreenä täällä. Hämmästelen tuota sun painonnousun vähyyttä :O Liikutko paljon? Vaikka normaalisti mä saan syöpötellä mitä vaan ja kuinka paljon vaan niin se ei näy missään. On kai nopee aineenvaihunta. Nyt on kyllä pakko myöntää ettei tuu liikuttua niin kai siksi kertyy pehmusteita :D

[b]Ceciliah[/b] veit jalat suusta ;) lumi piristäis tätäki akkaa i h a n hirveesti.

Mutta nyt pitää irtautua tästä ja alkaa koristeleen mökkiä akan kans ettei se kohta taas tuu hoputtaan. Toistaseksi viihtyny lukemassa jotai lehteensä ääneen huoneensa lattialla maaten :O Ihme mielikuvitus. Sivuja kääntelee ja tekstiä tulee :D

Mukavaa päivää kaikille säästä huolimatta.

Z ja peipi 33+1