Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivara, miten olette valmistautuneet tulevaisuuteen

Vierailija
20.06.2023 |

Vai oletteko?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden kotivara on käytännössä ollut aina. Minulla on siis ruokaa ja käteistä sekä tilillä rahaa kolmen kuukauden menojen verran.

Tämän tavan olen perinyt jo kotoa. Ja ei, en ole rikas, mutta jos kohtaan esim sairastumisen tai työttömyyttä, on kolme kuukautta aikaa miettiä mitä teen, eikä tarvitse heti muuttaa veneen alle.

Vierailija
2/5 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen kuukauden kotivara on käytännössä ollut aina. Minulla on siis ruokaa ja käteistä sekä tilillä rahaa kolmen kuukauden menojen verran.

Tämän tavan olen perinyt jo kotoa. Ja ei, en ole rikas, mutta jos kohtaan esim sairastumisen tai työttömyyttä, on kolme kuukautta aikaa miettiä mitä teen, eikä tarvitse heti muuttaa veneen alle.

Jaa, siinäpä vainoharhainen hamstraaja. Joko on bunkkeri kaivettuna takapihalle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, siinäpä vainoharhainen hamstraaja. Joko on bunkkeri kaivettuna takapihalle??

No ei kyllä kolmen kuukauden kotivaralla ole vielä mitään asiaa noihin bileisiin.

T 10 vuotta kevyesti pärjäillään kun paska osuu tuulettimeen

Vierailija
4/5 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän haluan kuolla nälkään.

Vierailija
5/5 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorempana nähnyt nälkää hyvinvointivaltio Suomessa. Niistä päivistä viisastuneena nauran virallisille kotivarasuosituksille. 72h on ihan normaali määrä ruokaa, ei mikään kotivara!

Mun kotivara kattaa marjoja ja kasviksia ja riistalihaa sesongista sesonkiin. Ostohiilihydraatteja, ostosäilykkeitä, jauhoja vuoden tarpeiksi. Ostolihaa hankin tarjouksista, kuin myös voita ja juustoa, nämä voi kaikki pakastaa. Sokeria, suolaa ym myös vuoden tarpeet.

Kotivarani kiertää, eli jos otan kotivarasta paketin sokeria, ostan seuraavalla kauppareissulla paketin sokeria kotivaraan.

Näin kesän alussa kotivarani on aika vaatimaton rehujen suhteen, mutta puutarhasta saa jo monenlaista tuoretta. Minulla on kotivarassa myös versotettavia ja idätettäviä siemeniä, joista saa tuoretta vihreää aterian kylkeen.

Käyttöhyödykkeitä ostelen tarjouksista kuten sitä kuuluisaa vessapaperia, paristoja, pesuaineita, hygieniatuotteita. Lääkkeitä ja vitamiinejakin on.

Ei ole tarvetta paniikkihamstraukseen vaan kotivara on juuri sitä varten, että jos/kun tulee pienempi tai isompi kriisi niin ollaan jo valmiina.

Ja siis olen pyörittänyt tätä noin vuoden kotivaraa jo kauan ennen koronakriisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan