Voiko fiksu yh-nainen löytää ns. toisella kierroksella miehen parisuhteeseen?
Eli jos on yksi lapsi avioliitosta, joka on päättynyt eroon. Ja tämä nainen on fiksu, mukava, savuton jne eli tavallinen koulutettu nainen, ei mikään baariruusu tai lapselleen uutta elättäjää etsivä. Lapsen isä on kuvioissa lapsen elämässä harvakseltaan, eli liian tiivis kontakti exään ei ainakaan tulisi olemaan ongelma. Lapsen ikä on 7.
Mitä kokemuksia teillä on vastaavasta tilanteesta? Millaisia miehiä löytyy vai löytyykö? Ja siis pysyvään pitkäaikaiseen parisuhteeseen, yhden yön lämmittäjät ei kiinnosta yhtään. Yhteenmuutto ei välttämättä ole tavoitteena, mutta voi sitä harkita, jos se on miehelle tärkeää.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Jos on alakautta synnyttänyt, ei kukaan järkevä huoli. Väljävittuja sellaiset.
miehet kuulemma sanovat entä entistä parempaa. Nykyään voi käydä kursituttamassa nk leikkaus
En keksi mikä aloituksen spekseissä voisi olla este ihmissuhteelle.
Itse törmäsin pari vuotta sitten yh-äitiin jolla teinipoika, itse olen lapseton. Emme asu yhdessä eikä ole aikomustakaan muuttaa yhteen mutta vietämme aikaa toistemme luona, käymme ulkona, matkailemme, harrastamme.
Mutta ei ne tuu kotoa hakemaan joten jollain tapaa on verkot vesille laskettava. Suosittelen jotain maksullista deittipalstaa. Tinderissä törmäät todennäköisimmin juurikin vain pesänhakijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällaisen 45v kahden teinin insinööri-isän voisit ainakin löytää. Saman katon alle ei haluja, mutta sitoutumiskykyä löytyy.
Mä olen n. 40v korkeakoulutettu, eronnut kahden lapsen äiti. Komppaan, että mua ei kyllä mitkään yhteenmuutot kiinnosta ainakaan niin kauan, kun lapset asuu kotona. Kumppanin löysin ihan sattumalta reissussa ulkomaisesta (eurooppalaisesta) miehestä, jolla sama tilanne (eronnut ja lapsia) ja jonka kanssa pidetään yhteyttä ja nähdään muutaman viikon välein. Kun on eri maassa, ei ole paineita yhteenmuutosta. Suomalaisia tapaillessa tuntui olevan, vaikka kuinka oli puhe, ettei mitään sellaista.
No onhan se parisuhde täysin erilainen, jos ei asuta yhdessä. Mä ainakin itse haluan ihan tavallista arjen jakamista, enkä mitään että tapaan kumppania niin kuin jotain kaveria. Myös kustannukset on järkevää jakaa. Se on ihan eri hinta pitää kahta asuntoa kuin yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet kuulemma sanovat entä entistä parempaa. Nykyään voi käydä kursituttamassa nk leikkaus
Ai, minulle sanovat ettei tunnu naiselta enää synnyttänyt. Kuin hiihtäisi munasillaan vastatuuleen.
Pakkohan se on isoja poikia kuunnella, kun omia kokemuksia ei ole minkäänlaisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet ovat näin inhottavia?
Nämä on ihan älyttömiä kysymyksiä. Eri asia jos olisit 6 lapsen äiti ja ainakin 4 exää pyörisi kuvioissa, mutta yhden lapsen kanssa ei mitään ongelmaa, ei edes kahden. En edes ymmärrä miksi joku kysyy tämmöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällaisen 45v kahden teinin insinööri-isän voisit ainakin löytää. Saman katon alle ei haluja, mutta sitoutumiskykyä löytyy.
Mistä esim sinut löytyisi? En käy baareissa niin en edes tiedä mistä etsisin.
ApEtsi joku kiva harrastus missä tapaa miehiä. Treffipalstat on ihan saatanasta.
