Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltäköhän tuntuisi tehdä työtä ilman palkkaa, siis tukia vastaan

Vierailija
20.06.2023 |

Itse luulen, että stressaantuisin tilanteesta niin paljon, että en varmaan oppisi oikein mitään ja kaikenlaisissa yksinkertaisissakin tehtävissä tulisi tehtyä katastrofaalisia tai ainakin monia virheitä.

Toivon siksikin, että ainakaan omalle työpaikalleni ei tule mihinkään tehtävään yhtään ihmistä, joka on pakotettu töihin tukia saadakseen.

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo kaksi viimeistä kommenttia tarkoittavat? Onko jonkun mielestä sama tehdä työtä tukia vastaan tai palkkaa vastaan?

Se tuki on palkkaa. Me muut maksetaan siitä palkasta sen, minkä te maksatatte valtiolla eli meillä.

Töihin vaan joka sorkka ja sassiin!

Vierailija
22/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunutkin. Työkokeilussa kunnalla työkkärin pakottamana 6kk! Työmarkkinatuki + 9e lisä. Karenssilla uhkailtiin ihan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku nyt selittää, että millainen tämä malli tarkalleen on vai onko sitä edes julkistettu?

Ihmiset selvästi olettavat, että työttömät joutuvat kokopäivätyöhön. 37,5h/vko ja koko kuukausi samaa. Siitä saisi sen mitä ennen työttömänä.

Joo, ei mene noin.

Mun mielestä ihan hyvää aktivointia, jos tuntipalkaksi lasketaan vähintään minimipalkka ja työttömyyskorvauksen verran tunteja. Itse kokisin tuon todella hyväksi, olen ollut työtön, aivan säälittävä työhaastatteluissa mutta jos olen saanut todistettua johonkin osaamiseni, niin sinne minut on sitten palkattu. Tuolla tavalla saa sen koiven tungettua oven väliin.

Vierailija
24/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulen, että stressaantuisin tilanteesta niin paljon, että en varmaan oppisi oikein mitään ja kaikenlaisissa yksinkertaisissakin tehtävissä tulisi tehtyä katastrofaalisia tai ainakin monia virheitä.

Miten selviät elämästä noin ylipäätään, jos rahaa vastaan tehtävä työ lamauttaisi aivosi totaalisesti? Tosin hieman epäilen, että "aivot" on sinulle täysin tuntematon käsite. 

Vierailija
25/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sen 2 x 2 h viikossa jaksais käydä näyttäytymässä työpaikalla. 30 min ruokatauko ja kaksi vartin kahvitaukoa niin ehkä sen puoli tuntia jaksaa tehdä töitäkin.

Missään ei riitä 2h/pv, yritäpä saada faktasi kohdilleen.

Olen tehnyt vuoden verran 6h/pv 4 päivää viikossa työtä, josta pitäisi oikeasti maksaa palkkaa, mutta yhdistykset sun muut teettävät mielellään työtä ilmaiseksi meillä 9€/pv tekijöillä. Eikä luvassa todellakaan ole mitään palkallista jatkoa.

Itse toimitan työtä, koska kotona istuminen ei nappaa, ja haluan ylläpitää ammattitaitoani ja oppia uutta. Silti haluaisin mieluummin palkkaa.

Vierailija
26/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nyt selittää, että millainen tämä malli tarkalleen on vai onko sitä edes julkistettu?

Ihmiset selvästi olettavat, että työttömät joutuvat kokopäivätyöhön. 37,5h/vko ja koko kuukausi samaa. Siitä saisi sen mitä ennen työttömänä.

Joo, ei mene noin.

Mun mielestä ihan hyvää aktivointia, jos tuntipalkaksi lasketaan vähintään minimipalkka ja työttömyyskorvauksen verran tunteja. Itse kokisin tuon todella hyväksi, olen ollut työtön, aivan säälittävä työhaastatteluissa mutta jos olen saanut todistettua johonkin osaamiseni, niin sinne minut on sitten palkattu. Tuolla tavalla saa sen koiven tungettua oven väliin.

Kyseessä ei ole kaikki työttömät vaan pelkästään ne jotka saavat pelkkää tt-tukea. Peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella olevia ei velvoiteta työn tekemiseen tukia vastaan vaan heillä jatkuu työnhaku ihan normaalisti. 

Vierailija
27/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miin moni haluaa maksaa ihmisille "palkan" omasta pussistaan? Vai ettekö te ymmärrä, että jos työnantaja ei maksa palkkaa, maksatte veroissa sen saman heki tyyppijotain tai ei. Minä olen töissä ja meillä ei ole töitä muille.

Vierailija
28/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei mene noin.

Hallitusohjelma on ihan julkisesti saatavilla internetistä. Siellä lukee selkokielellä, mikä on suunnitelma. Toki suunnitelmasta on vielä pitkä matka toteutukseen, mutta noin alustavasti voit luoda käsitystä aiheesta lukemalla hallitusohjelman. 

Vierailija
29/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä työkokeilupaikastani tein anonyymin ilmoituksen, joka johti toimenpiteisiin.

Jos touhu ei kestä päivänvaloa, ei kannata ottaa yhtäkään ylimääräistä tyyppiä paikalle eikä varsinkaan sellaista, joka sattuu tietämään asioista jotain.

Tajusin heti alussa jutun juonen ja esitin tyhmempää kuin olenkaan, mikä kannatti, koska jatkoivat perseilyään.

Vierailija
30/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaiselta. En tuntisi itseäni ihan lusmuksi luuseriksi,

Vierailija
31/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekijöitä saa tt-tuen hinnalla niin mitä järkeä kenenkään on palkata?

Siinä sais pian kenkää ne suureen ääneen työttömiä haukkuvat. Tilanteet voi muuttua. Aika harvalla on sellaista osaamista, mitä ei voida korvata.

Vierailija
32/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui täysin samalta kuin työ ylipäätään. Ei minun oppimiskykyni tai osaamiseni ole siitä kiinni, millä nimikkeellä  raha tilille tulee. Miksi ap luulee, että tuille joutuminen tekee ihmisestä kykenemättömän normaaliin elämään? 

Vierailija
33/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin olla ajattelematta, että muut saavat palkkaa ja minä vain korvauksia. Kovasti kiittelivät työn loputtua, että sovellun hyvin alalle ja teen työni tunnollisesti, mutteivat kuitenkaan halunneet palkata. Sain myöhemmin käsiini heidän työkkärille antamansa palautelapun, ja siellä lopussa se vahvistui: kiitos ei, emme halua palkata, mutta kyllä kiitos ottaisimme lisää työkokeilijoita.

Toivoisin, että nämä kaikenlaiset turhat työkokeilut lopetettaisiin. Mutta se taitaa olla aivan utopistinen toive nyt kun oikeisto on päässyt valtaan. Tätä on takuulla tulossa lisää.

Vierailija
34/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kultalusikka perseessä syntyneitä lapsia. Sääliksi käy, jos elämä on tosiaan niin heikolla mallilla, että työttömyyskorvauksen saaminen taannuttaa sinut 3-vuotiaan tasolle etkä pysty oppimaan asioita, jos sinulle ei makseta palkkaa. Miten pääsit peruskoulun läpi? Eihän siitäkään palkkaa saa. Eikä edes työttömyyskorvausta :D

Vierailija
36/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö joku tuossa tilanteessa työnsä hyvin🤣

Sitten tule lähtö työpaikasta ja tukien maksaminen loppuu kokonaan.

Vierailija
37/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei mene noin.

Kyseessä ei ole kaikki työttömät vaan pelkästään ne jotka saavat pelkkää tt-tukea. Peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella olevia ei velvoiteta työn tekemiseen tukia vastaan vaan heillä jatkuu työnhaku ihan normaalisti. 

Miten tää nyt sit käytännössä menee?

Joku saa toimeentulotukea 2e, toinen 20 tai 200e.

Mä saan n 70e. Eli montako tuntia ja mitä "työtä" teen sen eteen?

Työttömän velvollisuushan on työn hakeminen, jota useimmat tekee ilman pakkoakin.

Voin toki käydä vaikka 6h kuussa tuolla hinnalla lattioita moppaamassa tai siellä kuuluisassa risusavotassa, mutta miten se nyt sit hyödyttää valtion taloutta ja työttömyyttä?

Nää kaikki pakotteet vaan lisää työttömyyttä ja kannustaa ihmisiä pimeisiin hommiin.

Jos mä saan 100 euron keikan, niin miksi mä siitä minnekään ilmoittaisin kun sen hyöty taloudellisesti on tasan nolla.

Vierailija
38/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa sinun täytyisi opetella tekemään työt edes auttavalla tasolla. Nimittäin, jos pelleilet, lähtee tuet, koska työn tekeminen on ehto tukien saamiselle. 

Vierailija
39/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.facebook.com/Orjafirmat/?locale=fi_FI

Yritys etsii tohtoritason solubiologia palkattomaan työhön: "Tässä tuetaan työnhakijaa"

Koulutuksen järjestäjän mukaan kyseessä on tohtorikouluttautuneelle helppo reitti päästä yrityssektorille. Liiton urapalvelupäällikkö pitää ilmoitusta erikoisena.

Yritys hakee tohtoritutkinnon omaavaa solubiologia harjoitteluun (iltalehti.fi)

Vierailija
40/160 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tule lähtö työpaikasta ja tukien maksaminen loppuu kokonaan.

Mutta siis.. työpaikoillahan pitäisi perehdyttää?

Työllistääkö tämä ketään muita kuin perehdyttävää henkilöä?

Jos joku istuj vaikka pyörätuolissa, niin ei se vaan pysty vaikka siivoamaan tai kitkemään kaupungin pusikoita.

Entäs pahasti mt-ongelmainen,vaikka skitsofreenikko? Sille kun laitat työnteko pakon ihan mihin tahansa duuniin niin mitäköhän seuraa?

Se menee vaan entistä enemmän sekasin ja putoaa sit jollekin muulle tuelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän