Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työmarkkinat ovat arvottaneet minut 1200e/kk brutto palkalla työskenteleväksi, niin onko silloin OK olla ja elää työttömänä tuilla?

Vierailija
20.06.2023 |

Tuohan on täysin ala-arvoinen palkka, mutta sen verran sain kun viimeksi olin kokoaikatöissä.

Tuillakin saan nyt paremmin; 1300e/kk NETTO kun otetaan sähkölasku huomioon. Sekä lääkärikäynnit ja esim. allergialääkkeet.

Onko ihan okei olla työttömänä jos saisi töissä noin huonoa palkkaa?

M32

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1200€/kk maksetaan, saa sen hintaisen työpanoksen. Hyvin simppeliä, vähän palkkaa vähän työpanosta.

Vierailija
22/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene paremmin palkattuihin töihin?

Mites sinne "mennään" ?

Ratkaisitko juuri kaikkien matalapalkkaisten rahaongelmat?

Kävellään työpaikkalle ja imottaudutaan työntekijäksi, otetaan työ vastaan ja aletaan samantien hommiin.

Kiitos neuvosta, uskomattoman helppoa. Tätä ei ihmiset varmaan ole tiedostaneet.

Nyt tuntuu yritysten rekryprosessit video-cv:neen ja haastatteluineen turhilta jarruilta, senkun vaan kävelet valitsemallesi työpaikalle, ja alat töihin 😀

Laitapa työpaikkasi osoite, niin mie tuon pullat, niin voidaan jo kaffetunnilla tutustua 🍵🍪 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työstä saa muka kokoaikaisena 1200e/kk? Haiskahtaa trollilta. Lastenhoitajakin saa yli pari tonnia, kuten myös laitossiivooja. Tässä on kyseessä nyt joku kesähomma, että käy keräämässä mansikoita jollain tilalla tai vastaavaa. Mutta missään oikeassa työssä tuo ei ole mahdollista.

Vierailija
24/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman saan minäkin tosin siksi, että ulosotto vie osansa. Kyllä ottaa päähän! Olin pitkällä sairaslomalla jalkani takia eikä lopulta rahat vaan enää riittäneet. Ei auta kuin itkeä ja maksaa. Pitäkää terveudestänne huoli älkääkä koheltako, niin ei käy näin!

Tietääkö muuten kukaan olenko oikeutettu mihinkään tukiin? En tiedä niistä yhtään mitään.

Vierailija
25/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus kouluttautua joko oppilaitoksissa tai työn kautta ja työllistyä paremmin palkattuihin tehtäviin.

Mun mieheni kesäkuun netto oli 11200e.

Ei hän sitä napaa kaivelemalla ole ansainnut!

Entä oma nettosi?

Vierailija
26/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinne "mennään" ?

-nostamalla pätevyytensä parempi palkkaisiin duuneihin.

-hakemalla ahekerasti sitten näitä duuneja.

Vierailija
27/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus kouluttautua joko oppilaitoksissa tai työn kautta ja työllistyä paremmin palkattuihin tehtäviin.

Ei kaikilla ole rahkeita.

Oppimisvaikeuksista kärsivä viisikymppinen ei juuri enää kelpaa kuin jonnekin maatalouden kausitöihin.

Opiskelua vaikeuttava tekijä on myös se että ei ole välineitä. Nykyään pääsykokeisiin ja opiskeluun vaaditaan että opiskelijalla on se OMA läppäri ja koulut eivät sellaista lainaa (koska koulutusleikkausten takia ei ole rahaa lainaksi eisiin vaikka digilpikka pakotettiin tekemään). Itse hain monta vuotta opiskelupaikkaa, mutta pääsykoepäivä osui aina huonoon ajankohtaan (työkkari määräsi peruuttamattoman tapaamisen joka kerta juuri kyseiselle päivälle 🤔). Lopulta kun kuulin että läppäri vaatimuksesta niin lopetin opiskelupaikan hakemisen. Minulla ei ole kuin puhelin enkä jaksaisi tunti tolkulla istua opiskelemassa jollain kirjaston koneella ja estämässä muiden asiakkaiden pääsyn asiakaspäätteelle.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/855937/Asus-Vivobook-Go-15-L510…

Ei luulisi 300 olevan ylivoimainen satsaus omaan toimeentuloonsa. 10 euroa /kk osamaksulla. Ja käytettyjäkin saa...

Vierailija
28/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinne "mennään" ?

No jos ei ole hankkinut ammattia eikä työkokemusta niin silloin pitää tyytyä siihen.

Vierailija
29/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että työttömänä kannattaa olla sen sijaan, että kävisi töissä. Tässä kohden suomessa on täysin mätä järjestelmä. Enemmän pitäisi ap:n kaltaisia tukea sitten, että jos käy töissä ja palkka on huono, niin sitten maksetaan tukina lisää sen verran, että rahat riittävät asumiseen ja pakollisiin kuluihin.

Ei tukia niin paljon, että niiden varassa voi täysin elää. Yhteiskunta ei voi pyöriä kunnolla ja maa olla hyvinvoiva, jos sen asukkaat eivät ole "tuottavia". Aina on joka tapauksessa ihmisiä, jotka eivät sairauden, iän yms. syyn vuoksi olla yhtä tuottavia kuin muut, joten heitä pitää elättää, mutta että ihan terveitäkin pitää muiden elättää, on täysin vääristynyt rakenne.

Vierailija
30/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole rahkeita.

Oppimisvaikeuksista kärsivä viisikymppinen ei juuri enää kelpaa kuin jonnekin maatalouden kausitöihin.

Opiskelua vaikeuttava tekijä on myös se että ei ole välineitä. Nykyään pääsykokeisiin ja opiskeluun vaaditaan että opiskelijalla on se OMA läppäri ja koulut eivät sellaista lainaa (koska koulutusleikkausten takia ei ole rahaa lainaksi eisiin vaikka digilpikka pakotettiin tekemään). Itse hain monta vuotta opiskelupaikkaa, mutta pääsykoepäivä osui aina huonoon ajankohtaan (työkkari määräsi peruuttamattoman tapaamisen joka kerta juuri kyseiselle päivälle 🤔). Lopulta kun kuulin että läppäri vaatimuksesta niin lopetin opiskelupaikan hakemisen. Minulla ei ole kuin puhelin enkä jaksaisi tunti tolkulla istua opiskelemassa jollain kirjaston koneella ja estämässä muiden asiakkaiden pääsyn asiakaspäätteelle.

No miksi et sitten osta sitä omaa läppäriä vaan esittelet täällä tekosyitä? Käytetyn saa 100 eurolla, uuden halvimmillaan 200-300 eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän