EK:n asiantuntijalääkärin mukaan lievässä flunssassa tai lievässä vatsataudissa voi ja on hyväksyttyä mennä töihin
Korona-ajalta opitut käytännöt vedetään siis pöntöstä alas.
"Mutta entä jos ei pysty tekemään etätöitä tai on niin sairas, ettei kevennettykään työ onnistu?
- Toki sairaana ei pidä mennä töihin, jos ei ole työkykyinen. Mutta saattaa olla lieviä sairauksia, esimerkiksi lievä flunssa tai lievä mahatauti, jolloin voidaan järjestää työpaikallakin töitä, joita työntekijä pystyy tekemään."
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä uudistus. Jos ei oo ei voi jäädä kotiin etätöihin niin sitten voi miettiä niitä omia elämänvalintoja. Ja aina voi työn oheen ottaa lisää kursseja jos ei vielä taidot riitä. Vapaa maa.
Miten kuvittelet yhteiskunnan toimivan jos kaikki valitsivat työn, jossa voi olla etänä? Ei sairaaloita, poliisia, puolustusvoimia, kuljetusalaa, teollisuutta, vettä, viemäröintiä, teitä.. jne jne.
Taidat olla hiukan lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti se on näitä lukiessa niin vaikea ymmärtää, että jos jostain löytyy yksi tai kaksi erikoistapausta, niin koskaan ei voisi mihinkään muuhun mitenkään soveltaa. Jossainhan se raja on, että voiko töitä tehdä vai ei, se ei ole viiva. Se, että töistä voi olla pois kun vain sanoo olevansa sairas, niin varmasti aiheuttaa tapasaikuttelua, krapulapäiviä, jne. Jos jollain on keinot näiden poistamiseen, niin nyt olisi hyvä aika kertoa. Nyt kun on omat rahat kyseessä, niin varmasti sitä kahdesti miettii että onnistuisiko se työnteko nyt kuitenkin jollain tasolla.
Itse olen sitä mieltä, että tässä pitäisi olla pari 'takuupäivää' vuodessa, koska kaikille tulee se flunssa joskus ja joku toinen psktauti. Lisäksi työnantajalla on oikeus pyytää lääkärintodistusta, joten jos epäilee että loppuvuodesta yllättäen itsenäisyyspäivän ja vklp väliin jäävänä työpäivänä puolet on 'kipeänä', niin eikun lääkärin kautta sitten vaan..
Kaikille tulee se flunssa ja mahatauti joskus joo, mutta joillekkin niin harvoin, ettei läheskään joka vuosi. Joillakin menee vuosia tai jopa vuosikymmeniä sairastamatta kertaakaan.
lievästi vatsatautinen kokki onkin hyvä juttu. nuhainen hammaslääkäri kanssa. ripuloiva bussikuski luo jännitystä ja takaa nopeaa joukkoliikennettä. kyllä on viisas lekuri. räkäisenä ja paskat housussa voi tehdä kevennettyä työtä. idea kuulostaa juurikin saikuttajien unelmalta.
Edellisenä päivänä ollut ripulia niin oon mennyt töihin seuraavana päivänä.
Kerrankin kukaan ei maleksi kassajonossa kun kassalla mojovat ripulihajut housussa.
Yrjöisellä hanskalla voi ojentaa asiakkaille mustaa makkaraa ja sushia tiskistä.
Lääkärin kotiinkuljetusostoksiin voi oksentaa lievää vatsatautia vähäsen.
Mikäs siinä, kyllä matalapalkkaduunari taipuu.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan tuo on.
Jep. Sen sijaan, että se yksi sairastaa, on hyvä saada mahdollisimman moni muukin sairastumaan. Kaikilla tauti ei sitten ole vain lievä, mutta mitä väliä eikö.
Mulla on sillee että lähes aina jos saan flunssan, tulee infektioastma/keuhkoputkentulehdus. Lääkäri selitti kerran että koska olen kroonisesta allergisesta nuhasta kärsivä niin limakalvot on aina vähän ärtyneet ja siksi saan flunssat niin helposti.
Olin pandemian aikana töissä jossa piti nähdä ihmisiä mutta koska säännöt oli niin tiukat niin kerrankin en sairastellut.
Mulla hyvin harvoin on pientä flunssaa, vaan jos en heti ensioireista lepää niin helposti eskaloituu ja sit oon vielä keuhkoputkentulehduksessa pahimmillaan viikkoja.
Kyllä se alkaa näkyä tilissä kun on jatkuvasti kipeänä joten munkaltaisille ihmisille se että joku tulee pienessä flunssassa töihin on tosi huono juttu.
Samoin kun lapsi meni päiväkotiin niin jatkuvasti on joku pöpö. Sit ahdistaa kun tulee olo että töissä pidetään saikuttajana.
Saakohan lievässä vatsataudissa tai lievässä flunssassa tehdä töitä hitaammin?
EK:n asiantuntija haluaa ilmeisesti mur hauttaa kaikki hoivakotien hauraat vanhukset taudeilla?
Niin että kokkina vaan vatsataudissa ruokaa vääntämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä uudistus. Jos ei oo ei voi jäädä kotiin etätöihin niin sitten voi miettiä niitä omia elämänvalintoja. Ja aina voi työn oheen ottaa lisää kursseja jos ei vielä taidot riitä. Vapaa maa.
Miten kuvittelet yhteiskunnan toimivan jos kaikki valitsivat työn, jossa voi olla etänä? Ei sairaaloita, poliisia, puolustusvoimia, kuljetusalaa, teollisuutta, vettä, viemäröintiä, teitä.. jne jne.
Petteri Orpo on koulut käynyt eikä se mennyt mihinkään sairaalakouluun tai poliiskouluun jne ja näin päättää. Väitätkö sitäkin lapselliseksi? Vihervassarin itku on musiikkia korville.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti se on näitä lukiessa niin vaikea ymmärtää, että jos jostain löytyy yksi tai kaksi erikoistapausta, niin koskaan ei voisi mihinkään muuhun mitenkään soveltaa. Jossainhan se raja on, että voiko töitä tehdä vai ei, se ei ole viiva. Se, että töistä voi olla pois kun vain sanoo olevansa sairas, niin varmasti aiheuttaa tapasaikuttelua, krapulapäiviä, jne. Jos jollain on keinot näiden poistamiseen, niin nyt olisi hyvä aika kertoa. Nyt kun on omat rahat kyseessä, niin varmasti sitä kahdesti miettii että onnistuisiko se työnteko nyt kuitenkin jollain tasolla.
Itse olen sitä mieltä, että tässä pitäisi olla pari 'takuupäivää' vuodessa, koska kaikille tulee se flunssa joskus ja joku toinen psktauti. Lisäksi työnantajalla on oikeus pyytää lääkärintodistusta, joten jos epäilee että loppuvuodesta yllättäen itsenäisyyspäivän ja vklp väliin jäävänä työpäivänä puolet on 'kipeänä', niin eikun lääkärin kautta sitten vaan..
Ehkä lievästi olet tyhmä. Meillä riittää oma ilmoitus 3 päivään, eikä kyllä ole saikuttelua nähtykään. Ihmeellinen olettama, että heti käytetään tilaisuutta väärin ja kaikki vapaus pitää ottaa pois ja roimia raipalla, noin ihan vaan varmuuden vuoksi. Mene itänaapuriin jos orjuutta kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Edellisenä päivänä ollut ripulia niin oon mennyt töihin seuraavana päivänä.
Mä oon mennyt jopa ripulissa jos ei oo ollut paha ja oon tulkinnut että on mun IBS-oireita mutta sitten jos imodium ei auta ja ihan jatkuvasti on täytynyt juosta vessassa, on ollut kipua ja huono olo niin sitten en. Oon myös joutunut kesken päivän lähtemään IBS-oireilun takia.
Se nyt riippuu tosi paljon työstä myös. Fyysinen työ ei tod käy kipeänä, mukaanlukien hoitotyö.
Huonokuntoisia vanhuksia tartuttamaan??
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin kukaan ei maleksi kassajonossa kun kassalla mojovat ripulihajut housussa.
Yrjöisellä hanskalla voi ojentaa asiakkaille mustaa makkaraa ja sushia tiskistä.
Lääkärin kotiinkuljetusostoksiin voi oksentaa lievää vatsatautia vähäsen.
Mikäs siinä, kyllä matalapalkkaduunari taipuu.
Niinpä. Samoin lähäri pärskii vanhainkodissa ja tartuttaa mummot ja papat. Siinä vapautuu kivasti pari vuodepaikkaakin ja pappikin saa taas pullakaffet. Omaiset ei saata tykätä, mutta niistä kitisijöistä nyt ei tarvitse välittää. Että sori siitä ja hopi hopi nyt niitten Esterin kamojen kanssa, seuraava tulija odottaa jo aulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo on koulut käynyt eikä se mennyt mihinkään sairaalakouluun tai poliiskouluun jne ja näin päättää. Väitätkö sitäkin lapselliseksi? Vihervassarin itku on musiikkia korville.
Orpon lapsellisuudesta en tiedä, mutta tajuat varmaan, että kaikki reilut 5 miljoonaa suomalaista eivät voi heittäytyä pääministereiksi tai toimistorotaksi colaa juomaan. Jonkun pitää tehdä ne oikeatkin työt.
😂😂😂😂😂
Kun on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä niin kulukorvausta ei saa, kun sairastuu eikä ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Eli olen ollut työkokeilussa kipeänä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan tuo on.
Kermaperselääkäri kertoo näkemyksiään. Kermaperselääköri ei itse tee suorittavaa työtä. Kermaperselääköri ei ole töissä sairaanhoitajana,lastenhoitajana tai siivoojana. Kermaperselääkäei riitä ymmärrä,miten lastenhoitaja, siivooja tai leikkaussalissa töissä oleva sairaanhoitaja ei voi tehdä etätöitä. Kermaperselääkärin kielestä. Sairaanhoitaja voi mennä flunssassa hoitamaan syöpösairaita lapsia tai tehohotoisia lapsia "etätyönä" tai lähihoitaja mahataudissa vanhuksia?
Tämä uusi hallitusohjelma on minulle viimeinen niitti. Teen hoitotyötä, vuorotyötä, ja sairastan migreeniä- vuorotyötä aiheuttaa migreeniä, raskas fyysinen työ tule-vaivoja ja runsaat ihmiskobtaktit ylähengirystieinfektioita. Nyt lähden hoitajan töistä ei-vuorotyöhln. En ole muuten ainoa yksiklssäni. Kermaperselääkäri voi kertoa,miten me löhihoitajat,sairaanhoitajat, suorittavassa työssä teemme työmme etätyönä. 100 palkanlyhennys on iso summa minulle.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂
Kun on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä niin kulukorvausta ei saa, kun sairastuu eikä ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Eli olen ollut työkokeilussa kipeänä töissä.
Multa perittiin työkokeilussa lastenhoitomaksu 60 euroa ja toisesta lapsesta iltismaksu 80 euroa, koska puoliso tienasi 2400 brutto joten olin ripulitaudissa töissä, koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu.
No voi kai sitä olla vaan huonovointinen ilman että mitään lentää ulos kummastakaan päästä.
No mutta silti, tuo lääkäri on kyllä idiootti.