Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keisarileikkaus, latinaksi Sectio Caesarea, on leikkaus, jossa lapsi " syntyy" aidin vatsanpeitteiden ja kohdun lapi tehdyn viillon kautta.

Vierailija
08.12.2006 |

EI OLE SIIS SYNNYTYS VAAN LEIKKAUS!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Porvoon rouvalla.

Vierailija
2/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla lapsensa saaneen " mustatuntuuettämäsynnytin" ei merkkaa siinä mitään, se on mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten..?

Mitä väliä? Siis oikeesti?

Itse en ole synnyttänyt sektiolla, tai siis minusta ei ole leikattu lapsiani ulos, vaan olen ne alakautta pusannut. Edes välilihaa ei ole leikattu. Olenko jotenkin parempi nyt kuin ne, jotka ovat vauvansa saaneet viillon kautta?

Ai niin, enhän mä voi olla parempi.. minähän en ole koskaan syntynytkään! Minut on nimittäin leikattu suunnitellulla sektiolla äitini mahasta. Olen siis syntymätön.

Jos en sentään syntymätön, niin ainakin vietin juuri 29. sektiopäivääni.

Ja ihan nyt loppuun.

Minusta äiti, joka odottaa lastaan 9kk (tai enemmän tai vähemmän) ja saa lapsensa jollain konstilla kropastaan ulos, on lapsensa jotenkin myös synnyttänyt. Ehkä kipujen kautta, jotka on kestäneet vaikka 5 vuorokautta päätyen kuitenkin sektioon, taikka sitten tysin tajuttomana tiedottomana ja nukutettuna leikkauspöydällä.

Jokaisella on oma tarinansa, niin vauvalla kuin äidillä.

EI NIITÄ SEKTIOITA KUITENKAAN TURHAAN TEHDÄ!

Vierailija
4/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy, minkä synnytystavan haluan, kun edelllisen vaikean ALATIEsynnytyksen jälkeen sain nyt valita SYNNYTYSTAVAN. Sektiota pidettiin siis synnytystapana alatien rinnalla. Voi näitä Porvoolaisia, miten ne jaksaa...

Vierailija
5/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienostella? Osoitat tyhmyytesi saman tien. Kerroppa muuta, mitä et lääkärikirjasta ole kopsannu tähän hätään. Ikäsi?

Vierailija
6/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäpätöisempi tapa saada lapsi. Mutta sektio ei ole synnytys. Toki lapsi siinä syntyy, mutta synnytyksessä synnyttäjä synnyttää, sektiossa lääkäri leikkaa lapsen ulos. Monen logiikalla tämä siis tarkoittaisi, että lääkäri itse asiassa synnytti sektioidun lapsen.

Vierailija
7/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että korjaaavat lomakkeet ja paperit, kun äiti ei ole synnyttäjä, jos sektoidaan. Sektiokaan ei ole enää synnytystapa eli aika monessa paikassa ois aihetta korjauksiin. Harmi ap:n puolesta, kun näin hienon asiavirheen hoksannut ja synnytyssairaalat eivät ymmärrä tätä. Onneksi voit edes av:lla yrittää vakuuttaa.

Vierailija
8/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa jotain sisältöä elämään, please.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan