Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa tehdä työhakemusta? (huono sanallisesti)?

Vierailija
20.06.2023 |

Miten voisi muotoilla lauseuksi,pelkät adjektiivist, esim tunnollienn,luotettava, ahkera? Kuulostaa niin typerältä noin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "työhakemusmalli" ja sitten vaihdat joitakin asioita sieltä oikeellisiksi.

Vierailija
2/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro siihen esimerkkitapauksia, kun olet ollut esim tunnollienn,luotettava, ahkera. Mitä olet tehnyt ja miten nuo asiat käyvät sinusta ilmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna käytännön esimerkkejä noista adjektiiveista.

Vierailija
4/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan antanut "käytännön esimerkkejä" työhakemukseen itsestäni käyttämästäni kuvauksesta / adjektiiveistä.

_olen tunnollinen ja ahkera, koska vien aina roskat kotona_ ? Mitä esimerkkejä neuvon antanut tarkoittaa?

Ei ap.

Vierailija
5/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä saa neuvontaa myös työhakemuksen tekemiseen. Netissäkin on paljon erilaisia malleja, joita voi muokata itseään vastaaviksi.

Vierailija
6/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGpt

Vierailija
7/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun kannattaa aloittaa ihan suomen kielen peruskurssilta. Aloitustestin perusteella et osaa edes alkeita. 

Vierailija
8/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan antanut "käytännön esimerkkejä" työhakemukseen itsestäni käyttämästäni kuvauksesta / adjektiiveistä.

_olen tunnollinen ja ahkera, koska vien aina roskat kotona_ ? Mitä esimerkkejä neuvon antanut tarkoittaa?

Ei ap.

Esimerkit työelämästä, opiskeluista tai harrastuksista.

Vierailija
9/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tunnollinen lammas, joka tulee kiltisti töihin, vaikka ilman palkkaa. Teen ahkerasti kaiken, mitä käsketään ja nostan tunnollisesti sosiaalietuuteni, jotka Kela minulle armollisesti myöntää"

Ole hyvä :)

Vierailija
10/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun kannattaa aloittaa ihan suomen kielen peruskurssilta. Aloitustestin perusteella et osaa edes alkeita. 

Tekstinkäsittelyohjelman oikoluvulla voi myös aloittaa.

Vierailija
11/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstinkäsittelyohjelman oikoluvulla voi myös aloittaa.

Tai ihan vaikka luku- ja kirjoitustaidolla. Sillä pääsee jo pitkälle. 

Vierailija
12/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmissa työpaikoissani/opiskeluissani minua on kehuttu xxx:stä /minun on sanottu olevan yyyy:lainen..

Vierailija
13/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Ap ei kirjoitustaidosta päätellen ole ollut sen enempää työelämässä, opiskelemassa kuin harrastamassakaan :D

Vierailija
14/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen työntekijänä tunnollinen, luotettava ja ahkera. Yrityksessä X (nykyinen tymöantaja, ex työnantaja) työtehtäviini kuului tämä, tämä ja tämä. Haen avointa paikkaanne varastotyöntekijä, sillä viihdyn suorittavassa työssä. Minusta varastotyöntekijän työssä parasta on se, että se on aktiivista työtä ja siinä näkee oman työpanoksen."

Siinä mieleen tullut esimerkkiteksti.

Eli ei tarvitse esimerkkejä noista adjektiiveista, sen kuin vaan jatkaa asiaa eteenpäin

Vierailija
15/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Saanko vaikka esimerkkilauseen?

Olen ahkera sillä käyn kolme kertaa viikossa salilla ja kerään painot takaisin telineisiin?

Niinku millasen esimerkin keksit noista adjektiiveista vaikka itsestäsi? Vai etkö laita noita omiin hakemuksiin?

Ei ap

Vierailija
16/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruus ja tunnollisuus näytetään sitten, kun jo ollaan töissä. Toki hakemustekstissä esim. oikeinkirjoitus on merkki siitä, että olet ahkerasti ja tunnollisesti jaksanut opetella perusasiat. 

Vierailija
17/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Saanko vaikka esimerkkilauseen?

Olen ahkera sillä käyn kolme kertaa viikossa salilla ja kerään painot takaisin telineisiin?

Niinku millasen esimerkin keksit noista adjektiiveista vaikka itsestäsi? Vai etkö laita noita omiin hakemuksiin?

Ei ap

No vaikka näin:

"Olen harrastanut telinevoimistelua 5-vuotiaasta saakka ja nykyisin valmennan kolmea pienten voimistelijoiden ryhmää"

Pelkästään tuossa tulee ilmi ahkeruus ja tunnollisuus ilman, että ko. sanoja tarvitsee erikseen sanoa. 

t.eri

Vierailija
18/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä chatgpt kirjoittamaan sinulle työhakemus hieman liioitellen.

Vierailija
19/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmissa työpaikoissani/opiskeluissani minua on kehuttu xxx:stä /minun on sanottu olevan yyyy:lainen..

Oikeestiko porukat laittaa tällaisia tekstejä hakemuksiin?

"Edellisessä työpaikassa minua on kehuttu ahkeraksi" Really?

Ei ap.

Vierailija
20/31 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko porukat laittaa tällaisia tekstejä hakemuksiin?

"Edellisessä työpaikassa minua on kehuttu ahkeraksi" Really?

Ei ap.

Ihan hyvä lause tuo on, jos hakee kesätöitä teini-ikäisenä. Aikuinen ihminen, joka hakee aikuisten töitä eikä käytä hakemuksessa sanoja ahkera, tunnollinen tms. Ne kun eivät kerro sen aikuisen ihmisen osaamisesta yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan