Estäkääkö ASP-talletus asumistuen jatkossa?
Onko ASP - tili tuottavaa varallisuutta, joka vaikuttaa asumistukeen? Toisin kuin säästötili, varoja ei voi nostaa ASP-tililtä. Jos nostaa ASP-tililtä varoja, täytyy tili samalla lopettaa. ASP ei myöskään tuota mitään.
Eli jos varattomalla on ASP -tili, niin se täytyy lopettaa ja rahat käyttää ja sitten voi saada asumistukea?
Säästäminen loppui sitten tähän. Omaa asuntoa köyhä ei voi koskaan saada. Minulla minimipalkka ja saan asumistukea. Nyt jos säästöillä maksan vuokran, niin miten voin samanaikaisesti kerryttää 15-20% asunnon myyntihinnasta, jotta voin saada asuntolainan ja ostaa omistusasunnon?
Olen säästänyt 20 vuotta ASP:a. Kun on pitkä säästöaika, niin pienikin kuukausittainen summa varallisuutta kerryttää. 100€/kk 20 vuotta tekee 24 000€.
Ja tuo 20 vuotta on eletty niukasti:ei ulkomaanmatkoja, ei keikkoja, ei alkoholia, ei ravintoloita/kahviloita, ei eineksiä, itse kokkaan ruuat, vaatteet kirpparilta. Ei maksullisia harrastuksia, juoksulenkkeily ei maksa mitään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei estä. Ei ole tuottavaa varallisuutta, eli varallisuutta, joka tuottaisi käyttörahaa
Ihanko itse tämän keksit?
Vasta 50 000 euron varallisuus estää asumistuen saannin kokonaan, joten voit jatkaa säästämistä, mutta eikö sinulla kohta tule yläikäraja täyteen? Muutenkin tällä hetkellä saa parempaa korkoa tavallisella säästötilillä.
Ei estä. Ei ole tuottavaa varallisuutta, eli varallisuutta, joka tuottaisi käyttörahaa