Yh-äidit ei taida juuri ehtiä harrastaa, kun on se lapsi aina siinä vastuulla ja huolehdittavana. 🤔
No miten ne ehtii sitten tapaillakaan?
Ei kerkeäkkään. Siksi en tapaile ketään koska aika ei vain riitä uusiin tuttavuuksiin parisuhteen merkeissä.
No etpä sitten parisuhteella mitään tekisikään. Miksi vaivautua?
Ihmettelen, että miten ap:n tilanteessa olisi oikeasti parisuhteelle aikaa, jos lapsi ei ole koskaan isällään?
Kannattaa palata asiaan 10 vuoden kuluttua. Ei tuommoiseen kuvioon kukaan hyvä mies ihan helpolla lähde. Jonkun elätettävä tuohon siivelle saattaisi tulla.
Minä tapasin aika pian eroni jälkeen fiksun miehen, lapseni oli tuolloin 7v. Ensin tutustuttiin ja varsinainen seurustelu alokoi josku vuoden päästä ensimmäisestä tapaamisesta. Nyt ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, kuuden hääpäivä ensi kuussa. ja olemme edelleen todella rakastuneita. Lapsikin tietysti jo muuttanut omilleen, eli kahdestaan elellään.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Ei kelpaa miehille jonkun jännä miehen käyttämä nainen jolla on jännä kakara. Mikset kelpuuttanut kunnollista miestä heti ekalla kerralla..
Näitä on muutama tuttavapiirissä Nuoruus on mennyt ylijännästi ja sitten vahinkoraskauden jälkeen on laitettu elämänarvot uusiksi. Jännän elämän jättämä fyysiset ja psyykkiset arvet voivat vaan olla liikaa ja se koulukodissa nuppineulalla sutattu tatuointi muistuttaa ajasta jokainen ilta kun menee nukkumaan ja jokainen aamu kun herää.
Koulukodissa kasvaminen viittaa tosiaan siihen, että lapsuudessa on mennyt joku pahasti pieleen ja ihmekö tuo sitten, jos ei osaa olla vastuullinen aikuinen. Hieno homma jos lapsen tulo on herättänyt ja muuttanut arvomaailmaa!
Minun tuttavapiirissä tosin ei ole yhtään tällaisia, vaan ne sinkkuvanhemmat on ihan fiksuja asiansa hoitavia ihmisiä, ei mitään villiä nuoruutta viettäneitä. Itseasiassa moni on niitä turhankin kilttejä ja uhrautuvia naisia, jotka on lopulta väsyneet kynnysmaton asemaan ja siihen parisuhde on kaatunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet ovat näin inhottavia?
No ei normaalit miehet olekaan, palstan katkeroituneet naisvihaajamiehet vain.
Tottakai voit löytää. Toki jos lapsi on aina sinulla eikä tukiverkkoja ole niin voi olla vaikea löytää aikaa. Mutta 7v toisaalta pärjää jo hetken yksin kotonakin ja kavereista alkaa tulla koko ajan tärkeämpiä, joten aikaakin alkaa jäädä pikkuhiljaa enemmän.
Osaa miehistä ei haittaa lapset, osaa haittaa. En näe että kuvaillussa tilanteessa olisi kuitenkaan varsinaisesti mitään lieventäviä asianhaaroja jälkimmäisille.
Miksi pitää tehdä lapsia, jos ei ole aikomusta pysyä yhdessä tämän isän/äidin kanssa?
Kyllä minä löysin, ja 23 vuotta oltu yhdessä. Samoin äitini aikoinaan kun jätti alkoholisti-isäni kun olin pieni, ja hänkin edelleen isäpuolen kanssa naimisissa, jo yli neljäkymmentä vuotta. Molemmat olivat nuorena erehtyneet väärän kanssa naimisiin ja yksi lapsi, ja edelleen olivat nuoria kun menivät naimisiin.
Aina ei tiedä siitä fiksuudesta mutta mitä tiedän osalöytänyt ja miehellä myös lapsi/lapsia.